Je leest regelmatig dat 'oude' brandweervoertuigen van Nederland naar België gaan. Ik vraag me dan altijd af of de wagens daar nog wel goed genoeg zijn.
Christian
Tja, als de overheden geen geld willen geven aan brandweerdiensten dan moeten deze roeien met de riemen die ze heeft en vaak valt dan de keuze bij kleinere korpsen op tweedehands voertuigen. Hiervan komen er vrij veel vanuit Nederland (vooral ladderwagens).
Wij mogen in Londerzeel niet klagen over ons wagenpark maar er zijn korpsen die het met heel wat minder moeten doen
FYI, ons wagenpark als gemengd korps (beroeps/vrijwilligers) dat instaat ter bescherming van de eigen gemeente evenals enkele buurgemeenten (in totaal een 70.000 inwoners):
2004: Volvo FM9.340, Tankwagen 8.000L (in verwachting)
2004: Mazda MPV Commandowagen
2004: Ford Ranger Terreinwagen
2004: 4 zandzakcontainers (5,5mx2,3mx1m)
2002: Mercedes Atego 1325AF, autopomp
2002: Pompencontainer met 3 zware pompen (okkazie)
2000: Iveco Magirus 150E27, Ladderwagen 28 knik
2000: Fiat Scudo 1.9D, karweiwagen
1994: Mercedes 310D, ontzettingswagen
1992: Mercedes Unimog U1550L, terreinautopomp
1991: Renault Midliner 170Ti, autopomp
1990: Renault Midliner 150Ti, materieelwagen
1987: Mercedes 209D, duikerswagen, CP-OPS
1986: Renault G260, tankwagen 8.000L
1980: Renault GR231 tankwagen 8.000L
Medische voertuigen:
2003: Volkswagen LT35 2.8TDI, ambulance "100"
1999: Volkswagen Sharan 2.8VR6, Commandowagen
1999: Mercedes Sprinter 312D, ambulance "100"
1995: Ford Transit + trailer, noodhospitaal
1992: Volkwagen Transporter T4, ambulance "100"
Mvg,