Verbindingsdienst

Auteur Topic: Verbindingsdienst  (gelezen 16537 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 11 september 2005, 11:23:44
Ik vraag me soms wel eens af doen ze bij het rode kruis wel eens iets anders dan vergaderen en ruzie maken.

Bij ons Afdeling Vlissingen lopen de verbindingen op rolletjes.
We hebben de beschikking over een aantal verbindingsmedewerkers die allen bij een veron of vrza zitten, daarnaast  is er bij ons zeker toekomsr voor de dares bij evenementen.

Communicatie materiaal is er ook genoeg binnen de afdeling ! Mochten we te weinig hebben dan bellen we gewoon de verhuurder van de portos op en je hebt er weer genoeg. Of we laten gewoon de nieuwe VC komen.

Dat er te weinig centen zijn is onzin wij schrijven gewoon per hulpverlening een deel van de materialen af. Zo kan je na een aantal jaar weer gewoon spullen er bij kopen.
Alles wordt onderhouden door vrijwilligers dus dat hoeft ook geen cent te kosten

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #31 Gepost op: 11 september 2005, 11:34:00
Ik vraag me soms wel eens af doen ze bij het rode kruis wel eens iets anders dan vergaderen en ruzie maken.

Bij ons Afdeling Vlissingen lopen de verbindingen op rolletjes.
We hebben de beschikking over een aantal verbindingsmedewerkers die allen bij een veron of vrza zitten, daarnaast  is er bij ons zeker toekomsr voor de dares bij evenementen.

Communicatie materiaal is er ook genoeg binnen de afdeling ! Mochten we te weinig hebben dan bellen we gewoon de verhuurder van de portos op en je hebt er weer genoeg. Of we laten gewoon de nieuwe VC komen.

Dat er te weinig centen zijn is onzin wij schrijven gewoon per hulpverlening een deel van de materialen af. Zo kan je na een aantal jaar weer gewoon spullen er bij kopen.
Alles wordt onderhouden door vrijwilligers dus dat hoeft ook geen cent te kosten

Help wat beteken die uitdrukkingen  ??? ???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 11 september 2005, 15:55:52

Ruziemaken is nou eenmaal makkelijker dan met elkaar communiceren op een normale manier, het al eerder genoemde geven en nemen  ;). Iedereen vindt zijn post het belangrijkst.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 11 september 2005, 20:25:51
Voor Bianca
Sorry dat ik zo met termen smijt maar voor mij is dit gesneden koek ik had beter op moeten letten, daarom de betekenis.

Veron =   vereniging tot experimenteel radio onderzoek in Nederland
VRZA vereniging radio zend amateurs

Dares  = Dutch Amateur Radio Emergency Service (DARES) leden van  de veron en vrza die in tijden van rampen de communicatie verzorgen als alle andere communicatie uitvalt.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 11 september 2005, 21:45:44
Even een vraag als verbindingsleek: als we als RK gaan huren of in zee gaan met allerlei organisaties, komt dat de betrouwbaarheid van ons eigen netwerk wel ten goede, wordt het dan niet te veel een allegaartje?

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #35 Gepost op: 12 september 2005, 13:18:28
Opzich is er niets mis met het huren van apparatuur. Deze apparatuur is (meestal) goed onderhouden door een verhuurder. De portofoons kunnen door een verhuurder op een rode kruis frequentie gezet worden. Ik weet alleen niet hoe het zit met de vergunning van het RK of dat ze huur apparatuur mogen inzetten.

Wat betreft het allegaartje ? Hoe bedoel je dat?  Als ik kijk naar het aantal soorten portofoons en mobilofoons tijdens een inzet die ik recent gedraaid heb, kom ik op 10 soorten. Tuurlijk is het prettig om een soort apparatuur te hebben, maar niet noodzakelijk. Ik heb tijdens de laatste inzet er voor gezorgd dat ik per vaste post 1 type portofoon had. Zodat er eventueel accu's en andere zaken uitwisselbaar bleven op de post.

De betrouwbaarheid van het RK netwerk is denk ik voor een groot deel afhankelijk van de kennis en vaardigheid van de mensen die met de verbindingsmiddelen werken.  Verder is het wel prettig als de verbindingsmedewerker logische keuzes maakt waar hij welke apparatuur dan inzet.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #36 Gepost op: 12 september 2005, 13:26:34
Bedankt voor je antwoord :-* ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 12 september 2005, 14:57:55
We moeten als rode kruis niet bang zijn om kennis van buiten aan te trekken bv door spullen in te huren dit scheelt natuurlijk flink in de kosten.

Waarom zou je veel geld uitgeven voor dingen die (sommige ) afdelingen maar een of twee ker per jaar nodig hebben.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 12 september 2005, 15:12:46
Bedankt, duidelijk :).

Het door mij bedoelde allegaartje is inderdaad de verschillende typen/merken materiaal.

Als je goede contacten en afspraken hebt met een verhuurder, dan denk ik niet dat het een probleem is om daar mee te gaan werken. Naar verhouding is de verbindingsdienst heel erg duur, zeker voor kleine afdelingen.

Wat vind jij zelf van de organisatie binnen de verbindingsdienst van het RK?

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #39 Gepost op: 12 september 2005, 16:08:51
Als je een portofoon minimaal 6 dagen per jaar gebruikt is het al rendabel om hem zelf aan te schaffen. Dit soort apparatuur gaat langer mee dan 5 jaar.

Voor een organisatie als het RK is het in mijn ogen niet verstandig om een verbindingsdienst alleen maar uit te rusten met huur apparatuur.

Het nadeel van rampenhulpverlening is namelijk dat je dan niet even bij de verhuurder kan aan kloppen in de nacht of je wat portofoons mee kan krijgen die al op de juiste frequenties staan.

Bij hele grote geplande inzetten is het natuurlijk altijd een optie om extra apparatuur te huren.

Citaat
Wat vind jij zelf van de organisatie binnen de verbindingsdienst van het RK?

Ik heb nog niet voldoende ervaring binnen het RK omdaar een mening over te geven. Er zijn sommige dingen waar ik me over verbaas :-X.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken