Brandweer bij reanimatie...?

Auteur Topic: Brandweer bij reanimatie...?  (gelezen 12096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2004, 23:24:00
zitten ze in Amsterdam dan alleen maar te kaarten bij een onwelwording ??? ???
En ik vrees dat jij dan zelf eens die recente ontwikkelingen moet nagaan ;)

Peter ik volg heel nauwgezet alle laatste ontwikkelingen in mijn vakgebied, en ik zie ook wel eens een docu-drama van de amsterdamse brandweer op tv  ;D ;D ;)   maar ik meen toch echt te weten dat daadwerkelijke inzetten van brandweer met AED als first responder minder voorkomen dan wij graag zouden willen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

janneman82

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2004, 23:46:33
Peter ik volg heel nauwgezet alle laatste ontwikkelingen in mijn vakgebied, en ik zie ook wel eens een docu-drama van de amsterdamse brandweer op tv  ;D ;D ;)   maar ik meen toch echt te weten dat daadwerkelijke inzetten van brandweer met AED als first responder minder voorkomen dan wij graag zouden willen.
waneer rukt de brandweer dan wel uit voor een reanimatie ???

sigmario

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 28 juli 2004, 08:58:06
dan ben je volledig op de hoogte van alle zaken ;D
Maar wij zitten hier in een gebied (Eemland)waarin een ambulance niet gegarandeert de zorgnorm haalt,dus misschien pas met een kwartier of langer pas terplaatse zal zijn.Zeker in de avonduren als de ambulance uit Amersfoort moet gaan komen,kortom het is wel zaak dat wij als brandweer ook starten met de reanimatie
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat in deze gebieden (Eemland o.a.) de brandweer uitgerust is of moet worden met een AED lijkt mij zeer zinvol.

sigmario

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 28 juli 2004, 09:02:22
waneer rukt de brandweer dan wel uit voor een reanimatie ???
De brandweer rukt bij ons (Amsterdam EO) altijd uit bij een reanimatie, maar niet direct als first responder. We worden hier allemaal tegelijk gewaarschuwd, en wie er het eerst is begint de reanimatie en wordt altijd ondersteund door de nog aankomende diensten.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2004, 11:55:27
Ja dat allemaal tegelijk dat si ook weer een probleem, zoals laats toen er voor het palleis op de dam iemand mogelijk zou moeten worden gereanimeerd. A fijn wat staat er binnen 5 minuten, 2 politie auto´s, 2 brandweer wagens, 2 ambu´s. En een hele stamp personeel. Voor iemand die later bleek alleen onwel was geworden doordat er te weinig was gegeten. Let wel op de brnadweer staat meteen met een man of 10 voor je neus. Ik zou ermee voor zijn om brandweer mensen te laten uitrukken met bv een personenbus of auto dan met een TAS en een autoladder wat nu gebeurd.

mvg
Mike

helm

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2004, 12:07:24
Voor iemand die later bleek ......

Achteraf weet iedereen hoe het moet.  :P

mike

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2004, 12:43:32
dat is wel zo :-X, alleen de ik zie de meer waarde niet van 10 brandweermannen. Die lopen elkaar allemaal in de weg.

mvg
Mike ;)

Bob Dylan

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 28 juli 2004, 12:46:36
Daar zit wel wat in. Ik denk dat je het als patient aardig benauwd krijgt van al die mannen om je heen en ff niet weet wat je overkomt.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 28 juli 2004, 15:56:41
dat is wel zo :-X, alleen de ik zie de meer waarde niet van 10 brandweermannen. Die lopen elkaar allemaal in de weg.

mvg
Mike ;)
de oorzaak daarvan ligt bij de brandweer Amsterdam,die rukken uit met een TAS en dan krijg je meteen een volle bezetting mee ivm eventuele andere inzetten.Wij gaan het first responder(BLS) met de personeelsbus doen met 3 man,en het liefst een appart voertuig daarvoor

harold

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 28 juli 2004, 17:45:51
Bedoel je dit soort voertuigen? Deze wagens worden behalve als first responder bij "medical calls" ook gebruikt voor het knippen van auto's, liften, belichting, e.d..