GRIP 1 Middel HV Verkeersongeval N201 - Kortenhoef 09-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV Verkeersongeval N201 - Kortenhoef 09-12-2010  (gelezen 9181 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

IOPAT

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2010, 22:27:58
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/hilversumplassen/article5387801.ece/Dode-en-gewonden-bij-ernstig-ongeval-op-N201

Dode en gewonden bij ernstig ongeval op N201
Gepubliceerd op 09 december 10, 21:59 Laatst bijgewerkt op 09 december 10, 22:04
KORTENHOEF - Bij een ernstig ongeval op de Vreelandseweg bij
Kortenhoef is donderdagavond één dode gevallen en zijn twee
personen zwaargewond geraakt.
De
twee zwaargewonden zijn overgebracht naar het VU-ziekenhuis in
Amsterdam. Minimaal één lichtgewonde is overgebracht naar
Tergooiziekenhuizen. Tegen negen uur 's avonds botsten
drie voertuigen op elkaar ter hoogte van Intratuin.

Voor de meldkamer reden om groot alarm te slaan. Zo'n vijfentwintig hulpverleners zijn ter plaatse gegaan om de gewonden te evacueren en de dode te bergen. De weg is door de politie afgesloten en de ravage is groot. De toedracht is nog onduidelijk.
Meelezert pur sang


IOPAT

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #11 Gepost op: 9 december 2010, 22:44:40
Eén dode en twee zwaargewonden bij ongeluk N201
09 december 2010

HILVERSUM - Bij een ongeluk op de N201 (Vreelandseweg) in Hilversum zijn donderdagavond één dode en twee zwaargewonden gevallen. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van de Intratuin. Het is nog

Inmiddels bijgewerkt met 5 foto's

http://www.webregio.nl/t-gooi/regionaal-nieuws/artikel/1854380/een-dode-en-twee-zwaargewonden-bij-ongeluk-n201-update.aspx

Eén dode en twee zwaargewonden bij ongeluk N201 [update]
09 december 2010
HILVERSUM - [update 22.31 uur] Bij een ongeluk op de N201 (Vreelandseweg) in Hilversum zijn donderdagavond één dode en twee zwaargewonden gevallen. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van de Intratuin. Het is nog onduidelijk hoeveel personen bij het ongeluk betrokken zijn geraakt. Er zouden namelijk ook meerdere lichtgewonden zijn gevallen. Dit meldt de politie aan WebRegio.

 
Foto 1 van 6
De oorzaak van het ongeluk is nog onbekend. Een ooggetuige heeft aan WebRegio verteld dat het een frontale aanrijding zou zijn geweest.

Meer informatie volgt.

Eerder dodelijk ongeluk
Het is niet de eerste keer dat er op deze weg een dodelijk ongeluk gebeurd. In januari 2009 kwam een vrouw bij een frontale aanrijding om het leven.
Meelezert pur sang


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2010, 23:50:35
Twee doden en gewonden bij ernstig ongeval op N201
Gepubliceerd op 09 december 10, 21:59 Laatst bijgewerkt op 09 december 10, 23:38
KORTENHOEF - Bij een ernstig ongeval op de Vreelandseweg bij
Kortenhoef zijn donderdagavond twee doden gevallen en is één
persoon zwaargewond geraakt.
Minimaal
één lichtgewonde is overgebracht naar
Tergooiziekenhuizen. Tegen negen uur 's avonds botsten
drie voertuigen op elkaar ter hoogte van Intratuin.

Het ongeluk is vermoedelijk veroorzaakt doordat een auto zonder lichten van een nabijgelegen parkeerstrook de weg opreed. De voorste van drie achter elkaar rijdende auto's moest vol op de rem gaan staan. De tweede auto botste op hem, de derde kon evenmin tijdig remmen. Aanvankelijk was er één dode en waren er twee zwaargewonden. Een van hen overleed later in het ziekenhuis. Onbekend was donderdagavond nog waar het voertuig dat het ongeval veroorzaakt heeft, gebleven is.
bron: www.gooieneemlander.nl


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2010, 00:20:25
Omdat die standaard gealarmeerd wordt bij een GRIP-1 situatie. Er worden wel meer personen gealarmeerd die niet bij elk incident daadwerkelijk in hun functie noodzakelijk zijn, maar slechts onderdeel zijn van een procedure.

maar volgens mij staat er in deze alarmering toch echt dat die terplaatse is

112meldingen
21:28:21 09-12-10[GOO]CGV tp graag via porto contact MKA
0723009Meldkamer Ambulancezorg Gooi en Vechtstreek

     Weet u de gebruiker van capcode 0723009? Stuur een e-mail.


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #14 Gepost op: 10 december 2010, 00:36:20
het was flink paniek ik kwam tegelijk met de eerste ambulance's terplaatsen toen was er al 1 dode
in totaal waren er 4 auto's bij betrokken die over een afstand van 50 meter verspreid stonden



Meer Foto's op www.fotomix.nl

Video op www.112tv.nl
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Marijke

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #15 Gepost op: 10 december 2010, 00:50:57
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik reed voor dit ongeluk uit en ik wil graag delen wat ik gezien heb.

ik reed vanavond vanuit Hilversum richting Nederhorst den Berg.
Rond 20.50 uur reed ik langs een soort grote parkeerhaven rechts van de weg. Hier was een vrachtwagen aan het insteken waardoor ik en de auto voor mij gas los lieten, want de achterkant vd vrachtwagen was nog op de weg. Dit stuk op de Vreelandseweg is slecht verlicht en je kan niet goed zien of een auto op de weg is of op de vluchthaven.
Toen de vrachtwagen in zijn geheel op de parkeerhaven stond trok de bestuurder voor mij weer op en ik ook.
Enkele tellen later hoorde ik een harde klap achter mij en ik keek in mijn achteruitkijkspiegel. Ik zag een donkere kleine personenauto van de linkerweghelft doorschuiven naar de rechterweghelft waar deze volgens mij nog enkele keren werd geraakt.
Het leek alsof deze auto geen lichten aan had. Ik heb niet gezien hoe het gebeurd is, omdat ik pas na de klap in mijn achteruitkijkspiegel keek.
Het zou mij niet verbazen als er verwarring ontstaan is door de vrachtauto op de parkeerhaven (of wat het ook was naast de weg), omdat ik zelf ook even moest kijken of deze nu op de weg stond of niet. Ik dacht nog bij mezelf: 'Wat gevaarlijk om op een 80 kmweg die zo slecht verlicht is met een grote vrachtwagen daar in te steken!'

Ik ben doorgereden, omdat ik niets kon betekenen omdat ik wegreed van het ongeluk en er veel verkeer op de andere baan reed. Ik heb het tegemoetkomende verkeer ingeseind met 2x heel kort groot licht en daarna een tel het gevarenlicht. Dat heb ik ongeveer tot aan de volgende afslag en stoplichten gedaan. De tegemoetkomende bestuurders reageerden door gas los te houden en ook het gevarenlicht aan te doen terwijl zij remden.

ik ben natuurlijk erg geschrokken omdat het de auto's en de bestuurders achter mij betrof en ik er net zo goed bij betrokken had kunnen zijn. Maar ik wil dit vooral delen om te laten weten wat ik gezien heb, omdat ik hoop dat dit de oorzaak misschien beter in kaart kan brengen.

En ik post dit hier, omdat ik niet weet waar ik dit nu anders zou kunnen melden.


Mvg
Marijke


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 10 december 2010, 00:59:07
Beste Marijke,

Neem even contact op met de politie Gooi en vechtstreek. Dit kan via het nummer 0900-8844. De centralist kan jou gegevens dan in de registratie van dit ongeval vermelden, zodat de politie mensen die bezig zijn met deze zaak je eventueel kunnen horen als getuige zodat de oorzaak goed kan worden vast gesteld.

Mocht je meer willen weten mag je me altijd via PM benaderen.

Mike


Marijke

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #17 Gepost op: 10 december 2010, 01:16:43
Beste Mike,

dankjewel.
Ik heb zojuist gebeld en mijn verhaal gedaan.


grtz
Marijke


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 10 december 2010, 03:09:55
maar volgens mij staat er in deze alarmering toch echt dat die terplaatse is

Sprak ik dat tegen dan? Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen. Niet iedereen die gealarmeerd wordt, hoeft ter plaatse te gaan. Vervolgens hoeft niet iedereen die ter plaatse gaat ook daadwerkelijk zijn functie uit te oefenen. Aan opschalingen zijn vaste alarmeringsscenario's gekoppeld en aangezien niet elk incident hetzelfde is, hoeft niet per defintie elke functionaris daadwerkelijk 'iets te doen'.

En gezien het bericht zal de persoon in kwestie niet geheel zonder reden ter plaatse zijn. Er is een redelijk groot incident gaande en dan ga je iemand die met de handen in de zakken staat niet piepen om even een gezellig praatje mee te maken...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 10 december 2010, 17:53:00
Dronken man rijdt in op verkeersregelaars dodelijk ongeval

http://www.webregio.nl/t-gooi/regionaal-nieuws/artikel/1854470/dronken-man-rijdt-in-op-verkeersregelaars-dodelijk-ongeval.aspx
10 december 2010

KORTENHOEF - Een 37-jarige beschonken automobilist uit Amstelveen is donderdagavond aangehouden omdat hij dwars door de afzetting bij het verkeersongeval in Kortenhoef reed.

 Bij dit ongeval kwamen twee personen om het leven. De afzetting bestond uit drie verkeersregelaars, waarschuwingslichten en pionnen. De verkeersregelaars moesten aan de kant springen. Na het passeren van de afzetting reed de man nog enkele tientallen meters door.

Een politieagent wist de man te stoppen voordat hij op het ongeval en hulpverleners kon inrijden. De man bleek onder invloed te rijden; 720 ugl. (1.7 promille). Hij is aangehouden op verdenking van poging doodslag.
Samen sterk in de hulpverlening!