Schijnbaar ook vanuit andere hulpverleningsdiciplines. Als er op P2000 staat binnenbrand en ik dan al gelijk een twitterbericht voor bij zie komen dat het een uitslaande brand is op die en die etage etc. komt dat of vanaf C2000 meeluisteren (illigaal), of beroepshalve maar die dan de informatie gelijk al als twiet doorsturen of .....
In elk geval vind ik dat het niet toelaatbaar is. Als hulpverlener geef je geen informatie aan de media, daar is de woordvoerder voor.
Ik ben benieuwd waarom jij zo stellig volhoudt dat de informatie van C2000 vandaan moet komen...
1. De persvoorlichting spreekt zo af en toe in een vroeg stadium al van een uitslaande brand -of in Haaglanden regelmatig over een brand waarbij veel rook vrijkomt
2. Op twitter is, zeker bij grotere/uitslaande branden, binnen een paar minuten informatie van omwonenden te vinden. Dat heb ik recentelijk zelf ervaren: bij een bedrijfsbrand in Utrecht werd er een minuut later op twitter gemeld dat er zwarte rookwolken over de stad trokken. Bij navraag aan deze 'twitteraar' bleek de rookontwikkeling dus enorm te zijn, met als gevolg dat ik, voor verdere opschaling, al onderweg was naar Utrecht. Onderweg werd er vervolgens opgeschaald naar Middelbrand+GRIP 1.
Bepaalde sites hebben zo'n enorme groep followers dat praktisch ieder incidentje gemeld wordt op twitter. Zodoende kan in een vroeg stadium verdere informatie gegeven worden. Daarbij komt ook nog eens dat fotografen zelf in een aantal gevallen ook eerder dan de brandweer ter plaatse zijn.
Ik weet niet of je er nu nog steeds heilig van overtuigd bent dat de informatie over C2000 meegeluisterd wordt (ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar ik geef wel aan dat er vaak een andere verklaring voor is) of dat je er nu wellicht achter komt dat twitter 'sneller dan het nieuws' is.......