Bemanning waterhulpdienst gearresteerd

Auteur Topic: Bemanning waterhulpdienst gearresteerd  (gelezen 5251 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 24 augustus 2010, 22:19:10
P E R S B E R I C H T

Amsterdam 21 augustus 2010 Bij een aanhouding van de Meander van de waterhulpdienst.nl en zijn opvarenden moest de hulp van een helicopter van de Marine worden ingeroepen om deze buitengewone snelle rubberboot tot stoppen de dwingen. De meander bleek namelijk veel te snel voor de RIB's van de Marine, pas toen na halsbrekende toeren van de heli de bemanning de Meander op de korrel kreeg en de motoren in brand schoot kon eindelijk een einde gemaakt worden aan de praktijken van deze hulpdienst. Over de aanleiding van deze aanhouding en wie geklaagd heeft over Menno en zijn kornuiten antwoordde de voorlichter "hangende het onderzoek kunnen wij in dit stadium geen mededelingen doen. U ziet dat een ieder voor ons op de vlucht uiteindelijk aan het kortste eind trekt".



De Meander trekt aan het kortste eind

Henk




Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:48:24
Kan iemand mij in normaal Nederlands uitleggen waar dit op slaat?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:53:44
Houdt het maar op een demonstratie voor Sail 8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:32:46
+ de dichterlijke vrijheid van Henk 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:45:35
Ik sprak Hilbrand [*****], de schipper van de Meander vanavond. Hij is weer op vrije voeten. Het was iets met drugs schijnt het. Ik vond het shirtje dat ie aan had al zo verdacht...

Henk

17-09-2024: achternaam op verzoek verwijderd. Bekend bij moderatieteam.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2010, 03:04:04
En het begin van dit topic begon zo spectaculair... Oke, er stonden een paar heule grote vraagtekens boven m'n hoofd en heb het 'persbericht' 3 keer gelezen... ;D


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2010, 07:23:06
Zouden dat leden van diezelfde bende zijn geweest die de afgelopen jaren zo rond juni/juli de (marine)havens van Den Helder onveilig maakten en op dezelfde wijze zijn opgerold?
Of was dit een andere bende die daar niet van geleerd heeft?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2010, 08:25:31
Zouden dat leden van diezelfde bende zijn geweest die de afgelopen jaren zo rond juni/juli de (marine)havens van Den Helder onveilig maakten en op dezelfde wijze zijn opgerold?
Of was dit een andere bende die daar niet van geleerd heeft?

Één lid van die bende was weer aan boord, een hardleers type. Hielden in Den Helder de bootjes van de marine de drugsboot nog bij, hier hadden de smokkelaars een snellere boot en de marine bootjes dus het nakijken. Gelukkig was daar de heli nog. Het is niet zo ook moeilijk de heli te ontwijken, zo wendbaar is tie niet vertelde Hilbrand. De eerste keer kreeg ie te horen dat hij zich wat makkelijker moest laten pakken, het moest wel het feestje van de Marine blijven. De piloot vond het juist prachtig dat ie een beetje serieuze tegenstand kreeg, kon ie laten zien wat ie in huis had!
Sneu was dat van een van de Marine-rib's de dynamo kapot ging, die is nu voorlopig uit de running. Er is geen geld voor reparatie, de bezuinigingen zijn een serieus probleem. Alle luxe aan boord van de Tromp is verdwenen.

Henk


roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2010, 11:29:58
als ik de marine was had ik direct gekozen om een gat in die boot te schieten in plaats van op de motoren te schieten. het kan toch niet zo zijn dat een reddingsboot harder vaart als een boot van de marine??  0098 098uo

zou er direct een duikboot op sail aanwezig zijn whahaha

wel goed verzonnen en vast een mooie demo!! ::)


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2010, 21:11:30
En nu wil ik wel weten hoe hard dat bootje loopt;)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT