Advies ???

Auteur Topic: Advies ???  (gelezen 3491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 29 juli 2004, 17:25:31
Bij een gebouw met 2 nooddeuren en een toegangsdeur. Daar hangen uit en nooduit bordjes.

Op die deksels staat nog de ouderwetse NOODUITGANG en UIT.

Gevraagd aan de brandweer of die niet vervangen moest worden door pictogrammen. Volgens hem hoefde dat niet, want de meeste weten wel waar de nooduitgang en de uitgang is.

Is deze man nu niet een klein beetje in de fout gegaan???




brandweer

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2004, 23:23:31
Deze pictogrammen moeten vervangen worden door het welbekende rennende mannetje of door dat vierkante blokje met de pijl erin.

Ik kan me voorstellen dat deze vervanging voor sommige gebouwen vrij kostbaar is. Dat mag bij ons [in overleg] gefasseerd gebeuren.
Dit vervangen kan heel simpel. Er zijn hiervoor speciale stickers in de handel.


Martijnj

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2004, 12:26:48
Deze moeten inderdaad vervangen worden anders voldoet het gebouw niet aan de NEN norm


Firemaus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • BrandMeester
Reactie #3 Gepost op: 23 september 2004, 14:46:12
Deze dienen pas vervangen te worden als de defect raken of bij het aanvragen van een (ver)bouwvergunning of een gebruiksvergunning. Zie bestaande bouw. Voor nieuwbouw geldt het bovenstaande. Zij dienen dan uiteraard te voldoen aan de Nen 1838..... ;D
When the sent us to hell........ we'll put it out!   http://www.brandweerpurmerend.com http://www.brandweerzaanstad.nl


dat zeg ik...

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 september 2004, 15:45:52
Bijna goed.... Pictogrammen moeten voldoen aan de NEN 6088.... ;)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2004, 08:31:45
Bijna goed.... Pictogrammen moeten voldoen aan de NEN 6088.... ;)
maar wel die 1838 d'r bij houden  ;)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation