Berger redt drenkeling

Auteur Topic: Berger redt drenkeling  (gelezen 6269 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2010, 10:50:35
.....<knip>.......
 Je zou zeggen dat de No- Limit wel gegegund zou worden het jachtje naar binnen te slepen.
...<knip>......
Ik neem aan dat Stormvogel over deze zin valt.
Daaruit zou je kunnen opmaken, dat de No-Limit volgens jou weer eens van een klus is beroofd, terwijl volgens Stormvogel het bewuste jacht op eigen kracht naar de haven is gevaren.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2010, 12:25:05
je zou zeggen dat de no limit wel gegund zou worden het jachtje binnen te slepen. Het was gewoon een prima samenwerking van beide kanten.

"samenwerking van beide kanten" zou het zijn geweest als er ook wat voor de No Limit in gezeten had.

Op eigen kracht, maar dan wel door opstappers van de reddingsboten die het roer over nemen. Had hier de No Limit geen rol in kunnen spelen? Dat bedoel ik met "gunnen" en "samenwerking die niet van een kant komt".
Ik vind dit daarom niet een goed voorbeeld van hoe goed reddingsboten en bergers samen werken. Alleen een goed voorbeeld van een berger die mens boven gewin stelt.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2010, 12:31:03
"samenwerking van beide kanten" zou het zijn geweest als er ook wat voor de No Limit in gezeten had.

Op eigen kracht, maar dan wel door opstappers van de reddingsboten die het roer over nemen. Had hier de No Limit geen rol in kunnen spelen? Dat bedoel ik met "gunnen" en "samenwerking die niet van een kant komt".
Ik vind dit daarom niet een goed voorbeeld van hoe goed reddingsboten en bergers samen werken. Alleen een goed voorbeeld van een berger die mens boven gewin stelt.
Maar op de snelweg laat ik me toch ook niet wegslepen, als  mijn auto gewoon kan rijden?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2010, 13:06:33
Maar op de snelweg laat ik me toch ook niet wegslepen, als  mijn auto gewoon kan rijden?
Nee, natuurlijk niet, je hebt gelijk. Als jouw wat overkomt dan kruipt de ambulancebroeder achter het stuur van jouw auto en rijdt die onder toeziend oog van Bergnet naar huis. En dat noem je dan "goede samenwerking met de berger".


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2010, 13:24:14
Nee, natuurlijk niet, je hebt gelijk. Als jouw wat overkomt dan kruipt de ambulancebroeder achter het stuur van jouw auto en rijdt die onder toeziend oog van Bergnet naar huis. En dat noem je dan "goede samenwerking met de berger".
Het zal wel, Henk.
Maar naar mijn idee wordt hier een grote hoeveelheid slakken en zout gebruikt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2010, 14:18:12
Het zal wel, Henk.
Maar naar mijn idee wordt hier een grote hoeveelheid slakken en zout gebruikt.

Dat is nu je eerste, echt goede argument!  O0


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:42:59
Hier word je toch bijna sprakeloos van, dat je zo kunt schrijven over iets wat voor beide partijen naar tevredenheid is afgehandeld en verlopen. Je bent er niet bij geweest hebt waarschijnlijk vanwege de afstand niet alles meegekregen en dan toch nog iets negatiefs erover schrijven. Er is een tv reclame over ene george geweest van cup a soup


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #17 Gepost op: 30 oktober 2010, 00:12:15
Hier word je toch bijna sprakeloos van, dat je zo kunt schrijven over iets wat voor beide partijen naar tevredenheid is afgehandeld en verlopen. Je bent er niet bij geweest hebt waarschijnlijk vanwege de afstand niet alles meegekregen en dan toch nog iets negatiefs erover schrijven. Er is een tv reclame over ene george geweest van cup a soup

Sorry, stormvogel, maar jij trekt een conclusie en legt op alle slakken zout:
Helaas Henk wederom te snel je conclussie getrokken

Ik snapte heel goed wat Henk bedoelde terwijl hij zich bediende van ietwat 'dichterlijke vrijheid'. Lees het toch niet zo letterlijk ;-)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2010, 09:20:03
een goed voorbeeld van een berger die mens boven gewin stelt.

En dat lijkt me niet meer dan normaal in Nederland  O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2010, 10:36:02
Samenwerken kan dus wel ! O0
En dat lijkt me niet meer dan normaal in Nederland  O0



Hier word je toch bijna sprakeloos van, dat je zo kunt schrijven over iets wat voor beide partijen naar tevredenheid is afgehandeld en verlopen. Je bent er niet bij geweest hebt waarschijnlijk vanwege de afstand niet alles meegekregen en dan toch nog iets negatiefs erover schrijven. Er is een tv reclame over ene george geweest van cup a soup

Dus: De kop slaat nergens op. Dit is geen samenwerken. Samenwerken houdt meer in dan een drenkeling overhandigen aan een reddingsboot. Samenwerken is tweerichtingsverkeer. Vandaar het SAMEN in SAMENwerking. Bij een echte goede samenwerking had de No Limit het transport verzorgt van de zeilboot. De feiten zoals die in het rapport staan van de KNRM zelf. De zeilboot kon alleen met hulp van de KNRM verder.

Ik werk niet samen met de politie als ik gevonden sleutels aan het bureau afgeef. Of als ik een gewonde verzorg tot de ambulance komt. De autoberger werkt samen met de ambu als ze samen een incident oplossen door ieder hun taak te verrichten, elk het zijne, ieder zijn ding.