Nieuw alarmeringsschema Maastricht-Aachen Airport van kracht

Auteur Topic: Nieuw alarmeringsschema Maastricht-Aachen Airport van kracht  (gelezen 2487 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Citaat
Het alarmeringsschema voor luchtvaartongevallen op en rondom Maastricht- Aachen Airport is aangepast. Waar in het verleden aparte inzetvoorstellen voor een luchtvaartongeval binnen het werkingsgebied van Maastricht- Aachen Airport waren uitgewerkt, sluiten de nieuwe inzetvoorstellen beter aan op onze dagelijkse praktijk.

 

Ten opzichte van het ‘oude’ alarmeringsschema zijn de volgende zaken veranderd:

·         Bij ‘vooralarm vliegtuig klein ’ en ‘vliegtuigongeval klein’ is een HV opgenomen. Hiermee is de inzet gelijk aan de inzetbehoefte bij ‘hulpverlening klein’.

·         Bij ‘vliegtuigongeval middel’ wordt een peloton hulpverlening gealarmeerd ipv een voor MAA speciaal samengestelde compagnie.

·        Bij ‘vooralarm vliegtuig groot’ en ‘vliegtuigongeval groot’ is de voor MAA speciaal samengestelde compagnie (met een extra VC2 en redvoertuig) vervallen en deze is vervangen voor de inzet van 2 pelotons (1x peloton HV en 1x peloton brandbestrijding), conform de standaard inzetvoorstellen.

De inzetvoorstellen gelden voor het gehele werkingsgebied van het rampbestrijdingsplan Maastricht- Aachen Airport. Dit is het luchthaventerrein zelf en een kilometer voor en achter de baandrempel van de landingsbaan. In dit gebied vinden volgens de statistieken 80% van de luchtvaartongevallen plaats.

Schema:


Vooralarm vliegtuig klein

Vliegtuig met een maximum startgewicht kleiner dan 6 ton   Conform Hulpverlening klein (UGS poort 13)

Vliegtuigongeval klein

Vliegtuig met een maximum startgewicht kleiner dan 6 ton   Conform Hulpverlening klein (UGS poort 13)

Vooralarm vliegtuig middel

Vliegtuig met een maximum startgewicht tussen 6 en 22 ton   1x Peloton hulpverlening (UGS poort 13)

Vliegtuigongeval middel

Vliegtuig met een maximum startgewicht tussen 6 en 22 ton   1x Peloton hulpverlening (UGS poort 13)

Vooralarm vliegtuig groot

Vliegtuig met een maximum startgewicht groter dan 22 ton   1x Peloton hulpverlening (peloton 100, UGS poort 13)

en

1x Peloton brandbestrijding (peloton 200, UGS poort 13)

Vliegtuigongeval groot

Vliegtuig met een maximum startgewicht groter dan 22 ton   1x Peloton hulpverlening (peloton 100, UGS poort 13)
 
en

1x Peloton brandbestrijding (peloton 200, UGS poort 13)


Bron: Intranet BRW-Zuid-Limburg