Poll onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: Poll onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 11425 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:03:48
Ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken als iemand geen of weinig gegevens bij een foto plaatst :-\ Ik zie daar echt totaal geen probleem in en iedere beetje politiekenner kan toch al aardig inschatten bij welk 'kaliber' het voertuig thuis hoort ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:04:16
Skippert, je dwaalt af naar verkeershandhaving.  ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:22:30
Skippert, je dwaalt af naar verkeershandhaving.  ;)

Ok, ik heb dus oneens gestemd en zal het anders stellen.

Geef wat mij betreft alle onopvallende auto's maar meer bekendheid. Daarmee bereik je dus ook dat er voor het oog meer blauw op straat is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:27:42
Misschien dat TS ook verkeershandhaving bedoelt, had ik eigenlijk niet eens bij stilgestaan.  O0 Onherkenbaar = onherkenbaar, tenslotte.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:33:26
Goeie opmerking.. O0

TS bedoelt voornamelijk de onopvallende voertuigen met blauwe flitsers die zelf vaak behoorlijk snel en soepel door het verkeer heen bewegen...  :)

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:38:34
Welke foto's ( ''wij'' ) plaatsen waaronder ikzelf van onopvallende voertuigen stelt niks voor met de site flitsservice.

Tevens mag je de foto's maken waar je staat zolang je op de openbare weg bent, dan vind ik dan mag je er mee doen wat je wilt.
nogmaals zolang de kentekens niet herkenbaar zijn ( wat officeel niet eens hoeft volgens mij ) is  er niks aan t handje

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:45:07
op flitsservice staan ze compleet met kenteken.
ik zie het probleem er niet van in hoor. kan namelijk niet bedenken wat het doel van die gegevens is.
zie er geen voordeel in.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:52:33
Iemand die niet thuis is in deze wereld en voor zijn plezier zomaar wat voertuigen op de foto zet, zit vaak het verschil niet tussen een normale rechercheauto die voor van-alles-en-nog-wat gebruikt wordt en een voertuig van diensten die liever echt niet op de foto willen. Dat kan minder gewenste situaties opleveren..  :|

ggj

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2010, 19:22:10
Ik zie het probleem niet in van het plaatsen van onopvallende voertuigen. Alleen bij eenheden als het BOT, JHT of AT kan ik wel begrijpen dat ze niet of niet volledig openbaar worden gemaakt. Bij auto's van de verkeerspolitie en Blik op de Weg moet dat wel gewoon kunnen. Op de site van Blik op de Weg staan er zelfs foto's en filmpjes waarbij je de kentekens heel duidelijk kan zien en hier op het HV-forum doen ze er moeilijk over. Beetje overdreven. Auto's van de DKDB en hofhouding zijn ook vrij bekend doordat ze bij koninklijke gelegenheden door iedereen kunnen worden gezien en vaak op de foto worden gezet. Zie het probleem daar ook niet. Zelfs ANP censureert ze niet.

Citaat
Welke foto's ( ''wij'' ) plaatsen waaronder ikzelf van onopvallende voertuigen stelt niks voor met de site flitsservice.
Valt mee hoor. In principe worden daar alleen auto's bekend gemaakt die met verkeerszaken te maken hebben. In het verleden zijn er wel eens per ongeluk een paar auto's van het AT en JHT bekend geworden, maar die worden dan ook zo snel mogelijk weer uit de lijst gehaald.

Citaat
op flitsservice staan ze compleet met kenteken.
ik zie het probleem er niet van in hoor. kan namelijk niet bedenken wat het doel van die gegevens is.
zie er geen voordeel in.
Ik wel, bespaart wat boetes als je ze herkend op straat. Kan voor sommigen wel handig zijn (niet voor mij overigens) ;).

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2010, 19:24:51
Ik denk dat we ons niet zo druk moeten maken over het plaatsen van onopvallende voertuigen.

Voor wat betreft voertuigen van de diverse verkeersdiensten of piketvoertuigen vind ik het zelfs al ver gaan om kentekens weg te blurren.
In het verkeer zie je sneller de flitsertjes, camera of andere aanverwante accessoires dan dat je het kenteken ziet en denkt,...heej, die stond
vorige week op hv-forum, dat is een politieauto.

Daarentegen kan ik me wel voorstellen dat de mannen met bivakmutsen het niet zo fijn vinden als hun auto hier open en bloot op het forum staat.
Die bivakmuts is niet voor niets, dus een stukje anonimiteit quo voertuig zullen ze ook wel kunnen waarderen.  Idem geldt voor auto's waarin de belangrijke
mensen vervoerd worden (DKDB). Denk echter niet dat je daarom dergelijke foto's niet zou moeten plaatsen echter vind ik het blurren van kentekens
hier dan wel weer meer op z'n plaats.

Iedereen (kenners met zowel goede als kwade bedoelingen) weet inmiddels wat voor soort auto's er bij deze diensten in gebruik zijn en waaraan ze te herkennen
zijn (bepantsering, flitsertjes e.d.) maar om nou alle gegevens als soort van "database" hier neer te zetten is misschien niet wenselijk  in verband met kwaadwillenden.

Kortom: foto's gewoon blijven plaatsen, kentekens blurren en verdere gegevens beperkt houden.
Servo Per Amikeco