Ik ben van mening eens dat een vuurwapen niet in die zin nodig is voor een geldloper. Ik spreek redelijk uit ervaring (zover ik de verhalen heb meegekregen) gezien mijn familie lid circa 25 jaar actief is bij een bekend geldtransport bedrijf. Natuurlijk zijn er pogingen tot, en agressie tot en met. Maar dat vind tegenwoordig overal plaats. Daarnaast ben ik van mening dat je niet tot slecht het probleem gaat verhelpen met een vuurwapen, sterker nog; in mijn ogen zal het agressie-peil alleen maar verergeren. Ik vind het een leuke discussie, maar ik denk dat iedereen weer een andere kijk op de zaak heeft.
Los van de speculaties; wel of geen vuurwapen? denk ik dat enig persoon die dit in zijn hoofd haalt sowieso begint aan missie "falen".. Je zult vrijwel geen buit ontvangen aangezien de veiligheid's overwegingen al dus danig hoog zijn. Zoals je misschien weet is elke koffer voorzien van een verf/inkt bom. Of terwijl een plofkoffer. Een plofkoffer of intelligente waardetransportkoffer is een koffer die de inhoud (papiergeld of andere waardepapieren), onbruikbaar maakt als de koffer op een gewelddadige of anderszins oneigenlijke manier wordt geopend. Neemt niet weg dat mensen het alsnog proberen, maar uit dit perspectief denk ik dat de drempel al redelijk hoog ligt.