De wettelijke regel is de maximale norm. Ik geloof dat dat 0,5 promille is. Het excuus twee glazen mag nog, is een excuus redenatie aangezien iedereen anders reageert op alcohol. Voor de ene persoon is een glas al de limiet, terwijl de ander er vijf weg kan slaan.
Persoonlijk vind ik dat elk glas er een teveel is, je hebt immers een voorbeeldfunctie. Dat betekent niet dat het niet gebeurt, maar het is aan het korps om daar tegen op te treden. Een vrijwilliger met meer dan 0,5 MAG gewoon niet uitrukken. Als het korps dan veelvuldig niet volledig is, moet er maar geconsigneerd worden. (en een maatschappelijk werker naar binnen om te kijken waarom iedereen teveel drinkt).
Persoonlijk drink ik niet. Ik zal hier dus ook geen last van hebben, helaas geldt dit niet voor iedereen.
(Vanuit mijn oogpunt snap ik ook niet dat iedereen altijd maar moet drinken om het gezellig te hebben. Het is zo ingebakken met als resultaat dat de jeugd het ook als vanzelfsprekend ziet en sterker nog; dronken worden is een doel, beetje jammer)