Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM

Auteur Topic: Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM  (gelezen 16431 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #110 Gepost op: 23 juli 2009, 14:52:59
Reken maar dat er intern nog eea besproken wordt over het feit dat KNRM Huizen geen volledige bemanning heeft tijdens de vakantie. Men zal hier extern niets over communiceren maar er zijn 2 hoofdregels binnen de KNRM ;
- Veilig
- 365 -24

Ik heb al eerder aangegeven datr de keuze voor Huizen achteraf geen slimme zet is geweest maar het heeft geen zin achteruit te kijken men zal zich moeten richten op de toekomst en zaken moeten verbeteren en beter borgen.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #111 Gepost op: 23 juli 2009, 15:10:07
Ik ga er van uit dat het niet motiverend is voor de redders om te concureren met een andere organisaties. Hiernaast vraag ik me af waarom er twee organisatie in 1 stad zijnmet een gelijk doel en allebei te kort gekwalificeerd personeel hebben concureren met elkaar. Voeg de hoge nen de knrm lekker samen dan is het personelsbestand beter en is er geen discussie meer. Als buitenstaander kan ik dit erg makkelijk roepen maar ik ben bang dat de eo's van beide organisatie te groot zijn voor deze oplossing. Dus vrees ik dat we nog een tijd door gaan met discussie voeren via dit medium. Erg jammer omdat dit de hulpverlening niet ten goede komt.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #112 Gepost op: 24 juli 2009, 01:06:27
Hoezo zou het voor Huizen geen slimme zet zijn geweest??
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #113 Gepost op: 24 juli 2009, 08:17:49
Ik bedoel niet dat de lokaktie niet goed is gezien het aantal incidenten rechtvaardigd dit absoluut een gedegen hulpverleningsorganisatie. Maar de club zelf op dit  stuk water "hebben ze Naarden en Blaricum constant nodig om de zaak af te dekken. Ook met Naarden en Blaricum is niets mis want die doen heel goed werk en niet onder voor Huizen, maar het feit dat Huizen zelf de boel nog niet op orde heeft. Borremans weet het prachtig te verkopen maar er klopt niets van.
Zoals boven heeft het geen zin terug te kijken maar vooruit en ik geloof zeker dat met hulp vanuit het hoofdkantoor dat dit volgend jaar is opgelost. De combinatie Hoge / KNRM zal niet bespreekbaar zijn door wat er allemaal gebeurd is.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #114 Gepost op: 24 juli 2009, 08:52:26
Iedereen roept dat ze goede hulpverlening willen dus dan je het verleden laten liggen denk ik dan weer, maar ik ben bang dat er te veel is gebeurt.

9910001
9910001


Brouwer

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #115 Gepost op: 25 juli 2009, 16:40:01
Naar mijn bescheiden mening zal dit probleem nog wel even blijven bestaan.
Wanneer je als persoon of als organisatie jezelf profileerd als passant, zal er niet veel grip op het verhaal zijn door de "instanties".

Even een vraagje in het algemeen :
Ik denk bijvoorbeeld aan een reanimatie die je op straat treft.
Als ik nu géén reanimatie cursus heb gedaan, en toch probeer om het so te helpen hoe zit het dan wettelijk in elkaar ?
Kunnen ze mij dan verantwoordelijk houden als het so overlijd...?
En als ik dan wel een cursus heb gedaan ...? ben ik dan ingedekt...??

Ook denk ik bijvoorbeeld aan een ongevalletje op de snelweg...
Het gebeurd voor je neus, de snelweg is veilig want alles staat stil, je gaat de auto in om het so zijn hoofd te fixeren tot de ambu er is....dan ben ik ook passant....
Hoe zit het dan weer .....?

Je kan dus wel vaststellen dat er diverse "grijze" gebieden zitten in dit soort dingen..
Uiteraard spelen gemeentes en provincies hier een belangrijke rol in, volgens mij op dit moment izm bijvoorbeeld de commissie waterrand.
Echter, volgens mij kijken deze niet eens naar passanten omdat dit geen officiele instaties zijn waar de overheid mee werkt, maar dus blijkbaar wel een rol spelen in het geheel.
Ik zou dan ook denken dat je als overheid hier dankbaar gebruik van moet maken. waarbij je dan als overheid wel de regie over de inzet houdt.
Overigens denk ik niet dat de overheid het iets interesserd hoe het verleden is gelopen.
Kan me niet voorstellen dat ze daar gevoelig voor zijn.
Ze maken alleen beleid, welke moet worden uitgevoerd. Als dan blijkt dat er instaties moeten samenwerken, so be it
Ik kan alleen maar hopen dat er in de toekomst een goede oplossing komt in welke vorm dan ook., zodat onze meren en andere watertjes om ons heen veilig blijven voor de beroepsvaart en de watersporter.


Mvg. Brouwer

assumtion is the mother of all fuck-ups.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #116 Gepost op: 26 juli 2009, 11:30:49
Even een vraagje in het algemeen :
Ik denk bijvoorbeeld aan een reanimatie die je op straat treft.
Als ik nu géén reanimatie cursus heb gedaan, en toch probeer om het so te helpen hoe zit het dan wettelijk in elkaar ?
Kunnen ze mij dan verantwoordelijk houden als het so overlijd...?
Je kan strafrechtelijk en civielrechtelijk niets gebeuren, zolang je de goedwillende toevallige passant bent..

En als ik dan wel een cursus heb gedaan ...? ben ik dan ingedekt...??

Het antwoord blijft gelijk..  Een certficaatje of cursus is geen vergunning om toch te helpen, andersom een toevallige passant, is beschermt conform de wet..

Ook denk ik bijvoorbeeld aan een ongevalletje op de snelweg...
Het gebeurd voor je neus, de snelweg is veilig want alles staat stil, je gaat de auto in om het so zijn hoofd te fixeren tot de ambu er is....dan ben ik ook passant....
Hoe zit het dan weer .....?
Het antwoord blijft gelijk.. een toevallige passant, is beschermt door de wetgever door de 'barmhartige samaritaan clausules"

Ook een professioneel getrainde passant (ambulancehulpverlener, arts etc..) word hier door grotendeels beschermt.

Een vorm van georganiseerde hulpverlening die uitrukt naar incidenten of reageert op noodgevallen, levert een dienst..  En als georganiseerde vormen van hulpverleneing is men dat wettelijk gezien een dienstverlener en kan je aangesproken worden op de kwaliteit van de diensten die je levert..  Als je "medische diensten" levert, zal wanneer een inspectie komt kijken direct vragen hoe jij de kwaliteit van je dienstverlening bewaakt, en telkens verbeterd..
Als de organisatie je je zaakjes niet op orde hebt, kan je bij een incident waarbij een vermoeden is van extra schade aan de patient door het optreden door de hulpverleners die namens de organisatie werken, de organisatie nalatigheid worden verweten..


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #117 Gepost op: 26 juli 2009, 18:38:35
Vistuig is mijn antwoord zo helder voor je ?


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #118 Gepost op: 26 juli 2009, 22:39:25
Niet echt, je vind de locatie goed maar ze hebben niet genoeg vrijwilligers of ze zijn niet genoeg beschikbaar??? Ik denk dat bij elke club dit probleem voor komt, iedereen werkt tegenwoordig in een andere plaats en dan moeten ze ook nog een thuis gaan zitten op een melding wachten?? Wat is er verder mis dan???  Of was dit je enige argument.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #119 Gepost op: 28 juli 2009, 17:16:00
Ik snap dat iedereen het tegenwoordig druk heeft maar als je ergens voor staat en dat is in dit geval KNRM Huizen moet je 365-24 leveren punt uit. Mischien zijn ze tevroeg gestart maar als hierboven aangegeven verwacht ik dat ze het najaar en voorjaar gaan gebruiken om dit te voorkomen in de toekomst. Het komt best goed alleen duurt het iets langer en moeten zich er een paar andere mensen mee bemoeien om het op de rails te zetten. Het is een jonge organisatie en volop lerend.