GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010  (gelezen 35737 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #50 Gepost op: 20 augustus 2010, 22:53:37
Ik kan maar een ding zeggen op alle voorgaande berichten als je niet word gehinderd door kennis van zaken op een gebied, doe je dan vooral niet voor dat je dat wel hebt. Je maakt je zelf namelijk niet echt geloofwaardig meer zeker omdat er genoeg mensen hier zitten die wel weten waar ze over praten.


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #51 Gepost op: 20 augustus 2010, 23:24:47
Waarom een traumahelikopter? In iedergeval niet voor die man.



Betrof een traumatische reanimatie, die helaas voor deze meneer ter plaatse is gestopt.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #52 Gepost op: 20 augustus 2010, 23:26:44
Politie schiet man dood in Nijmegen

In Nijmegen heeft de politie een man doodgeschoten. Dat gebeurde vlakbij het Bastionhotel aan de Neerbosscheweg. Hij zou een supermarkt hebben overvallen, maar de politie spreekt dat tegen. Wel staat vast dat de man een politiehond heeft gestoken en dat de politie daarop het vuur op hem opende.
Bron: http://headlines.nos.nl/


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #53 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:34:24
Ik weet dat er momenteel een discussie op gang wordt gezet met de vraag of agenten niet te makkelijk hun wapen trekken bij incidenten.
Die vraag word opelijk gesteld door onderzoekers/weterschappers en hoge heren in de studie rechten. In Leiden loopt al een tijd een groot
onderzoek naar een incident waarbij men veel te snel naar het wapen heeft gegrepen. Daar in is alvast te komen staan dat men in deze situatie
onrechtmatig en te masaal het vuurwapen heeft getrokken.

Situatie was als volgt: Inbraak melding groothandel Sligro/locatie Rooseveldstr Leiden.
Diverse eenheden gaan tp. tp rijdt er een personenauot met gedoofte lichten met
een rotgang van het terein af. De eenheid die net aan kwam gereden,werd geramt
door deze wagen. auto verdachte is niet meer instaat om weg terijden. Auto staat klem tussen en lantaarn en  2 pitwagens,diverse agent hebben
toen gericht op het voertuig geschoten. Intotaal zijn er 21 inslagen in de auto geteld,
wonder boven wonder geen van de daders was geraakt. Volgens onderzoek was er geen reden om zo massal het vuurwapen te hanteren,de agenten
hadden hun emotie's voorrang gegeven en niet juist gehandeld. Wel raakte 2 agenten gewond door de aanrijding,de verdachten heeft niet bewust gekozen
om de pitwagen aan te rijden. Politie auto reed tegen de rijrichting in het terein op.
Uitpraatprocedure is oke,waarschuwingsschot ook. Maar met 4 agenten te gelijk schieten op het verdachte voertuig niet
 

Ik denk dat je je toon enigzins mag dimmen.... jouw conclusie vind ik redelijk cru.... hoe kun jij weten wat de verdachten dachten toen zij met gedoofde lichten met hoge snelheid van het terrein afreden..... daarbij een herkenbare politieauto aanreden.... ik weet het niet maar als ik wordt aangereden door zo;n rand debiel.... ik zou ook niet weten wat mijn volgende handeling zou zijn....

Ik denk niet dat ik ga afwachten wat de verdachten als volgende stap zouden gaan doen....

Gewoon het rijksrecherche onderzoek afwachten....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #54 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:49:12
Gewoon het rijksrecherche onderzoek afwachten....

Zie mijn reactie boven. Onderzoek is al lang en breed afgesloten. Zijn diverse onderzoeken geweest en uiteindelijk zijn de collega's dus vrijgesproken en is hun niks ernstigs verweten, zie uitspraak gerechtshof.
Rijksrecherche heeft al een paar jaar geleden een soort gelijke conclusie beschreven.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #55 Gepost op: 21 augustus 2010, 08:50:54
Opvallend maar niet verrassend hoe fel de blauwe kant weer reageerd.

Als het zo zou mogen zijn dat de hondegeleider uit emotie heeft gehandeld is dat goed te begrijpen (ik zie mijn hond als een volwaardig gezinslid) of het ook wenselijk is valt te bezien.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #56 Gepost op: 21 augustus 2010, 09:28:19
Opvallend maar niet verrassend hoe fel de blauwe kant weer reageerd.

Als het zo zou mogen zijn dat de hondegeleider uit emotie heeft gehandeld is dat goed te begrijpen (ik zie mijn hond als een volwaardig gezinslid) of het ook wenselijk is valt te bezien.




Er wordt fel gereageerd op een vergelijking met een andere zaak die kennelijk niet te vergelijken valt. Er wordt volgens mij nergens fel gereageerd in de zin van "het is terecht dat iemand wordt doodgeschoten als hij een diensthond iets aandoet".
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 21 augustus 2010, 09:50:44
Even een ''to the point'' reactie, zonder verdere reactie op bovenstaande discussie.

De gewelds-spiraal bij de politie loopt van:

Blote handen - wapenstok - lange wapenstok - pepperspray - diensthond - vuurwapen.

Indien middel 1 niet werkt of niet in proportie staat schakeld men over naar 2 ....

De diensthond staat (zeker met het oog op het toe te brengen letsel) net onder het vuurwapen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #58 Gepost op: 21 augustus 2010, 10:34:46
Politiehond overleeft steekpartij overvaller
NIJMEGEN - De politiehond die vrijdagmiddag in Nijmegen door een overvaller werd gestoken, heeft dat toch overleefd. Dat meldde het Openbaar Ministerie zaterdagochtend.
De politie meldde eerder nog dat de hond was overleden.
Kort na de steekpartij schoot de politie de verdachte dood, op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel. De man zou eerder een vestiging van de supermarktketen Lidl hebben overvallen.
De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij, een standaardprocedure in dit soort gevallen.
De politie Noord- en Oost-Gelderland doet het forensisch onderzoek.

Afgesloten
De Neerbosscheweg, een van de grootste doorgaande wegen van Nijmegen, werd na de schietpartij afgesloten.
Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel is afgesloten voor onderzoek. Pas zaterdagochtend rond half negen werden de weg en parkeerplaats weer vrijgegeven.
www.nu.nl


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #59 Gepost op: 21 augustus 2010, 10:39:33
Opvallend maar niet verrassend hoe fel de blauwe kant weer reageerd.

Als het zo zou mogen zijn dat de hondegeleider uit emotie heeft gehandeld is dat goed te begrijpen (ik zie mijn hond als een volwaardig gezinslid) of het ook wenselijk is valt te bezien.




Tosa, zoals hierboven al werd aangegeven, reageerde ik op de casus die erbij gehaald werd...

Ik weet niet alle feiten zoals die gepresenteerd bij de hondengeleider, waar dit topic over gaat, ik ga daar dus verder geen waarde oordeel aan hangen.... dat mag de Rijksrecherche doen. Overigens is het ook logisch dat de blauwe kant hier fel op reageert.... t politievak is nu eenmaal niet alleen maar koude feiten...de politiemens is ook maar een mens en heeft dus net als ieder ander last van emoties... of dit nu wel of niet wenselijk is....dat valt nagenoeg niet uit te schakelen.... het is wel te trainen maar dat terzijde. Wat ik jammer vind is dat jij elke keer als de blauwe kant fel reageert dit met name moet noemen. Dat vind ik jammer....omdat het aan de discussie niets toevoegt... probeer dan echt inhoudelijk te reageren...

Kijk tevens even naar het geweldspiraal verhaaltje wat is genoemd... hieronder...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....