Ik geef toe dat het niet netjes is, nu ik een dochtertje van bijna 2 heb, doe ik het ook een stuk minder
Over het dikgedrukte, met alle respect, er is naar mijn smaak veel te weinig controle op snelwegen. Ik rijd nog wel eens van Deventer naar het Hoge noorden en kom dan met gemak 0 gestreepte auto's tegen. (Ja ik ben me bewust van de onopvallende surveillances). Juist die streepjes auto's hebben op zich al een sturende werking in het verkeer.
Ik rij ook wat aardig en kan het alleen maar onderstrepen wat betreft wat je tegen komt aan de "gestreepte auto's" en dat zeker helpt om de mensen volgens de regels te laten rijden. Indien niet bekeuren cq aanspreken.
Ja, ook ik weet dat men in onopvallende wagens rond rijd maar ik heb het gevoel hier over dat deze alleen de grootste verkeerhufters aanhoud.
Ik ben van mening dat de grootste verkeershufters, klein begonnen zijn en het steeds meer uitgebouwd hebben naar de huidige "rijstijl"
Natuurlijk zijn er ook lui die direcht na het behalen het rijbewijs, alles wat geleerd overboord gooien.
Indien men ook voor de kleine dingen schrijft, desnoods alleen waarschuwt zullen er minder verkeerhufters bij komen.
Maar om iedereen weer bewust te maken om de "kleine" regeltjes (denk aan de richting gebruiken bij links en rechts afslaan, bij een zijdelinkse verplaatsing, het op de goede manier invoegen e.d.) moet men grote acties gaan houden: maar daar is geen capiciteit voor.
De middelmatige overtredingen: verkeerd invoegen, onnodig links rijden (grrrrr) e.d. moet men zeker direct gaan aanpakken.
Het valt me op dat in uitzendingen bijna nooit diegene die links blijft rijden wordt stil gezet maar wel diegene die rechts inhaalt.
Er wordt dan bijgezet de linksrijder krijgt een boete maar wat de rechtsinhaler doet is gevaarlijker maar men haalt in mijn optiek niet de veroorzaker weg.