Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?

Auteur Topic: Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?  (gelezen 14009 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Marechaussee zoekt massaal in berm naar verloren pistool

door Hemmy van Reenen. woensdag 25 augustus 2010 | 22:40 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 25 augustus 2010 | 22:55

 
APELDOORN - De Koninklijke Marechaussee is al twee dagen met enkele tientallen medewerkers op zoek naar een verloren dienstwapen van het type Glock 17. Het wapen is door een medewerker van de marechaussee verloren op de Amersfoortseweg tussen Apeldoorn en Nieuw Millingen.

Mensen van de marechaussee zijn de afgelopen twee dagen op motoren, met dienstvoertuigen, maar ook te voet het vijftien kilometer lange traject van de weg meermalen afgelopen. Daarbij gebruikten de speurders metaaldetectoren om de bermen te doorzoeken.

Het vuurwapen is volgens persvoorlichter Joost Wezemer van de Koninklijke Marechaussee 'een soort pistool, zwart, met zeventien patronen'.

De marechaussee tilt zwaar aan het verlies van een dienstwapen. "Het betreft een wapen. Dat kan gevaar opleveren," stelt Wezemer. Het gebeurt niet vaak dat medewerkers van de Koninklijke Marechaussee een dienstwapen verliezen. "Ik werk hier nu drie jaar en heb zoiets nog niet meegemaakt," aldus de voorlichter.

De man die het wapen is kwijtgeraakt, is een inwoner van Ermelo. Hij wordt door collega's ondervraagd, in de hoop meer details boven tafel te krijgen over het tijdstip en de locatie van het verlies.

De marechaussee zal nog minimaal twee dagen blijven zoeken. Het traject langs de Amersfoortseweg wordt minutieus uitgekamd. Als een passant bij toeval het wapen heeft gevonden, wordt hij verzocht contact op te nemen met de Brigade Veluwe: 055-5774444.

Welke consequenties het wapenverlies heeft voor de betrokken medewerker is niet bekend. "Eerst concentreren we ons op de zoektocht," constateert Wezemer.

Bron: De Stentor

Enkele maanden geleden een motorrijder van de politie IJsselland ook overkomen, vraag me af of het ook in dit geval om een motormuis gaat.


Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2010, 10:46:09
'een soort pistool, zwart, met zeventien patronen

Mooie omschrijving .... ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2010, 10:53:22
Tsja, voorlichter he....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2010, 12:51:14
Enkele maanden geleden een motorrijder van de politie IJsselland ook overkomen, vraag me af of het ook in dit geval om een motormuis gaat.

Ik heb er nooit een studie van gemaakt, maar de KMar gebruikt een heel ander type holster dan de politie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2010, 13:04:36
Ook uit het ghost holster kan het pistool vallen, net zo zeer dat bij de safariland holsters kan gebeuren ;) 't voordeel (of nadeel, zoals je het noemt) van het ghost holster is dat je ook de holster in z'n geheel van de riemclip kan afnemen. Maargoed, even afwachten wat de kmar wil/gaat verklaren.


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2010, 13:52:01
Ook uit het ghost holster kan het pistool vallen, net zo zeer dat bij de safariland holsters kan gebeuren ;) 't voordeel (of nadeel, zoals je het noemt) van het ghost holster is dat je ook de holster in z'n geheel van de riemclip kan afnemen. Maargoed, even afwachten wat de kmar wil/gaat verklaren.

Het wapen wat verloren werd door de betreffende agent zat dus niet in het holster. Het Ghost holster is en blijft het enige holster met een 100% bescherming tegen verliezen. Gegarandeerd. Na invoering van het holster bij de Marechaussee (=/- 6 jaar geleden) is het aantal verloren wapens uit holsters gedaald tot 0 !! Het Ghost holster is niet alleen het veiligste holster op de markt maar ook nog eens het stevigste en meest prakitsche. Je hoeft nooit meer je koppel af te doen als je je wapen af moet leggen. Met een sinmpele beweging is, zonder je wapen aan te raken, het holster en wapen af te koppelen van de draagmodule


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2010, 18:42:42
Als ik mijn wapen moet afleggen open ik gewoon het holster en leg het wapen in de kluis. Als je de hele module kan afkoppelen betekend dat je die ook kan kwijt raken als je hem draagt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2010, 20:30:07
AD's gebeuren juist als het wapen uit het holster is. Als het wapen in het holster blijft kan het dus ook nooit per ongeluk afgaan. Geen enkele wapen gaat "vanzelf" af maar altijd omdat iemand met de vinger aan de trekker zit.
Om het holster van de module te halen moet een knop ingedrukt worden aan de buitenzijde van het holster en daarna met enige kracht omhoog geschoven worden zodat het de geleiderails en de alluminium haak voorbij is. De knop is dusdanig gemaakt dat het onmogelijk is om tijdens een gevecht of met een plotselinge handeling ingedrukt kan worden. Sterker nog, als je iets dikkere vingers hebt, moet je zelfs een pen oid gebruiken.
Helaas gebruikt iedereen al jaren een SL holster en heeft iedereen de nonchalante houding van "ach, het werkt dus waarom iets nieuws" Met die mentaliteit staat de ontwikkeling van nieuwe en verbeterde spullen stil en loopt straks iedereen rond met verouderde spullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 3 oktober 2010, 21:35:48
Om het holster van de module te halen moet een knop ingedrukt worden aan de buitenzijde van het holster en daarna met enige kracht omhoog geschoven worden zodat het de geleiderails en de alluminium haak voorbij is. De knop is dusdanig gemaakt dat het onmogelijk is om tijdens een gevecht of met een plotselinge handeling ingedrukt kan worden. Sterker nog, als je iets dikkere vingers hebt, moet je zelfs een pen oid gebruiken.

En als men het holster bij het ''aankleden'' niet goed heeft vergrendeld kan het dus zomaar zijn dat je bij een rit op de motor je wapen verliest ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2010, 21:48:50
Als je het holster op de module schuift, hooor je een duidelijke "klik" en voel je de knop terugschieten in de vergrendelpositie.
Als je het holster op de module schuift is het nagenoeg onmogelijk om het holster niet te vergrendelen aan de module.
Nogmaals, verloren wapens behoren bij de Marechaussee sinds invoering van het Ghost holster tot het verleden.
Trouwens,aAls je zo nonchalant omga met je spullen, draag dan geen wapen dan kan je hem ook niet verliezen......