Voertuig uitruk Rampen

Auteur Topic: Voertuig uitruk Rampen  (gelezen 2668 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Medic112

  • Gast
Gepost op: 2 september 2004, 21:40:54
Beste collegae,

indien men jullie een voertuig ter beschikken zou stellen ( bestelwagen) en jullie zouden zelf de keuze van materiaal mogen maken, wat zouden jullie dan voorzien als rampenvoertuig voor pakweg 10 slachtoffers.

Indien mogelijk hoor ik ook graag details zoals bijv zuurstofzeug met ... aftakkingen ed.

Thx

Medic112




ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2004, 10:41:09
In eerste instantie de spullen om de ABC veilig te stellen. DWZ. tubemateriaal, zuurstof, nekkragen, infuussystemen en ... schermen voor windshill. eventueel ook wat spalkmateriaal en een grote(re) verbandkist.


Medic112

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 september 2004, 08:19:30
Iemand ervaring met de "foldable stretcher Ferno model 9"  als rampenbrancard voor in de vooruitgeschoven medische post ?

Andere voorstellen ?

Medic112


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2004, 12:53:02
vanwaar deze vraag?

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Medic112

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 september 2004, 19:30:44
Wel, mijn advies werd gevraagd om een voorstel te doen naar de inhoud en praktische ontwikkeling van een voertuig snelle rampenuitruk.

Hieraan denk ik dus aan préliminaire evacuatiemiddelen zoals brancards en planken, zuurstofzeugen, verzorgingsmateriaal ed ...

Graag had ik dan ook voorstellen gehoord of ervaring met specifiek materiaal daar ik niet graag advies uitbreng als ik het primo niet zelf heb kunnen testen en secundo geen ervaringen van anderen heb kunnen horen.

Groetjes,

Medic112


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2004, 20:27:44
Doe er maar een flink aantal wervelplanken, skedco brancards bij, eventueel zelfs de Hazmat uitvoering.. met evacuatie systeem..


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #6 Gepost op: 15 september 2004, 15:29:02
inderdaad peter GEEN brancards alleen wervelplanken. het gaat allemaal over traumapatienten. makkelijk over te tillen en past in elke ambu. makkelijk uitwisselbaar simpel en neemt nog eens veel minder ruimte in als de natobrancards


Medic112

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 september 2004, 21:18:18
En geen brancards voor opvang in de VMP dan ?

Gewoon de spinal board op een schraag ?

Welke wervelplanken kunnen jullie voorstellen ? Robuust en toch prijs/kwaliteit ?

Medic112


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 16 september 2004, 08:50:02
gewoon de fernoplanken zoals bij de meeste diensten in gebruik hoef je na afloop niet dagen achter je spullen aan te bellen maar tel je gewoon de aantallen.

dus patient halen eerst plank inleveren.