GRIP 2 Grote Brand BN International BV Rokerijweg - Huizen 01-12-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand BN International BV Rokerijweg - Huizen 01-12-2010  (gelezen 5044 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #10 Gepost op: 1 december 2010, 18:23:29
17:28:50 01-12-10 GROUP-1  Pr 1 OMS CO Alarm (Persalarm: ja) (GRIP: grip 2) (NB: meetplan) BN INTERNATIONAL BV ROKERIJWEG 5 HUIZEN BK:HUI4002

HUIZEN Op het terrein van een bedrijf in Huizen is woensdagmiddag rond 17.00 uur een grote brand uitgebroken.

Het gaat om een bedrijf aan de Rokerijweg dat wandbekleding (BN Wallcoverings) maakt. Burgemeester Fons Hertog van Huizen laat om 17.50 uur weten dat er vooralsnog geen groot risico is voor de omgeving.

Er is erg veel brandweer aanwezig, maar er is vooral rook te zien. Over de oorzaak van de brand is nog niets

Bron: RTV-NH http://rtvnh.nl/nieuws/51352/Grote+brand+bij+bedrijf+in+Huizen/ Aldaar ook een interview met verslaggever tp!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #11 Gepost op: 1 december 2010, 18:33:49
16:55:42 01-12-10   -ALPHA-    OVD 930 uitruk niet nodig 910 is onderweg
                     0704998   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)

Wel 'raar' dat de 930 eerst niet hoefde, en even later (17:01) wel weer..

Is dat niet standaard bij 'grote brand' een 2e OVD? Om 16:55 wordt hij afgemeld, en om 17:01 het nader bericht 'grote brand', een opschaling dus. Vandaar ook een 2e OVD?  ???


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #12 Gepost op: 1 december 2010, 21:03:20
Grote brand bij bedrijf in Huizen01 dec 2010 | 17:14

HUIZEN Bij een bedrijf in Huizen heeft woensdagmiddag een flinke brand gewoed. Het gaat om een bedrijf aan de Rokerijweg dat onder andere behang maakt.

Volgens een woordvoerder van de politie was er in het bedrijf een machine in brand gevlogen. Het aanwezig personeel wist op tijd weg te komen.

De brand was redelijk snel onder controle, maar doordat er mogelijk gevaarlijke stoffen in de buurt van de machine stonden, heeft het lan geduurd voordat de brandweer het sein brandmeester kon geven.

Geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen
Bij de brand zijn geen gevaarlijk stoffen vrijgekomen, zo is gebleken uit metingen. Bij de brand is één brandweer man gewond geraakt. Hij is behandeld aan tweedegraads brandwonden.

De brand is wellicht ontstaan door bandbreuk in het koelgedeelte van de machine. De ventilatoren in de fabriek zijn na de ontdekking van de brand onmiddellijk stilgegeld, zodat het vuur zich niet verder kon verspreiden.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/51352/Grote+brand+bij+bedrijf+in+Huizen/


michaelo

  • Gooi en Vechtstreek
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Gooi en Vechtstreek
    • GooiNieuws
Reactie #13 Gepost op: 1 december 2010, 21:05:08


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #14 Gepost op: 1 december 2010, 23:49:13
Betreft Chemische rook wat ik net hoor van fotograaf tp??? Durf het zelf nog niet te bevestigen.

Deze kende ik nog niet - en voeg ik toe aan mijn verzameling van bijzondere opmerkingen door de pers.

Rook is altijd chemisch (net zo goed als wijzelf ook chemisch zijn - al vinden sommigen dat misschien onprettig om te horen). De chemische samenstelling bij een brand zal per keer verschillen, afhankelijk van wat er brandt. En zoals iedereen weet, ondanks de onzin die daarover vaak in de pers verschijnt: rook is ALTIJD schadelijk. Het hangt alleen van de concentratie stoffen - en de route van de rook - af of het uiteindelijk ook nog kwaad kan.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter