lonsdale

Auteur Topic: lonsdale  (gelezen 15789 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2004, 19:09:23
Kijk "iedereen" wil zich indentificeren met zijn peergroup.
Dat is normaal groepsgedrag.

Als een bepaalde groep "ongewenst gedrag" vertoont moet je die groep daar op aanspreken..

Bepaalde merkkleding of andere uiterlijkheden hoort bij een bepaalde "peergroup". Bepaalde bende lopen in bepaalde kleding en op bepaalde schoenen en als je dat niet draagd hoor je niet bij de groep..

Bekende verschijnselen. Een tenniser loopt vaak in andere kleding, dan een ruiter (niet tijdens z'n sport uit oefening)

Of bepaalde herkenbare merkkleding stukken verbieden helpt om het gedrag van een groep te verbeteren. Lijkt me erg sterk..
Het lijkt me een verkeerde maatregel voor het verkeerde doel.., Maar ja, ik zie ook mensen met kleding lopen of met posters aan de muur, die niet eens weten wat een bepaalde tekening aan de muur betekenen..

Ik zag een ergens een hakenkruis op een poster van een Film en een acteur, waarvan mensen niet eens wisten wat het betekende..
Of een t-shits met chinese tekenen, wat mensen niet eens weten wat het betekend.. Er zou maar staan, schop me voor me reet.., of ik ben van een bepaalde bende.. , Kom je iemand tegen van een andere bende..
wow, krijg je klappen en weet je niet eens waarom....

Jammer dat het lijkt dat sommige mensen soms niet meer zelf kunnen nadenken en een groep naloopt toch ?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 7 september 2004, 17:35:35
Lonsdale is een merk dat voornamelijk word gedragen door blanken mensen die iets tegen gekleurde mensen hebben. hetzelfde geld voor de witte veters in de schoenen.
Kan me best voorstellen dat sommige scholen dit verbieden.
Dan doen die mensen allemaal nike kleding aan en paarse veters in hun schoenen, maar de haat en agressie blijft. Kleding verbieden maakt niet uit, je hebt alleen de mensen ermee die het dragen en geen kwade bedoelingen hebben. Je moet de mensen apart aan pakken.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 7 september 2004, 18:00:18
Lonsdale is een merk dat voornamelijk word gedragen door blanken mensen die iets tegen gekleurde mensen hebben. hetzelfde geld voor de witte veters in de schoenen.
Kan me best voorstellen dat sommige scholen dit verbieden.

Waarom zou je sturen op kleding of uiterlijk en direct op het gedrag.. het sturen op uiterlijkheden, is zo kortzichtig.
Nog ff, worden rode veters in schoenen verboden, of mag je niet meer 1 broekspijp omgekruld hebben, of mag geen bepaalde riemen of camouflage kleding of Gothic kleding meer dragen..
Nog ff dat worden spijkerbroeken verboden, en moeten wel allemaal luisteren wat de DOMINEE of de Pastoor zegt.. terug naar de jaren 30 ??? of hebben we ondertussen wat geleerd....

Je kan ook groepen confronteren met hun gedrag, en niet alleen individuen.. Maar dat zijn we waarschijnlijk vergeten hoe dat moet...  >:(

Groepsgedrag is heel krachtig, maar dat kan je ook weer omkeren.. Maar zijn we vergeten hoe dant moet ?

marek

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 7 september 2004, 18:58:02
ik ga nu voor het tweede jaar naar een MBO school, op deze school zijn er geen kleding-regels (om het zo maar te noemen).
Het is erg lullig als iemand met lonsdale kleren en witte veters in de klas zit als er ook tegelijk een gekleurt iemand aanwezig is, ik heb bij de twee omschreven personen in de klas gezeten, maar de gekleurde persoon krijgt dan ook nog eens allerlei woorden naar zijn hoofd geslingerd door de lonsdale jongen met de witte veters.
Als de kleren en veters verboden waren dan was dit misschien wel niet gebeurd omdat die lonsdale jongen het dan niet gedurft had, nu hoort hij ergens bij en kan een groep(je) vormen.

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 september 2004, 19:21:55
Groepsgedrag is heel krachtig, maar dat kan je ook weer omkeren.. Maar zijn we vergeten hoe dant moet ?

Probleem is juist dat een bepaald merk/type kleding juist kan zorgen voor een betere band binnen een groep. Mensen die bij een groep willen horen gaan die kleding aantrekken om zich vervolgens op dezelfde manier te gedragen. Door een verbod op bepaalde kleding kan je dus groepsvorming tegengaan.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 7 september 2004, 20:48:00
Wat een onzin zeg...

Het is juist handig als je groepen kan herkennen..  dat kan je daar specifieke groepsdruk opzetten..

Ik wist het niet eens, maar ik heb een lonsdale shirt, discrimineer ik nu, of mag ik dat nu..
wat een onzin.

Je moet sturen op negatief gedrag en dat ombuigen tot positief gedrag. is dat psychologisch gezever.. Kom dan maar eens kijken op de Glen Mills School in Wezep, daar werken ze echt met gewenst en ongewenst groepsgedrag..
Is een iemand in de groep vervelend gedrag, dat zorg je gewoon dat de hele groep daar last van krijgt.. Want ze willen er toch graag bijhoren...  1 rotte appel in de groep, de hele groep straf. wedden dat ze zelf het gedrag van die ene persoon gaan corrigeren..

Je kan dus die herkenbare kleding of andere uittingen van groepsvorming, bende vorming, ook tegen ze gebruiken..

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 7 september 2004, 21:20:35
Daar heb je gelijk in, maar in de praktijk blijkt dat op met name middelbare scholen heel lastig te verwezenlijken zijn en dat is nu juist de plek waar het groepsgedrag het sterkst is.
De schoolleiding stuit erg vaak op problemen als ze groepen streng aan gaat pakken, met name ouders komen dan in het geweer want op de een of andere manier hebben die er minder moeite mee en vaak weten ze nog niet eens wat hun kind precies doet, bij welke groep hij hoort. Zo kunnen scholen dus moeilijk ongewenst groepsgedrag bestrijden, wat ze wel kunnen proberen is groepsvorming te voorkomen en juist dat is iets wat kan door de uiterlijkheden ervan te verbieden.

mus

• Forum gebruiker
  • veiligheid boven alles
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2004, 09:52:03
Lonsdale is een van oudsher gerespecteerd kledingmerk uit London. Het heeft een grote naam in de sportwereld gekregen omdat vele boksers dit merk droegen bij wedstrijden. Een van de grote namen is onder andere de bokser Mohammed Ali. Doordat de media aandacht geschonken heeft aan het gegeven dat diverse rascistische groeperingen dit merk dragen is het merk in een ander daglicht komen te staan. Juist door het verbieden van kleding op school wordt het slechte media imago van een kleding merk versterkt. Als de school de werkelijke problemen zou aanpakken geeft dit veel meer resultaat. Het verbieden van een bepaalde kleding werkt vaak averrechts. Hierdoor gaan jongeren vaak de kleding dragen om te provoceren. Als school moet je iedere vorm van rascisme aanpakken. Door het verbieden van een merkkleding geef je alleen maar aan dat je mee gaat in een media spektakel. Wijs de dragers erop dat deze kleding veelal gedragen werd door gerespecteerde (zwarte) sporters. Hiermee krijg je een andere beeldvorming van de kleding. Belicht alle aspekten haal er niet eentje uit en zorg ervoor dat dit een negatieve klank krijgt. Ik denk dat je zo het doel voorbij schiet.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2004, 19:24:34
Bericht is al aan de moderator gemeld  >:(
en die heeft inmiddels het een en ander verwijdert ;)
laten we de discussie houden zoals deze oorspronkelijk bedoeld was,en niet een discussie beginnen over lager opgeleidde mensen.Je gaat mensen in een hokje stoppen,terwijl die mensen er soms zelf niets aan kunnen doen.

deze topic hoort in feitte hier niet thuis,maar er zijn nog het een en ander aan reacties gekomen.Dus vandaar dat ik de topic door heb laten gaan.
Alleen nog juiste en NIET discriminerende berichten anders gaat de topic alsnog de prullebak in

lonsdalewomen

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2004, 13:23:29
tja  en daar kom ikaan me met  nick name.......... :-[
er  heeft  ooit  op een zaterdag  in de  telegraaf  een  stuk  gestaan  over  het  continue vooroordeel  van de  lonsdale dragers/sters.we zouden  rasciste  zijn en alles   naar  de ***  helpen  ,maar gelukkig  wedr  dit  bestreden  door d e  fabrikanten .Die zeiden in het  intervieuw luid  en duidelijk dat  zwarte  sportmensen  aller  eerst  lonsdale  als  sponser hadden  wahhhhhhhhh  dus  lonsdale  zou  en  rasicme uiten terwijl  zwarte sporters  het  dragen   zo  zie  je maar  weer  wat  er  van eenverhaal dat  door vertelt  wordt  allemaal  voor  een  vooroordelen  komen!!!Ik  ben en  blijf lonsdale dragen maar ben geen rasicte want ik  heb een half spaanse  vriend  en  woon in een portiek  met alleen maar  buitenlander dus wat nou  lonsdale verbieden never  nooit niet .
IK  ZEG  HET  NOG  1  X  LONSDALE DRAGERS/STERS ZIJN GEEN RASCISTE