Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 80322 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 1 maart 2014, 12:38:41
+ punt in bovenstaande video, 1 van de overvallers krijgt rake klappen van omstanders 098uo


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #131 Gepost op: 1 maart 2014, 12:52:34
Citaat van: Iv0 link=msg=1247135 date=1393673498
Je begint gewoon een wapenwedloop met overvallers als je geldlopers gaat uitrusten met wapens.
Zij een pistool ? Wij een raketwerper of explosieven op de deur. (allemaal gebeurd in Belgie)
Vooropgesteld is dat de wedloop al is begonnen bij de overvallers door een vuurwapen mee te nemen.
En die raketwerper is geloof ik hier in Nederland ook al eens gebruikt. Overvallers zoals deze kijken niet naar wat  jij aan wapens hebt dit zijn niet de jongens die uren/dagen plannen. Overvallers die plannen zullen inderdaad anders gaan werken, en net zo goed als er zijn die verharden zullen er ook zijn die verzaken aan de overval. Er is gewoon geen 1 antwoord op.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #132 Gepost op: 1 maart 2014, 12:58:33
Heeft iemand een overzicht van het aantal overvallen op geldwagens in NL?


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #133 Gepost op: 7 maart 2014, 11:18:52
Wapenwedloop is zo'n standaard drogreden. Ik zeg: gewoon doen!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #134 Gepost op: 7 maart 2014, 12:56:48
Citaat van: JJ75 link=msg=1247140 date=1393675113
Heeft iemand een overzicht van het aantal overvallen op geldwagens in NL?

In 2010 hadden verschillende politici en korpschefs het over 40-50 overvallen op officiële geldtransporten.
Heb zelf geen cijfers kunnen vinden over andere jaren maar volgens sommige media berichten, gebaseerd op gegevens van de Politie, neemt het aantal sinds die tijd af.


Citaat van: SniperEye link=msg=1248569 date=1394187532
Wapenwedloop is zo'n standaard drogreden. Ik zeg: gewoon doen!

Het gaat niet alleen om een wapenwedloop tussen geldlopers en overvallers, maar om een wapenwedloop in de maatschappij. Waar stop je met het bewapenen? bij de kassamedewerker van de benzinepomp? de persoon achter de counter van de snackbar?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #135 Gepost op: 7 maart 2014, 14:06:47
Alleen de overheid bewapenen is net zo'n slecht idee, alsof elke politieagent altijd en overal iedereen tegelijk kan beschermen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #136 Gepost op: 7 maart 2014, 15:36:12
Citaat van: SniperEye link=msg=1248626 date=1394197607
Alleen de overheid bewapenen is net zo'n slecht idee, alsof elke politieagent altijd en overal iedereen tegelijk kan beschermen.

Jij noemt het argument van "wapenwedloop" een drogreden (= redenering die niet klopt).
Ik geef aan waarom de redenering wel klopt. Of het genoeg reden is om het niet te doen is een andere discussie. Ga ik ook niet aan beginnen want daar komen we toch niet uit....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #137 Gepost op: 7 maart 2014, 16:16:54
Het aantal schietpartijen danwel gebruik van vuurwapens in Nederland is schrikbarend hoog. En daar zijn zelden tot nooit legale wapens bij. Het zijn vaak criminelen onder elkaar die wapens gebruiken. Ik weet niet wat je onder een wapenwedloop verstaat, maar een RPG-launcher is toch lastiger te verbergen dan een Desert Eagle om maar 2 extremen te noemen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #138 Gepost op: 7 maart 2014, 16:19:46
Citaat van: SniperEye link=msg=1248677 date=1394205414
Het aantal schietpartijen danwel gebruik van vuurwapens in Nederland is schrikbarend hoog.
Een lekkere oneliner.... Maar kan je dit ook onderbouwen? Schrikbarend hoog in verhouding tot wat?... En waar baseer je deze opmerking op? Wetenschappelijk onderzoek, of een onderbuik gevoel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #139 Gepost op: 7 maart 2014, 16:34:53
Ik heb op een andere PC een lijstje gemaakt van het aantal meldingen van gewapende overvallen, schietpartijen, bedreigingen en moorden en andere incidenten waarbij een vuurwapen is gebruikt. Volgens mij, uit mijn hoofd, gemiddeld 2 per dag in Nederland. Het land waar een vuurwapen dus niet voorhanden mag worden gehouden!