Brandweerman vervolgd voor omver spuiten visser

Auteur Topic: Brandweerman vervolgd voor omver spuiten visser  (gelezen 11631 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2011, 20:45:59
Hij zegt juist dat de brandweer daar niet zou moeten oefenen lijkt me een beetje raar dan

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2011, 21:06:54
Geachte Friesch

Volgens mij zit u er hier niet Objectief en gezien u mail adres hebt coneqties met het vermeende
slachtoffer of bent u het genoemde slachtoffer.

Mijns inziens bent u behoorlijk gefrustreerd, uit dat ergens anders en niet op dit forum

Groeten Bram

Als je zelf betrokken bent ben je nooit objectief. :) Als een brandweerman die hier betrokken bij zou zijn ook zijn verhaal zou doen zou het ook niet objectief zijn. 0098

Laten we even afwachten wat de rechter hiervan gaat vinden. Die heeft alle stukken in zijn/haar bezit en kon de getuigen en verdachten vragen stellen. Ik ben erg benieuwd naar zijn oordeel en de onderliggende motivatie. Deze zal tzt wel gepubliceerd worden op www.rechtspraak.nl :)

friesch

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2011, 21:10:14
Geachte Bram,
Ik zal niet verder op dit forum reageren .
Ik ben niet het slachtoffer , zoals je denk .
Maar wel getuige van dit alles .
Sorry dat ik mij hier mischien te  O0gefrustreerd heb geuit .
Maar succes met dit forum verder .

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2011, 22:59:59
Geachte Friesch
Volgens mij zit u er hier niet Objectief en gezien u mail adres hebt coneqties met het vermeende
Mijns inziens bent u behoorlijk gefrustreerd, uit dat ergens anders en niet op dit forum

Beste Bram, zou je het svp aan de moderators op dit forum willen overlaten om te bepalen wat hier wel en niet gepost mag worden.
Ook lijk je mij niet echt deskundig om op afstand te kunnen bepalen of iemand gefrustreerd is of niet.
Dergelijke persoonlijke opmerkingen worden op dit forum niet gewaardeerd.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

mike

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2011, 23:05:13
Geachte Friesch

Groeten Bram

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?? Je hebt je net aangemeld en geeft alleen reacties in dit topic. Dus kennelijk heb je ook enige bemoeienis in dit verhaal. Dus weet een man als je iemand beschuldigt en geef  zelf aan wat je rol in dit verhaal is. Wat je weet zo te horen meer dan gemiddeld....

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2011, 08:43:52
Het ziet er naar uit dat het OM een zaak naar haar hand kan zetten, simpel door de zaak samen met de politie maar lang genoeg te traineren.

Zo weet men een een oordeel over het gedrag van de brandweermannen te vermijden en blijft de eisende partij met de schade zitten door de "fouten" van het OM en de onwil van de politie.
Het wekt de overheid de schijn dat zij, door een trukendoos open te trekken, ten koste van de rechtsgang haar hulpdiensten ten alle tijde in bescherming wil nemen:

dinsdag 11 januari 2011 | 11:42 uur
      Het Openbaar Ministerie heeft een bedrijfsbrandweerman uit Delden te laat op de hoogte gesteld dat hij vervolgd werd.

Daardoor verliest het OM het recht om de brandweerman te vervolgen. Dat heeft de rechtbank in Almelo dinsdagmorgen besloten. De brandweerman zou in de zomer van 2008 bij een oefening op een camping aan recreatieplas Het Grasbroek een visser hebben omver gespoten met een brandslang. De visser zegt dat hij daardoor gewond raakte. De zaak stond twee weken geleden voor de rechter in Almelo. De officier van justitie concludeerde toen dat er geen enkel bewijs was dat de visser geraakt was door een waterstraal en eiste vrijspraak. bron RTV Ooost

De Officier concludeerde, zonder daar ook maar enig onderzoek naar gedaan te hebben, dat er geen bewijs was tegen de brandweerman. De politie weigerde op haar beurt dat onderzoek te doen, of getuigen te horen. Daardoor duurde de zaak zo lang dat de rechter in Almelo (die al eerder weigerde de zaak in behandeling te nemen) haar toevlucht zocht in het overschrijden van de redelijke termijn waarin iemand op de hoogte moet worden gesteld dat hij als verdacht wordt gezien. Achter de hand had men nog dat de vekeerde vedachte voorgeleid werd, de commandant van de troepen, en niet de spuiter zelf, maar zover hoefde het niet eens te komen.
Ik zou een civiele zaak beginnen om de schade te verhalen.

Piet

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2011, 12:55:51
En wat voor schade dan, dat ie een natte onderbroek heeft  :D

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2011, 13:04:16
En wat voor schade dan, dat ie een natte onderbroek heeft  :D
^-^
Ik weet inmiddels wat meer:
In aanmerking moet worden genomen dat er aanzienlijke schade is toegebracht aan het slachtoffer, hij ondervindt nog steeds ernstige hinder van de gevolgen van zijn val en is daarvoor heden ten dage nog steeds in therapie. Ter ondersteuning hiervoor ligt er een verklaring van de fysiotherapeut.
Samen sterk in de hulpverlening!

Piet

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2011, 13:06:52
e050 e050

Daar heb ik over heen gelezen

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2011, 14:09:10
Zet zware stem op:
One fireman
One mission
One fisher
(-Vrolijk liedje begint)
One epic battle between the DA protecting her emergency services and a ungruntled fisherman

"Brandweer the musical" coming to theaters soon!
Freude am Fahren