de rode lange streep is waar de internationale trein gestopt is. dit betrof een zijspoor, er is bewust gekozen om de trein hier neer te zetten.
de groene korte dikke streep is de stoptrein tussen amersfoort en ede. deze stond op het station stil en is eveneens ontruimd.
de groene rand op het tekeningetje heen is het afgezette (en ontruimde) gebied. je ziet dus dat er ook verschillende bedrijven afgezet (en ontruimd zijn)
verder stond bij de nummer 1 de brandweer opgesteld. en bij nummer 2 is het COPI ingericht.
bij het spoorweg overgang bij de baron van nagellstraat zijn de bussen met mensen ingeladen. verder stond er ook nog een trein stil langs de wencopperweg. ongeveer 600 meter achter de internationale, ook deze is leeggehaald en met bussen afgevoerd. verder richting amersfoort stond ook nog een trein die richting apeldoorn ging. vermoedelijk is dat de andere stopper geweest. of deze leeg gehaald is weet ik niet.
wat ik hoorde is dat de politie in apeldoon eveneens op zoek is gegaan naar eeen verdachte. wat hiervan terrecht is gekomen weet ik niet.