De pers was, in mijn ogen, erg teleurstellend met de vragen. Het belangrijkste leek wel of er inderdaad een brandweerwagen drie kwartier voor een paaltje stond welk niet naar beneden wilde gaan. Antwoord: geen van de eenheden betrokken bij de eerste inzet hebben voor een paaltje gestaan.
Er kwam geen vervolgvraag uit de pers of er dan een eenheid die ter ondersteuning kwam zo lang voor een paaltje heeft gestaan. (lijkt mij erg logisch ivm het ontbreken van zenders om paaltjes te laten zakken)
En ja hoor, de pers heeft het weer gedaan ;-)
Heb je er wel eens aan gedacht dat niet de volledige persconferentie is uitgezonden?
En waar haal jij die drie kwartier vandaan?
En de vervolgvraag was niet nodig omdat de burgemeester zelf aan aangaf dat wel mogelijk was dat er elders wel brandweereenheden hebben gestaan maar dat die op dat moment niet waren betrokken van de bluswerkzaamheden. Dat zat ook in de uitzending.
Overigens heb ik op de terugweg naar mijn auto in de nieuwe Raaks parkeergarage om mij heen gekeken op een wijze waarop de gemiddelde Nederlander kijkt naar blusmiddelen en ik heb niets kunnen ontdekken. Hoe zit dan in andere parkeergarages?
Dit is zo'n Haarlems paaltje:
(Gelieve bij deze foto geen verkeerde conclusies te trekken ;-)
En voor Palmpie nog een beetje rook:
En deuren waar de rook uit kwam:
Nachtfoto's zijn vanaf het Spaarne richting stad. Dagfoto's vanaf stad richting Spaarne.
De ingang van de parkeergarage bevindt zich net door de bocht van de straat.