Verplaatsingsoefening rampenvloot

Auteur Topic: Verplaatsingsoefening rampenvloot  (gelezen 12015 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #40 Gepost op: 30 september 2010, 12:00:37
Maar uiteraard ben ik inderdaad is gaan verder spitten en ik hoor dus dat het rijden met OGS bij sommige brigades alleen is toegestaan als het om " niet" openbare weg gaat.
Kortom het strand e.d

Delta00

Dit is nog van vóór de nieuwe regeling van 2009: toen reden verschillende brigades al 'illegaal' met blauw op het strand, vaak met gedoogsteun door het gemeentebestuur, politie of veiligheidsregio. Ook werd er in sommige plaatsen met brandweervoertuigen gereden om zo legaal met blauw te kunnen rijden (redders kregen dan opleiding tot brandweerchauffeur). Veel brigades hadden toen voor zichzelf vastgelegd dat ze niet op de openbare weg met blauw mochten rijden. Maar dat is allemaal achterhaald sinds de nieuwe regeling.

Wat jij dus hebt gevonden is niet meer van toepassing!
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #41 Gepost op: 30 september 2010, 12:07:59
Je kan er dank ik wel voor kiezen als bestuur om alleen toestemming voor op het strand te geven. Ik weet niet of dit gebeurd en of dit voordeel heeft.

9910001
9910001


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #42 Gepost op: 30 september 2010, 12:30:09
Joost, dank je voor de duidelijke vriendelijke reactie.

Delta00


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #43 Gepost op: 30 september 2010, 12:42:18
Het was inderdaad wel vreemd (met name voor omstanders) om met O&G tot aan de slagboom te rijden, de boel uit te zetten voor bij de slagboom van de betreffende strandopgang de boel weer aan te slingeren.

Dit was vooral noodzakelijk het overbruggen van meerdere strandopgangen of bij hoog water en grote drukte. Gelukkig zijn de zaken nu (min of meer) goed en wettelijk geregeld.

Groeten,
Mark


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #44 Gepost op: 30 september 2010, 14:06:13
Overigens hebben de meeste brigades die bij deze oefening aanwezig waren een tweede voertuig of kan door assistentie van de buurtbrigade alsnog dekking met een voertuig worden gerealiseerd.
Plus dat in een aantal gevallen andere terreinvoertuigen beschikbaar zijn van b.v. paviljoenhouders.


Hertog Jan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #45 Gepost op: 2 oktober 2010, 15:23:09
Op de snelweg:


Door Leiden:


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #46 Gepost op: 2 oktober 2010, 17:41:52
Erg leuk om te zien hoe het commentaar gaat bij een convooi. Ik hoop dat er nog wat meer van deze filmpjes onder weg zijn  :) Ik neem aan dat dit standaard is bij alle soorten convooien? Dus ook een spoed transport met een ambulance communiceren op dezelfde wijze. Het tempo bij een ambu convooi/begeleiding ligt voor mijn gevoel wel hoger als ik dit vergelijk met filmpjes uit het betreffende topic. Schijn kan uiteraard bedriegen.

De trailer die we steeds volgen in het filmje heeft wel een onleesbaar kenteken door de BBM  :P
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 2 oktober 2010, 18:47:23
Erg leuk om te zien hoe het commentaar gaat bij een convooi. Ik hoop dat er nog wat meer van deze filmpjes onder weg zijn  :) Ik neem aan dat dit standaard is bij alle soorten convooien? Dus ook een spoed transport met een ambulance communiceren op dezelfde wijze. Het tempo bij een ambu convooi/begeleiding ligt voor mijn gevoel wel hoger als ik dit vergelijk met filmpjes uit het betreffende topic. Schijn kan uiteraard bedriegen.

De trailer die we steeds volgen in het filmje heeft wel een onleesbaar kenteken door de BBM  :P

Als het SIGMA in konvooi rijdt met de aanhangers achter de auto's gaat het zeker niet harder. Iedereen wil graag op de plaats van bestemming aankomen, mét spullen wel te verstaan.  0098  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 2 oktober 2010, 19:38:50
Maar dit is echt kicken, en goe het regelmatig te oefenen. Het is zo veel efficienter in één begeleid konvooi te gaan dan ieder op zijn eigen gelegenheid. Nu kun je goed opstellen en precies plannen. Het enige wat je zou kunnen doen is verkenners vooruit sturen en met een waterblik de situatie op te latren nemen...


Hertog Jan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #49 Gepost op: 3 oktober 2010, 09:34:11
Erg leuk om te zien hoe het commentaar gaat bij een convooi. Ik hoop dat er nog wat meer van deze filmpjes onder weg zijn  :)

Ik heb er nog twee...



Op de terugweg geen last van files:  0098