Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010

Auteur Topic: Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010  (gelezen 30048 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Sorry voor de onduidelijke strekking van mijn vorige bericht. Ik wil beslist geen verband leggen tussen alle ongelukken op de A59. Toen ik het schreef moest ik meer denken aan de hulpverleners in Waalwijk en omgeving die relatief vaak met ernstige ongelukken worden geconfronteerd op de A59. (Waarbij hun leed waarschijnlijk niet te vergelijken is met het leed van de nabestaanden).


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Toen ik het schreef moest ik meer denken aan de hulpverleners in Waalwijk en omgeving die relatief vaak met ernstige ongelukken worden geconfronteerd op de A59. (Waarbij hun leed waarschijnlijk niet te vergelijken is met het leed van de nabestaanden).

Dit heb je zeker correct. Er is relatief vaak een melding van een VKO op de A59 of de N261 bij Waalwijk (of omgeving). Vaak valt het mee, maar er zijn, zoals jij opnoemde, ook een aantal zware ongevallen.
Of het meer is dan in vergelijking met de rest van het land durf ik niet te zeggen..


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Na het zien van de foto van Tim moet ik toch even reageren: gezien het beeld moet dit een foto zijn waarbij alle so's waarschijnlijk nog in het wrak zitten, kijk maar eens goed bij het stuur van de auto... Mijns inziens is deze foto daarom ongepast. Als je de gehele serie bekijkt zie je dat de wagen later uit elkaar staan.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Ik sluit me geheel bij je aan. We moeten nooit vergeten wat voor zware klussen zij voor ons (alle medemensen) doen.

Hulpverleners zijn bij ieder incident de vergeten slachtoffers. De aanwezigheid van brandweer, politie en GGD achten we vanzelfsprekend. Sterker nog, er worden soms onmogelijke eisen aan ze gesteld door omstanders.

Te vaak vergeten de maatschappij dat deze mensen ook getraumatiseerd kunnen worden door alles wat ze zien. Het leed, de situaties, etc. Gelukkig is in de afgelopen 25 jaar de opvang bij de organisaties vele malen beter geworden en kunnen mensen hun verhaal kwijt. Dat neemt niet weg dat iedere hulpverlener incidenten mee maakt, waar hij met (on)regelmaat mee geconfronteerd wordt in zijn herinnering. Dat kan zijn de angst van een bedreiging, een situatie, het verdriet.

Het feit dat veel van ons er relatief goed mee om kunnen gaan is een pluim voor de achtervang van de organisatie (veelal ook gewoon de directe collega die wil aanhoren!)

Veel van deze jongens (m/v) hebben thuis ook een gezin en zullen nog relatief vaak het beeld voor ogen krijgen en het hopelijk een plaatsje geven....

Sterkte aan de nabestaanden en sterkte aan de ploegen!!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Na het zien van de foto van Tim moet ik toch even reageren: gezien het beeld moet dit een foto zijn waarbij alle so's waarschijnlijk nog in het wrak zitten, kijk maar eens goed bij het stuur van de auto... Mijns inziens is deze foto daarom ongepast. Als je de gehele serie bekijkt zie je dat de wagen later uit elkaar staan.

3fm nieuws melde net dat de auto is afgevoerd met de slachtoffers er nog in...  :'(


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Nu ff als lid. Een drama voor alle betrokkenen. Weet iemand hoe het gaat met het kind dat naar het ziekenhuis is afgevoerd?  :-\

Weet iemand of op de snelweg een verkeerssignalering aangebracht is die je waarschuwt voor files? ???


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Weet iemand of op de snelweg een verkeerssignalering aangebracht is die je waarschuwt voor files? ???

Er staat daar wel een bord met file op de afrit. Ik weet alleen niet zeker of het bij die afrit is, of een afrit eerder...
Ik kan wel melden dat er daar vaak een file op de afrit staat, omdat verderop stoplichten staan.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
p2kflex
16:46:45 01-10-10-ALPHA-betreft bot midden
1220030MKA Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (BOT)
p2kflex
16:46:22 01-10-10-ALPHA-graag contact gmk
1220030MKA Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (BOT)


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Verkeersongeval A59 eist vier levens
Sprang-Capelle, 01-10-2010 • Een verkeersongeval op de Rijksweg de A59 eisten vanmorgen het leven van drie kinderen en de bestuurster van de personenauto waarin de kinderen zaten. Een vierde kind is met ernstige verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis in Nijmegen.

De hulpdiensten ontvingen rond 10.00 uur de melding van een ernstig verkeersongeval op de Rijksweg de A59, tussen Dussen en Waalwijk. Bij het ongeluk zouden meerdere vrachtwagens en een personenauto betrokken zijn. De hulpdiensten spoedden zich ter plaatse. Ook een traumaheli werd ingezet. Ter plaatse troffen de hulpdiensten een enorme ravage aan. Een personenauto zat bekneld tussen twee vrachtwagens. De politie zette de omgeving tot Hooipolder af waarop het personeel van de brandweer en ambulancedienst trachtte de slachtoffers uit de personenauto te bevrijden. De hulp kwam voor één kind op tijd. Het kindje is met ernstig letsel door de traumaheli vervoerd naar een ziekenhuis in Nijmegen. Voor de overige inzittenden, 3 kinderen en de bestuurster kwam de hulp te laat. Zij overleden ter plaatse aan hun verwondingen. De leeftijden en woonplaatsen van de slachtoffers worden vandaag niet vrij gegeven.
Naar aanleiding van het ingestelde onderzoek heeft de politie een beeld van de toedracht. De personenauto, met daarin de slachtoffers, reed vanmorgen over de Rijksweg de A59 in de richting van Waalwijk. Achter de auto reed een vrachtwagen die bestuurd werd door een 29-jarige man uit Rossum. Voor de personenauto reden enkele vrachtwagens die rond 10.00 uur afremden. De vrachtwagen die bestuurd werd door de 29-jarige zag de filevorming te laat en reed in op de achterzijde van de personenauto die vervolgens klem kwam te zitten tussen de vrachtwagen die voor de auto reed. De 29-jarige vrachtwagenchauffeur raakte bij het ongeval gewond. Hij is voor behandeling overgebracht naar het Twee Stedenziekenhuis waar hij door de politie is aangehouden.

De Rijksweg is de hele dag voor het verkeer afgesloten geweest. Rond 16.30 uur gaf de politie de weg vrij.

Auteur: Desirée Brabers

http://www.politie.nl/midden-en_west-brabant/nieuws/101001verkeersongevala59eistvierlevens.asp


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Zojuist langs de kazerne gereden hier in Waalwijk. Zo'n beetje alle voertuigen die tp zijn geweest, staan bij de kazerne.
Het napraten zal ook wel zeer zwaar zijn.
Laten we ook niet vergeten hoe zwaar de hulpverleners het hebben. Respect voor hun!

Kan me hier alleen maar bij aansluiten !!
Sterkte voor alle betrokkenen.