Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 353986 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #560 Gepost op: 16 januari 2015, 17:13:58
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1322474 date=1421147262
en mag dus tot herstel niet meer op de openbare weg rijden muv de rit naar het RDW voor herkeuring(en dan nog de korste route)
Ik dacht dat een rit vanaf de controleplek naar een parkeerterrein (lees: eigen huis) ook nog gedoogd werd? En van daaruit inderdaad naar een plek voor herkeuring. (maar ik ben geen verkeersexpert)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #561 Gepost op: 16 januari 2015, 22:51:44
Ik dacht dat een rit vanaf de controleplek naar een parkeerterrein (lees: eigen huis) ook nog gedoogd werd? En van daaruit inderdaad naar een plek voor herkeuring. (maar ik ben geen verkeersexpert)
In de oude 60/39 regeling was het alleen de kortste weg naar het bureau ter herbeoordeling NA deugelijk herstel.
Rijden tijdens invordering ktn bewijs ingevolge bovengenoemde zonder deugelijk herstel kan een inbeslagname van 't voertuig opleveren conform de aanwijzing inbeslagname bij verkeersdelicten.

Echter zoals eerder vernoemd inmiddels vervangen door de WOK regeling,  stuk eenvoudiger.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #562 Gepost op: 17 januari 2015, 02:11:18
Citaat van: Bert65 link=msg=1323658 date=1421406852
Ik snap ze wel...
dat zal. Maar ook in 1x of moeest je ff nadenken? Gewone Nederlandse taal is voor iedereen duidelijk. Politionele afkortingen soms zelfs niet voor de polities.

Vertel mij nou eens waar de volgende 3 afkortingen voor staan:

DROS
VIC
DOT

Ik schud ze zo uit mijn mouw maar ze bestaan absoluut echt! Ik garandeer je: er zullen maar weinig dienders zij die direct weten waar die afkortingen voor staann. Dus sla je de plank mis met die  :-Xafkortingen en ga je lekker mee in het gebruik van afkortingen omdat de anderen dat ook doen.

LIMABRAVO
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #563 Gepost op: 17 januari 2015, 02:14:39
Citaat van: moppersmurf link=msg=1323833 date=1421457078
dat zal. Maar ook in 1x of moeest je ff nadenken? Gewone Nederlandse taal is voor iedereen duidelijk. Politionele afkortingen soms zelfs niet voor de polities.

Vertel mij nou eens waar de volgende 3 afkortingen voor staan:

DROS
VIC
DOT

Ik schud ze zo uit mijn mouw maar ze bestaan absoluut echt! Ik garandeer je: er zullen maar weinig dienders zij die direct weten waar die afkortingen voor staann. Dus sla je de plank mis met die  :-Xafkortingen en ga je lekker mee in het gebruik van afkortingen omdat de anderen dat ook doen.

LIMABRAVO

DOT: Drugs opsporings team, tenminste in Roermond. Rijden 2 snelle onopvallende wagens, vannacht nog bezig gezien met een auto van de snelweg plukken en oppakken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #564 Gepost op: 17 januari 2015, 02:21:06
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1322474 date=1421147262
Ik vermoed(heb het niet gezien) dat de betreffende collega het ktkbew vordert van de bestuurder om gegegevens te controleren. Het daadwerkelijk invorderen is er niet meer bij sinds de komst van het ktkbew op cc formaat. Sterker nog je mag het geenseens meer.

Het verder laten rijden vind ik ook een vreemde beslissing daar je niet voor niks de WOK status oplegt. Vtg voldoet dus niet meer aan het gestelde in de regeling voertuigen en mag dus tot herstel niet meer op de openbare weg rijden muv de rit naar het RDW voor herkeuring(en dan nog de korste route)
Kentekenbewijs
CreditCard(formaat)
Wacht(en)OpKeuring
Met Uitzondering Van
RijksDienst voor het Wegverkeer

Citaat van: moppersmurf link=msg=1323833 date=1421457078
Vertel mij nou eens waar de volgende 3 afkortingen voor staan:

DROS
VIC
DOT
DROS Dienst Regionale Operationele Samenwerking
VIC Vastgoed Intelligence Center
DOT Districtgebonden Overlast Team

Die wist ik als niet-blauwe zelfs. (Al ben ik VIC toevallig laatst in een boekje tegengekomen, moet ik toegeven)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #565 Gepost op: 17 januari 2015, 02:28:35
hahahaha  ;D ;D ;D

Als troostprijs een kusje. Helaas heb je een score van minder dan 30%

Volgende.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #566 Gepost op: 17 januari 2015, 09:40:04
Citaat van: moppersmurf link=msg=1323833 date=1421457078
LIMABRAVO
Lekker Belangrijk >:D


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #567 Gepost op: 17 januari 2015, 21:20:22
Ik heb de volgende vraag:

Wanneer er op een strafbeschikking (O op CJIB formulier) een verkeerde straat staat, in hoeverre heeft het dan zin om verzet aan te tekenen? Het gaat om een verkeersovertreding, maar op het formulier van het CJIB staat er een verkeerde straat. Hierbij bedoel ik dan de straat waarop het feit geconstateerd is, niet het eigen adres.

Ik weet dat bij mulderzaken de gegevens gewoon gewijzigd worden er opnieuw een acceptgiro wordt verstuurd, maar hoe zit dit met strafbeschikkingen?  Het betreft een staandehouding, maar er werd geen verklaring in het proces-verbaal opgenomen en de BOA weigerde zich tot drie maal toe te legitimeren.

Ik hoop dat iemand hier me daar meer duidelijkheid over kan geven. Op internet vrijwel niets over te vinden.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #568 Gepost op: 17 januari 2015, 22:58:50
Citaat van: Sylvester link=msg=1323860 date=1421484004
Lekker Belangrijk >:D
O0

92-3
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #569 Gepost op: 17 januari 2015, 23:04:21
Citaat van: Ultra link=msg=1324000 date=1421526022
Ik heb de volgende vraag:

Wanneer er op een strafbeschikking (O op CJIB formulier) een verkeerde straat staat, in hoeverre heeft het dan zin om verzet aan te tekenen? Het gaat om een verkeersovertreding, maar op het formulier van het CJIB staat er een verkeerde straat. Hierbij bedoel ik dan de straat waarop het feit geconstateerd is, niet het eigen adres.

Ik weet dat bij mulderzaken de gegevens gewoon gewijzigd worden er opnieuw een acceptgiro wordt verstuurd, maar hoe zit dit met strafbeschikkingen?  Het betreft een staandehouding, maar er werd geen verklaring in het proces-verbaal opgenomen en de BOA weigerde zich tot drie maal toe te legitimeren.

Ik hoop dat iemand hier me daar meer duidelijkheid over kan geven. Op internet vrijwel niets over te vinden.

Zal ik het doen? ja, ik doen het....

Accepteer de boete als je het gedaan hebt, zeik niet verder. Jij hebt een fot begaan en daarvoor wordt je gestraft. En vervolgens ga je datgene doen waar je nu zelf over klaagt: een ander "straffen" voor zijn gedrag. Héél knap.

Wat ik zeg: Accepteer de boete als je het gedaan hebt, zeik niet verder.
Heb je het niet gedaan?: ga in bezwaar.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens