Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM

Auteur Topic: Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM  (gelezen 16432 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #90 Gepost op: 16 juli 2009, 00:17:44
Néé, dat bedoel ik niet!

Het is wel iets waar ze mee kunnen gaan beginnen, jullie zijn tenslotte geen officiële hulpdienst, maar varen wél te hard  ;)



Ik bedoel dat wel, dat is niet iets dat ze zullen nalaten. Als dat ergens mogelijkheden zijn zullen ze die gebruiken, uitzending van hart van Nederland of niet. Er is niets waar de burgemeester mee wacht tot een uitzending van Hart van Nederland. Hij is al super boos. En de politie zal ons bekeuren als we nodeloos hard varen. Terecht. En als we een reden hebben om hard te varen bekeuren ze ons niet. Of wel. Maar daar heeft de burgemeester niets mee te maken, uiteindelijk beslist de rechter of het terecht was of niet. Als er iemand verdrinkt doordat ik er te langzaam naar toe gevaren ben sta ik ook voor de rechter op de beschuldiging dood door nalatigheid, Wat ga ik dan zeggen, dat ik bang was voor een bekeuring?

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #91 Gepost op: 16 juli 2009, 10:48:55
Het mooie, wat het gevolg kan zijn, van een bekeuring is dat de rechter Henk gelijk geeft...  ;) ;D

Ik ben niet helemaal thuis in het BPR maar staan er ergens 'uitzonderingen' voor de snelheid voor 'officiële' reddingsboten?  ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #92 Gepost op: 16 juli 2009, 18:04:05
Het mooie, wat het gevolg kan zijn, van een bekeuring is dat de rechter Henk gelijk geeft...  ;) ;D

Ik ben niet helemaal thuis in het BPR maar staan er ergens 'uitzonderingen' voor de snelheid voor 'officiële' reddingsboten?  ???

Nog niet, maar dat schijnt er aan te komen. Als aanvulling op de regel dat een ieder mag afwijken van het in het BPR gestelde als dat voor de veiligheid of noodsituatie nodig is.

Heb je trouwens het schitterende stuk van Co Van Leeuwen al gelezen in de laatste Vakblad Incident over HOGE?

Over publiciteit hebben we op het ogenblik niet te klagen....


Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #93 Gepost op: 16 juli 2009, 18:19:33
Nog niet, maar dat schijnt er aan te komen. Als aanvulling op de regel dat een ieder mag afwijken van het in het BPR gestelde als dat voor de veiligheid of noodsituatie nodig is.

Heb je trouwens het schitterende stuk van Co Van Leeuwen al gelezen in de laatste Vakblad Incident over HOGE?

Over publiciteit hebben we op het ogenblik niet te klagen....


Henk

Geen ingescande versie?   ??? ::) ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #94 Gepost op: 16 juli 2009, 19:11:16
Leuk stukje Henk op Hart van Nederland..


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #95 Gepost op: 16 juli 2009, 19:20:01
Heb het net ook gezien;)

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #96 Gepost op: 16 juli 2009, 19:24:20
Bewijs is geleverd.
Mocht dit mislopen kan Henk altijd nog op TV :D :D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #97 Gepost op: 16 juli 2009, 20:13:46
Ik heb Hart van Nederland ook bekeken.Henk heeft een hoop verteld,maar is niet met steekhoudende argumenten gekomen.De Burgemeester daarintegen wel,en het blijkt dat de Burgemeester behoorlijk zijn huiswerk heeft gedaan.En uit alles blijkt dat men vindt dat HOGE geen toegevoegde waarde heeft op de Randmeren,ook het hele medische gebeuren waar HOGE mee komt is niet van toegevoegde waarde.
En het verhaal is dus zoals ikal vermoedde.De Burgemeester is verantwoordelijk voor de hulpverlening,en heeft bepaald tesamen met het advies van de Veiligheidsregio met welke partijen de hulpverlening op het Gooimeer gerealiseert zal gaan worden.En in dat plaatje past dus geen HOGE.

Het is jammer voor Henk,maar er is nu hetzelfde gehandeld op een manier zoals er al vele brandweerposten opgeheven zijn.Er wordt gekeken wie er van toegevoegde waarde is.Dan kun je mazzel hebben,dat je club blijft bestaan,maar je kunt ook de pech hebben dat je club wordt opgeheven.Zo zijn er al de nodige brandweerkorpsen opgeheven,en zo handelen ze dus ook met de hulpverlening op het water.
Henk kan nu wel allerlei media gaan opzoeken, maar het zal weinig uithalen vrees ik.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #98 Gepost op: 16 juli 2009, 20:39:27
Er is een verschil tussen de wil hebben tot samenwerking en verbieden. Met "geen samenwerking" kan ik leven, met het verbieden niet. Interessant is juist dat hij het niet meer heeft over verbieden, maar over "onze voorkeur gaat uit naar anderen".

Voorts vindt de voorzitter van de KNRM het niet meer zelf, maar verschuilt hij zich achter "een regionaal medisch functionaris" die hem wat in zijn oor gefluisterd heeft, hearsay zeg maar. Wij hebben met niemand gesproken die hem geadviseerd heeft, dus klets de man maar wat.

Hij heeft een uur lang om de hete brei heen gedraaid en weigerde voor de camera te herhalen wat ie met HOGE zou doen als ze zouden blijven redden.

Ik zie dat als een enorme vooruitgang in onze betrekkingen dat hij niet langer uit is op een verbod van HOGE!

We hebben overigens de gemeente ligplaats verlaten en liggen nu goed bereikbaar in een in een bedrijfshaven. Kost wat meer, maar nu kunnen we veel sneller uitvaren.


Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #99 Gepost op: 16 juli 2009, 20:49:02
Er is een verschil tussen de wil hebben tot samenwerking en verbieden. Met "geen samenwerking" kan ik leven, met het verbieden niet. Interessant is juist dat hij het niet meer heeft over verbieden, maar over "onze voorkeur gaat uit naar anderen".

Voorts vindt de voorzitter van de KNRM het niet meer zelf, maar verschuilt hij zich achter "een regionaal medisch functionaris" die hem wat in zijn oor gefluisterd heeft, hearsay zeg maar. Wij hebben met niemand gesproken die hem geadviseerd heeft, dus klets de man maar wat.

Hij heeft een uur lang om de hete brei heen gedraaid en weigerde voor de camera te herhalen wat ie met HOGE zou doen als ze zouden blijven redden.

Ik zie dat als een enorme vooruitgang in onze betrekkingen dat hij niet langer uit is op een verbod van HOGE!

We hebben overigens de gemeente ligplaats verlaten en liggen nu goed bereikbaar in een in een bedrijfshaven. Kost wat meer, maar nu kunnen we veel sneller uitvaren.


Henk

Als ze de Hells Angels niet kunnen verbieden... dan moet jij toch wel een erg groot strafblad hebben wil de burgemeester dat wel lukken...   ;) Ik zou maar oppassen voor inkijk operaties van de politie....  ;D ;D ;D

Is de burgemeester niet gevraagd of hij nog steeds achter de verzonden brief staat?  ::)