Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 160679 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 12 november 2005, 19:56:22
Rinus

die hadden ze in hun bezit, sinds kort is deze wagen in het bezit van het brandweermuseum in Hellevoetsluis. trouwens het voertuig was particulierbezit tot verkort en ooit overgenomen van brandweer Nijmegen, die hem nieuw gekocht had in 1923.

Kijk zo word ik weer wat wijzer ik had hem jaren terug genomen  en verder was ik hem uit het oog verloren maar het blijven mooie oude wagens
bedankt voor de huidige stand van zaken
groeten,
rinus


jwpots

  • Gast
Reactie #151 Gepost op: 12 november 2005, 20:23:13
Kijk zo word ik weer wat wijzer ik had hem jaren terug genomen  en verder was ik hem uit het oog verloren maar het blijven mooie oude wagens
bedankt voor de huidige stand van zaken
groeten,
rinus

Zover ik weet komt in het komende nummer van 112 aandacht aan deze wagen. Uitgeverij HHS heeft bij mij de foto opgevraagd.
En dat deze wagen naar het brandweermuseum is gegaan, heeft volgens mij ook op dit forum gestaan met foto.

Groet
Johan


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 12 november 2005, 20:26:56
Zover ik weet komt in het komende nummer van 112 aandacht aan deze wagen. Uitgeverij HHS heeft bij mij de foto opgevraagd.
En dat deze wagen naar het brandweermuseum is gegaan, heeft volgens mij ook op dit forum gestaan met foto.

Groet
Johan

Bedankt Johan en inderdaad zoa leuk zijn als er is wat meer aandacht in 112 wordt besteed aan onze goede oude voertuigen
groeten,
rinus


jwpots

  • Gast
Reactie #153 Gepost op: 12 november 2005, 23:10:25
ik vroeg mijn al af wanneer er iemand met een topic over Binnenlandse oude foto's en documenten zou beginnen.

trouwens Johan die wagen van Barneveld is een PM11 en geen PM3.
Louis,
Waar wil jij dan die andere 8 mensen dan kwijt ? Er zit nergens zowel links als rechts alsook aan de achterzijde geen deurtje in. Of wil jij die elf mensen in die kabine proppen ?

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #154 Gepost op: 13 november 2005, 10:11:46
Johan

je heb gelijk. ik zie ook geen deurtje. dus vermoed ik dat een aantekening die ik vond dus niet juist is. deze had het ook over afgeleverd in 1935. en erbij zat een fotootje waarop deze wagen staat nog zonder het ladderrek. eigenlijk wel vreemd voor zo gemeente dat ze een voertuig in dienst nemen met maar 3 zitplaatsen, zeker gezien het feit dat hij door de gehele gemeente werd ingezet. zal de rest van het korps hard hebben moeten fietsen om hem bij te houden.

groet
Louis
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


j.scheele

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 13 november 2005, 11:42:59
heren, ik heb het voertuig ook op foto,  hellaas niet echt op rechts genomen, maar wat mij opvalt is dat de opbouw rechts net achter de kabine een opening heeft en links doorloopt tot tegen de kabine. Tevens zitten er toch echt wel banken achterin.

Jan S.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 13 november 2005, 12:41:37
heren, ik heb het voertuig ook op foto,  hellaas niet echt op rechts genomen, maar wat mij opvalt is dat de opbouw rechts net achter de kabine een opening heeft en links doorloopt tot tegen de kabine. Tevens zitten er toch echt wel banken achterin.

Jan S.

Jan,
Inderdaad, jouw foto die wat hoger is genomen dan die van mij is duidelijk te zien dat er banken achterin zitten.
En die opening waar je het over hebt, inderdaad, dit was mij nog niet opgeveallen.

Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 13 november 2005, 15:23:25
Hierbij nog een leuke oude wagen wat je weinig tegenkomt bij de brandweer.
Deze CitroënC6 [SIX] is van de brandweer Wassenaar en is opgebouwd door carrosseriebedrijf Zwartjes.
Het is een PM opgebouwd op een chassis uit 1931, de wagen kwam in dienst in 1939 en is in 1962 afgevoerd.
Zover mijn informatie reikt, is deze wagen in particulier bezit.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 14 november 2005, 20:55:26
Omdat de animo van plaatsen bij de overige forumleden te wensen over laat plaats ik er zelf maar weer één om deze topic toch een beetje in het zicht te houden. De bijgaande wagen is van de gemeente Jacobswoude, een samenvoeging na gemeentelijke herindling in 1991 van de voormalige gemeenten Leimuiden, Woubrugge en Hoogmade.

Deze Bedford komt van de toen nog zelfstandige gemeente Woubrugge af en was gestationeerd op de post in Hoogmade. Daar er in 1974 geen geld was voor een nieuw voertuig en de mensen uit het dorp allemaal in de grote stad [Leiden] gingen werken was er ook geen jonge aanwas voor het korps van Hoogmade dat toen voornamelijk uit oudere personen bestond. Het korps Hoogmade werd in 1974 dan ook opgeheven en deze Bedford verdween richting Hellevoetsluis waar enkele leden van het korps Woubrugge hem jaren later in een verregaande staat van verwaarlozing terugvonden. Daarop is deze wagen in 1988 teruggehaald naar Woubrugge en in zijn geheel met de bijbehorende Bikkers MSA in oude glorie gerestaureerd.
De info van deze wagen verder is:

BedfordMLC/Bikkers
PM9
Bouwjaar 1952
Afvoer 1974 > Brandweermuseum Hellevoetsluis

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 14 november 2005, 21:12:46
Nou Johan dan zal ik er ook maar eentje plaatsen
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]