Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM

Auteur Topic: Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM  (gelezen 16433 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #120 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:03:15
Henk,

Wil het het artikel in de G en E hier plaatsen? Digitaal is maar een deel beschikbaar.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #121 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:29:31
Natuurlijk Rob, echter morgenochtend valt ie pas in de bus...

Henk




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #123 Gepost op: 4 augustus 2009, 10:35:16
De nieuwe ligplaats van reddingsorganisatie Hogé in Huizen. FOTO EVERT BRUINEKOOl

Henk Wijga: 'De uitruktijd van Hogé is nu maar zes minuten'

Snel weg vanaf nieuwe ligplaats DOOR JANTINE VAN DEN HOVEN
HUIZEN - "De uitruktijd is nu zes minuten, terwijl dit eerst een  kwartier was", zegt Henk Wijga  van Hogé (Hulp Organisatie  Gooi- en Eemmeer). Hij is blij met zijn nieuwe ligplaats in de particuliere haven Huizer Marina. "Het was niet zinnig om de ligplek in de gemeentelijke haven  aan te houden. Het duurde  een kwartier (door de nieuwe  slagboom bij de boothuizen, red.) om daar te komen, dus het uitrukken van de vrijwilligers  vanaf huis had vanaf die plek al geen zin meer."  Des te blijer is Wijga met de nieuwe plek, die nu een paar weken in gebruik is. Er werd tot nog  toe geen ruchtbaarheid aan gegeven. "Zodat de mensen die ons  dwars zaten, nog steeds dachten dat we met de rug tegen de muur stonden. Maar dat is niet meer het geval", aldus Wijga. Voor de zomer laaide de ruzie  tussen tussen de reddingsorganisaties  op in Huizen. De gemeente  Huizen ziet de KNRM  als belangrijkste reddingsbrigade  en vindt dat Hogé en Jachtservice  Huizen - dat ook reddingswerk  verricht - de KNRM dwars  zit. In de praktijk zijn de particuliere redders soms sneller bij een schip in nood dan de KNRM.  De gemeente schermde met het schrappen van de ligplaats.  De nieuwe plek van Hogé levert veel tijdwinst op. "De vrijwilligers kunnen met de auto tot aan de steiger komen, snel parkeren, het steigertje over rennen en de boot in springen. Dan zijn we binnen zes minuten weg. Vanuit een concurrentiepositie gezien veel beter dus", zegt Wijga. "Deze ligplek is wel veel duurder, maar als het de veiligheid op het water ten goede komt, hebben we dat er graag voor over." Wat hem betreft is het gedoe tussen de redders in Huizen nu wel klaar. "Maar dat ligt natuurlijk ook aan de andere partij."

bron: Gooieneemlander.nl

Ik maak zelf nog wel eens een foto, voordat ik een rekening krijg van Evert Bruinekool, je weet hoe hij is  ;)  ;D ...

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #124 Gepost op: 4 augustus 2009, 10:46:07
Een concurentiepositie en ik maar denken dat er wordt samengewerkt, het moet niet gekker worden als dit.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #125 Gepost op: 4 augustus 2009, 10:56:30
Een concurentiepositie en ik maar denken dat er wordt samengewerkt, het moet niet gekker worden als dit.

9910001

Gezien in het licht dat het voornaamste "bezwaar" tegen ons is dat we "soms sneller zijn dan de KNRM" zijn. Zonder dat was er geen enkel probleem.

Als je nu nog steeds denkt dat er wordt samengewerkt...  :-X  :-[  Nee 91001, was dat maar zo. maar helaas kan dat niet. Wij zijn niet officieel aangewezen door de gemeente/regio en dan is samenwerking onmogelijk.

Henk


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #126 Gepost op: 4 augustus 2009, 11:05:53
de gemeente laat liever iemand verzuipen dan dat er een redding wordt gedaan

hans


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #127 Gepost op: 4 augustus 2009, 11:17:12
de gemeente laat liever iemand verzuipen dan dat er een redding wordt gedaan

hans

Dat is niet waar Hans, een redding is prima, alleen liever niet door HOGE. Zo ligt het nu eenmaal. En het is ook demotiverend en vervelend voor de vrijwilligers als anderen steeds sneller zijn, dat is ook een probleem. Daar zouden we het eigenlijk eens met elkaar over moeten hebben, hoe we dat zouden kunnen oplossen.

Henk


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #128 Gepost op: 4 augustus 2009, 11:19:34
nee maar het ging mij om de Hoge


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #129 Gepost op: 4 augustus 2009, 11:49:05
Door je oppenlijk uit spreken als elkaars concurenten wordt het alleen maar erger in plaats van beter dat wil ik er mee zeggen. Het kllinkt vanuit dit stuk dat het doel er is om de ander kapot te maken en alles zelf te kunnen doen, dit vind ik persoonlijk geen goede zaak.

Hiernmaast kan ik in 9 minuten een heel stuk rennen naar een boot toe ongeacht slagbomen of andere zaken dus 9 min tijdwinst klinken als erg veel.

9910001
9910001