Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 353950 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #430 Gepost op: 18 juni 2013, 13:28:36
Het 'spiegelei' kennen we alleen nog voor verkeersbrigadiers, de 'oversteekhulp'.

We kennen verder nog wel een 'rode vlag' of lamp als stopteken, maar dan heb je 't wel een beetje gehad; en daar stoppen we alleen voor omdat er nog een poppetje aan vastzit die midden op de weg staat. Geldt overigens ook voor dat deze uitsluitend ingezet wordt door spoormensen.

Als 't überhaupt nog gebeurt, want ik heb 't nog nooit gezien..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #431 Gepost op: 18 juni 2013, 14:05:09
Je kan vragen of ze onderstaande willen bestellen bij POL te Heteren voor € 49,75 Ex BTW en € 60,20 Incl BTW  ;D ;D
Volgens mij wordt het in o.a. Duitsland nog steeds gebruikt door bepaalde eenheden. Je kan ze met allerlei teksten krijgen.



BRON: http://www.pol.nl/stopclack-stop-politie/nl/product/31289/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #432 Gepost op: 18 juni 2013, 14:40:18
Citaat van: enrico1972 link=msg=1174865 date=1371557109
[...]
Volgens mij wordt het in o.a. Duitsland nog steeds gebruikt door bepaalde eenheden.
[...]
Dat kan ik bevestigen, en zelfs in de meeste Bundesländer, voornamelijk bij staande controles en vanuit onopvallende auto's (alhoewel ook hier een trend naar stopmatrixen op hoedenplank of zonneklep te bespeuren valt). De opvallende auto's hebben zo'n beetje allemaal stopmatrixen.

Ook in Oostenrijk zijn stopclacks nog in gebruik.
De niet-verlichte varianten ook in Italië en nog andere landen.

Lijkt me interessant zo'n ding bij snelweg-snelheden uit een open zijruit te moeten maneuvreren zonder hem kwijt te raken...  ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #433 Gepost op: 18 juni 2013, 15:31:28
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1174849 date=1371554916
Het 'spiegelei' kennen we alleen nog voor verkeersbrigadiers, de 'oversteekhulp'.

We kennen verder nog wel een 'rode vlag' of lamp als stopteken, maar dan heb je 't wel een beetje gehad; en daar stoppen we alleen voor omdat er nog een poppetje aan vastzit die midden op de weg staat. Geldt overigens ook voor dat deze uitsluitend ingezet wordt door spoormensen.

Als 't überhaupt nog gebeurt, want ik heb 't nog nooit gezien..
Jazeker!
In havengebieden met rangeersporen kom je het nog wel tegen maar ook bijvoorbeeld de museumtramlijn in Amsterdam:



Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #434 Gepost op: 12 juli 2013, 15:21:50
Even een kort vraagje waar ik van hoop dat ik er een snel antwoord op kan krijgen.

Ik ga vanavond verkeer regelen als evenementen verkeersregelaar. Voor dit evenement heb ik een nieuwe instructieverklaring gehaald omdat die van vorig jaar verlopen was. Nou merk ik net dat mijn naam verkeerd gespeld staat op de nieuwe instructieverklaring. En ik vermoed dat die dus ook verkeerd is overgenomen op alle overige documenten die in gebruik zijn of die ik vanavond nog krijg.

Hoe erg is dit? Mag ik vanavond gewoon verkeer regelen?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #435 Gepost op: 12 juli 2013, 16:49:38
Ja, natuurlijk..

De tijd dat spelfouten het hele juridische systeem op stelten zetten, is gelukkig voorbij..
Regel 't in de toekomst (een keertje) en klaar is kees..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


occasion

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • "Maak het niet erger, bel de erkende berger!"
Reactie #436 Gepost op: 3 september 2013, 00:00:22
Van een late dienst op weg naar huis ben ik geflitst door 2 digitale flitspalen (afstand tussen palen plm. 500 a 600 meter/ Hmp 3.9 en 4.5) in de zelfde rijrichting.

Hierbij wat gegevens:

Datum: vrijdag 23 augustus 2013
Tijd: 23:26:58 (Hmp.3.9)/23:27:23(Hmp.4.5)
Soort weg: N
Toegestane snelheid: 80 km/u
Gemeten snelheid: 88 km/u
Gecorrigeerde snelheid: 85 km/u

Nu heb ik de volgende vragen:
* Aan welke voorwaarden moet (digitale)flitspalen/apparatuur voldoen... Mag bijvoorbeeld over een traject van 15km, met 3 flitspalen en met de zelfde rijrichting, allen in werking zijn..? (geen traject contr.)

* Worden flitsfoto's gecontroleerd..? (door eerste en tweede verbalisant)

* Gezien vanuit de flitspaal (hmp.3.9), loopt er voor de paal een busbaan langs, daarna een groenstrook en vervolgens de Nweg, met opgaande en afgaande rijrichting. Naar mijn weten maakt de busbaan ook deel van de gehele weg uit. Hier maak ik uit op dat, busbaan is rijstrook 1, Nweg afgaand rijstrook 2 en Nweg opgaand rijstrook 3.

Wie kan mij op bovenstaande vragen een antwoord geven....

Groet,

Occasion.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #437 Gepost op: 3 september 2013, 07:50:55
Is het een idee. in plaats van hier te komen huilebalken, om tijdens het rijden je snelheidsmeter wat beter in de gaten te houden?

Je mag 80, je reed 88. Een gemiddelde snelheidsmeter wijst een te hoge snelheid aan. De snelheid die op je dashboard getoond werd was waarschijnlijk rond de 100 kilometer per uur. Best wel te hard, dus ook best wel je eigen schuld, lijkt mij.

Verder heb ik geen antwoord op je vragen. Je kan natuurlijk altijd bezwaar instellen en je opmerkingen voorleggen aan de rechter.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #438 Gepost op: 3 september 2013, 08:13:31
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1197894 date=1378187455
Is het een idee. in plaats van hier te komen huilebalken, om tijdens het rijden je snelheidsmeter wat beter in de gaten te houden?

Je mag 80, je reed 88. Een gemiddelde snelheidsmeter wijst een te hoge snelheid aan. De snelheid die op je dashboard getoond werd was waarschijnlijk rond de 100 kilometer per uur. Best wel te hard, dus ook best wel je eigen schuld, lijkt mij.

Verder heb ik geen antwoord op je vragen. Je kan natuurlijk altijd bezwaar instellen en je opmerkingen voorleggen aan de rechter.
En wat heeft hij hier aan? Niets..  :-X


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833