Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?

Auteur Topic: Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?  (gelezen 14005 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #30 Gepost op: 4 november 2010, 13:18:23


sylvester1986

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 3 december 2011, 21:51:24
Ik liep eerst met een Glock holster en nu met een Ghost 3 holster, ik vind de Ghost holster toch wel lomper aanvoelen.
Bij de Glock holster kon je het holster nog een standje lager plaatsen, waardoor je met een jas aan geen last had van het holster.
Voorbeeld ghost 3


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #32 Gepost op: 4 december 2011, 12:35:04
En dan? Met twee (!!) schietbeurten per jaar ook nog eens een nieuw holster en (dus) een nieuwe werkwijze gaan aanleren ?

Ik begreep dat de politieagenten binnen twee a drie dagen het nieuwe vuurwapen onder de knie moeten gaan krijgen.

Leuk weetje is dat de arrestatieteams van de politie het Safariland holster gebruiken voor de Glock  ;)

Bij de één lukt het wel om het nieuwe pistool binnen enkele dagen onder de knie te krijgen en bij de ander niet. Sommigen schieten na jaren nog als een krant, gewoon omdat men niets heeft met schieten. De vraag is hoe veel dagen moet je dan uittrekken voor de omscholing.  Ik denk kenner te zijn op dit gebied: 17 jaar vuurwapendocent en kenner van het mogelijk nieuwe dienstwapen. 3 dagen is voor meesten voldoende om er goed mee om te gaan. Wat  niet wil zeggen dat je dan een goede schutter bent.

De Ghost holster van de KMar is eenvoudig niet geschikt voor de Walther, omdat dit pistool een vrijliggende hamer heeft en deze moet dus beschermd worden tegen het ongewenst opspannen.
Dat de AT's met hun Glock in een Safarilandholster lopen heeft te maken met de vuurwapenbeschikking van de minister van B&J, waarin voor de politie de Safariland wordt voorgeschreven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #33 Gepost op: 4 december 2011, 12:47:39
Dat de AT's met hun Glock in een Safarilandholster lopen heeft te maken met de vuurwapenbeschikking van de minister van B&J, waarin voor de politie de Safariland wordt voorgeschreven.

Ook de BSB loopt met het Safarilandholster. Deze hebben nooit de GHOST gehad.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 5 december 2011, 01:48:43
Ik denk kenner te zijn op dit gebied: 17 jaar vuurwapendocent en kenner van het mogelijk nieuwe dienstwapen.
3 dagen is voor meesten voldoende om er goed mee om te gaan. Wat  niet wil zeggen dat je dan een goede schutter bent.

Is er dan niet de mogelijkheid om te zeggen ik wil desnoods in privétijd extra oefenen en wennen aan mijn wapen en wil
vaker naar de schietbaan ? Lijkt mij toch wel heel erg belangrijk om als iets nieuw is vaker te trainen er mee.

Tevens de vraag komen jullie bij de "reguliere" schietverenigingen in aanmerking om daar lid te worden en eventueel met je
eigen dienstwapen daar te trainen zo vaak als je wil ?
Het belangrijkste is natuurlijk dat je er ervaring mee opdoet en er in gaat geloven dat je weet wat je er mee kan tenslotte.

Ze zeggen toch niet voor niets kennis is macht.

Mocht ik het verkeers zie dan ben ik uiteraard benieuwd naar het hoe en wat dan wel mogelijk is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen