Middel hulpverlening vrachtwagen A20 Rechts zuidbaan 29,9 - Rotterdam 03-01-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening vrachtwagen A20 Rechts zuidbaan 29,9 - Rotterdam 03-01-2011  (gelezen 2128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
p2kflex
14:21:03 03-01-11GROUP-1PRIO 1 TS202 HV221 TS221 OD201 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 Rotterdam HV Voertuig personen Vak: 99052013
1400200BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
1400201BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
1400211BRW Rijnmond Noord (Laanslootseweg) (Kazernealarm)
1400221BRW Rijnmond Noord (Frobenstraat) (Kazernealarm)
1400852Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf)
p2kflex
14:22:31 03-01-11GROUP-2A1 AMBU LFL02 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 Rotterdam rt bon 834
1420059MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Life-Line-2 / MMT 90.1)
p2kflex
14:23:12 03-01-11GROUP-1A1 AMBU 17153 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 Rotterdam rt bon 835
1420053Ambu 17-153 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS)
p2kflex
14:30:41 03-01-11-ALPHA-Aanr + letsel A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 rt
1430020Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
p2kflex
14:37:57 03-01-11GROUP-1PRIO 1 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 Rotterdam HV Voertuig personen (Middel Hulpv.: ja) Vak: 99052013
MH1400874Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VL 90.1 - Voorlichter van Dienst)
MH1430030BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
p2kflex
14:37:57 03-01-11GROUP-1PRIO 1 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 29,9 Rotterdam HV Voertuig personen (Middel Hulpv.: ja) Vak: 99052013
MH1420435MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost)

nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
A20 Hoek van Holland - Gouda
 tussen Industrieterrein Spaanse Polder en Rotterdam-Centrum
 2 km langzaam rijdend verkeer (vertraging: ca. 23 min) door een ongeval met een vrachtwagen

tussen knp. Kleinpolderplein en Rotterdam-Centrum
 twee afgesloten rijstroken in verband met een ongeval met een vrachtwagen
BRON: http://vid.nl/VI/overzicht
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Is het standaard in RR dat middel HV met 2x TS en 1x HV (en OvD) wordt afgehandeld (conform de initiële alarmering)?

Via P2000 zijn verder geen eenheden gealarmeerd in ieder geval.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Is het standaard in RR dat middel HV met 2x TS en 1x HV (en OvD) wordt afgehandeld (conform de initiële alarmering)?

Via P2000 zijn verder geen eenheden gealarmeerd in ieder geval.

Jep. I.v.m. snelwegprocedure rijdt R-R standaard met twee tankautospuiten en een HV aan. Als ik me niet vergis blijft één van de twee TS'en op een opstelplaats wachten (net zoals in Hollands-Midden) op het nader bericht van de eerste TS. In dit geval Middel-HV en dus zullen ze zijn doorgereden.

Voor de rest zou ik niet weten wat er anders moet aan Middel-HV? De inzet (2xTS, HV, OvD) is conform de normale inzet bij middel-hulpverleningen ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Thanks ;)

Omdat 2x TS + 1x HV standaard is voor Rotterdam, was ik inderdaad benieuwd of er bij middel HV niet nog meer eenheden gealarmeerd zouden moeten worden. Bijvoorbeeld een HV erbij ofzo. Maar het is me nu duidelijk.

De inzetprocedures bij HV opschaling ben ik niet zo bekend mee, vandaar mijn vraag :)
Groeten, Maarten  

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Overigens Twittert fotograaf Sven van Beek het volgende:

SVBfotografie Aanrijding tussen personenauto en vrachtwagen, A20 ri Gouda bij HM 29.9 : vlak voor afrit 14 Rotterdam Centrum.
39 minutes ago · reply

Brandweer heeft slachtoffer uit personenauto geknipt, slachtoffer is naar zkhs. Drie van de vier rijstroken DICHT: 4km file, 30 min vertr.
36 minutes ago · reply

bron: http://www.svenvanbeek.nl/live.php
Foto's zullen ook wel volgen op zijn site vermoed ik.

De VID meldt dat de file afneemt en de vertraging minder is dan 5 minuten. Lijkt snel op te lossen dus.
Groeten, Maarten  

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker

De inzetprocedures bij HV opschaling ben ik niet zo bekend mee, vandaar mijn vraag :)
HV is grotendeels gelijk aan brand:
Klein: TS (+HV)
Middel: 2x TS + HV
Groot: 3x TS + HV

En ga je dan nog verder dan wordt het wel wat afwijkend. Bovendien is er inderdaad een grote kans dat ander materieel gestuurd wordt, zoals een tweede HV, een HVH (instorting, redding, verlichting) etc.
Teveel om uit te leggen, maar dit is het globaal wel zo'n beetje :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

peebee

• Senior gebruiker
Inzet en alarmering zijn afwijkend. Gebeurt ook bij gebouwbrand
Alarmering 2 x TS (en een AL), beide rijden naar inzet locatie. Als op de inzet locatie blijkt dat er 1xTS noodzakelijk is, is de ander weer inzetbaar (kleine inzet). Worden beide voertuigen ingezet, dan wordt het middelbrand.

In het geval van een een HV snelweg, blijft inderdaad een voertuig wachten (ik meen bij de oprit) afhankelijk van de locatie van het andere voertuig. Blijkt dat bij het incident meer handen, materieel of zo noodzakelijk zijn, dan komt het tweede voertuig ook ter plaatse en is het een Middel HV als ze ingezet worden.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Bedankt voor de toelichting heren! Het is me duidelijk :D
Groeten, Maarten