Beste R.3144,
Dank je voor je reactie!
Aan dit antwoord heb ik zeker wat, erg fijn dat er zo wat dingen duidelijk worden.
Even een sidestep, ik zie dat u motoragent bent. Kunt u mij hier toevallig wat meer over vertellen?
Is dit bijvoorbeeld een nevenfunctie of voltijd? Kun je dit vanaf wmr worden? Hoe werkt dit traject?
bvd
Heb inmiddels een antwoord voor je, er starten ieder jaar 4 wachtmeester opleidingen (onder voorbehoud).
Motorrijder is in mijn geval een neventaak, ik rijd vooral motor in het MTV, of reguliere surveillance.
Als motorrijder kun je ook solliciteren voor een functie bij de motorpool, deze doen diverse begeleidingen, vips, Nederlandse bank, militaire collones en ondersteuning bij grote controles.
Motorrijder kun je worden vanaf de rang van wachtmeester tot maximaal opperwachtmeester. (tenminste in dit district).
Je geeft dit aan bij bijv. een functionerings gesprek aan je teamleider, deze beoordeelt of je voldoende ervaring en kennis hebt om zelfstandig te kunnen werken, als motorrijder ben je immers vaak alleen.
Vervolgens zal je in de gelegenheid gesteld worden om je rijbewijs A te gaan halen als je deze nog niet hebt, ik had deze zelf al wel. Hierna volgt nog de rijopleiding VPV-A, deze bestaat uit specifieke bijzondere verrichtingen, motor beheersing, slip baan, rem oefeningen etc. Ook het rijden met vrijstellingen en optische en geluidssignalen en verkeerstechnische begeleidingen maken deel uit van de opleiding en hierin doe je dan ook examen.