GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie Woning Argostraat - Alphen aan den Rijn 06-12-2010  (gelezen 43293 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Volgende nieuwsuitzending pas weer om 15:00 uur.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Was niet echt een nieuwsuitzending waar je als bewoner in Alphen op zit te wachten denk ik...
Weinig echt nieuws, weinig inhoudelijk..
Ik zou verwachten dat er een noodnummer was voor info, Info over opvanglocaties, etc, etc
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
p2kflex
14:06:52 06-12-10-ALPHA-Alarmering komt te vervallen voor Sigma West
1523830MKA Hollands Midden (SIGMA Leiden - Katwijk)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
p2kflex
14:07:20 06-12-10GROUP-1Prio 3 Brandweerkazerne HAVENSTRAAT 5 APN Herbezetten kazerne 16437
1503046BHM - ALPHEN AAN DE RIJN - KORPSCOÖRDINATOR
1503530BHM - RIJNWOUDE - KORPSCOÖRDINATOR
1503535BHM - RIJNWOUDE - KORPSALARM
1503900BHM - REGIONAAL - LICHTKRANT MELDKAMER
1504397BHM - Clustercommandant Rijnwoude - Alphen a/d Rijn


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Was niet echt een nieuwsuitzending waar je als bewoner in Alphen op zit te wachten denk ik...
Weinig echt nieuws, weinig inhoudelijk..
Ik zou verwachten dat er een noodnummer was voor info, Info over opvanglocaties, etc, etc

Het incident is pas een uur oud, dus ik kan me wel voorstellen dat er niet zoveel te melden valt.
De gemeente zal ook nog niet een informatiepunt hebben kunnen organiseren vermoed ik, daar gaat wel wat meer tijd overheen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
RT @SurveillantHM: Op de Sterrenlaan in #Alphen is een plek ingericht waar gewonde personen zich kunnen melden voor behandeling. #grip


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
14:19:59 06-12-10GROUP-1Prio 3 Brandweerkazerne Noord GOOIMEERLAAN 25 LDN Herbezetten kazerne 66650
1503252BRW Katwijk (Korpscoördinator)
1503253BRW Katwijk (Chauffeurs Dagdienst)
1503264BRW Leiden (Korpscoördinator)
1503900BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode)
1504398BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Leiden e.o.)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Het incident is pas een uur oud, dus ik kan me wel voorstellen dat er niet zoveel te melden valt.
De gemeente zal ook nog niet een informatiepunt hebben kunnen organiseren vermoed ik, daar gaat wel wat meer tijd overheen.

Eens, maar juist in die eerste twee uur is de informatiebehoefte bij de omgeving het grootst. Men haalt meer info uit de sociale media dan van de officiele kanalen, waardoor geruchten een bestendiger karakter krijgen en daardoor de onzekerheid, angst en zeker ook de oploop groter wordt....

Vb: Iemand brengt gerucht dat er mensen omlaag gevallen zijn. Het gerucht gaat rond en rond, en uiteindelijk meldt iemand dit op TV en zegt erbij dat er geen zekerheid over is. Als ik daar zou wonen, wil ik continue weten hoe of wat. Wel GRIP2 geen info, blijft lastig....

(Is ook een beetje mijn "sociale media" hobby dat ik daar op in wil haken. Juist "web 2.0" geeft de hv diensten de mogelijkheid om informatie te delen in een vroeger stadium. Geruchten in te dammen en feitelijk te blijven....)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat