Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 236952 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 1 juni 2014, 17:44:21
Citaat van: en-er-gy link=msg=1272143 date=1401634302
BF schleppt Bus ab | Feuerwehreinsatz Wien

112 is toch al europawijd vastgesteld als standaard?
En dan een vraag: Blijven de duitsers en oostenrijker een raar volk met complete garagewagens en afsleepwagens? Ze zullen geen RWS hebben toch?

Ach, in Nederland had brandweer Amsterdam, ook raar eigengereid volk natuurlijk, vroeger ook gewoon afsleepwagens dus zo raar is het ook weer niet.
En dan natuurlijk die rare Hageneese brandweer met hun telescoopkraan ook van dat rare volk  998765

Ba$h

• Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #141 Gepost op: 30 november 2014, 21:21:57
Op dit moment ben ik voor werk in Suriname en ben ik even een rondje door Paramaribo gereden. Daar kwam ik langs de hoofdkazerne van de brandweer. Ik zag dat ze al eerder zijn gepost de Surinaamse brandweerwagens. Maar hierbij nog wat meer foto's van de voertuigen.

Zo'n 3 jaar geleden zijn ze begonnen met tankwagens in Suriname. Dit komt omdat het waterleidingnet de grote vraag naar water niet kan leveren in een geval van brand. (maar tussen neus en lippen door werd ook verteld dat ze te lui zijn om een zuigslang in de brandput te hangen)

De TAS van de hoofdkazerne Paramaribo

De oude ladderwagen van de post

De nieuwe ladderwagen van de Brandweer. (door zijn positie geen betere foto kunnen maken)

De mercedes atego is het HV voertuig op de post.

Dit is nog een oude Nederlandse TAS

Een oude Tatatra

Maar ze gebruiken ze nog steeds wel

Een Mahindra pickup die wordt gebruikt als dienst auto of als begeleidingsauto door de drukke straten van Paramaribo.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #142 Gepost op: 1 december 2014, 01:39:53
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1272151 date=1401637461
Ach, in Nederland had brandweer Amsterdam, ook raar eigengereid volk natuurlijk, vroeger ook gewoon afsleepwagens dus zo raar is het ook weer niet.
En dan natuurlijk die rare Hageneese brandweer met hun telescoopkraan ook van dat rare volk  998765
Dat heeft in dit geval helemaal niets met eigengereidheid te maken: Gemeentebrandweer Amsterdam had een soort heftruck voor het afslepen uit de IJ-tunnel. In het kader van een bezuinigingsoperatie bij de gemeentelijke diensten werd de brandweer (toen nog een gemeentelijke dienst) belast met het wegslepen van fout geparkeerde auto's. Dat leverde inkomsten op en dan hoefde er niet bezuinigd te worden op de brandweer. Hiervoor waren 2 Mercedes-Benz afsleepwagens beschikbaar met Eka opbouw: 79-59-XB en 82-BB-58. Zowel de heftruck als de afsleepwagens stonden op de kazerne IJ-tunnel (kazerne Nico).

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #143 Gepost op: 1 december 2014, 12:37:12
Je kunt zeggen van ze wat je wilt maar ze bedenken wel creatieve oplossingen, gezien het waterkanon op het dak van de Tatra van Nieuw-Amsterdam..

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #144 Gepost op: 1 december 2014, 14:20:48
... inderdaad, en ook de uitsparing in het garagedak voor het waterkanon!  O0 ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #145 Gepost op: 2 december 2014, 15:31:03
De trekkers van de tankopleggers zijn ex militaire DAF YTV-2300 4x4. Weet iemand het type van de Van Hool oplegger?
Dank alvast.

brwzav

• Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
Reactie #147 Gepost op: 28 februari 2015, 17:54:08

EPC (Ladderwagen)
SDIS 59 Tourcaing

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #148 Gepost op: 6 maart 2015, 23:45:55

Dienst: Landelijke Brandweer Curaçao  
Roepnummer: TS-7
Soort voertuig: Tankautospuit
Merk & type: Mercedes-Benz Ecoliner
Kenteken: C-213
Opbouw: Rosenbauer?
Bijzonderheden: Staat al maanden buitendienst omdat (op 3 na) alle vrijwilligers van post Barber ontslag hebben genomen.
Voertuig is ex. Nederlands. vermoedelijk regio Rotterdam. Exacte post mij nog niet bekend.

Roepnummer: VC-1
Soort voertuig: Commandowagen
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter
Kenteken: C-169
Opbouw: KPN
Bijzonderheden: Wegens personeelsgebrek op Barber wordt het voertuig bemand door de vrije wacht van Mundo Nobo of Rio Canario. Daardoor duurt het echter wel 3 kwartier voordat het voertuig uit kan rukken.  
Voertuig is eveneens Ex. Nederlands. Vermoedelijk van Wormerveer.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #149 Gepost op: 7 maart 2015, 00:23:14

Roepnummer: TS-6
Merk & type: Mercedes-Benz Ecoliner
Bouwjaar: 1991
In Dienst: 2011
Kenteken: C-214
Opbouw: Doeschot-Rosenbauer
Bijzonderheden: Oudste voertuig uit de Curaçao'se vloot op dit moment. Voertuig wordt gebruikt als derde TS van Mundo Nobo en wordt bemand door de vrije wacht.  
Ex. Utrecht 903 > Storm Fire Support > Bergschenhoek TS25-2

Roepnummer: TS-2
Merk & type: DAF CF
Bouwjaar: 20..
In Dienst: 2010
Kenteken: C-192
Opbouw: AI Group.
Bijzonderheden: Volgens personeel is dit voertuig eerst in dienst geweest bij brandweer in Nederland (Rotterdam). Ik denk echter dat dit voertuig in Samenwerking met Rotterdam in 2010 nieuw naar Curaçao is geleverd.

Roepnummer: TS-3
Merk & type: DAF CF
Bouwjaar: 20..
In Dienst: 2010
Kenteken: C-191
Opbouw: AI Group.
Bijzonderheden: Volgens personeel is dit voertuig eerst in dienst geweest bij brandweer in Nederland (Rotterdam). Ik denk echter dat dit voertuig in Samenwerking met Rotterdam in 2010 nieuw naar Curaçao is geleverd.

Voertuig is de 2de uitruk van post Mundo Nobo. Wordt meestal bemand door de vrije wacht maar soms is er genoeg beroepspersoneel of wordt het personeel over 2 wagens verdeeld wanneer men verwacht aan 1 voertuig niet voldoende te hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens