Maar over het algemeen is het volgens mij bij de politie meer "kunnen jullie alweer, ik heb een melding voor jullie", terwijl wij als het nodig is of wij het nodig vinden gewoon voor de rest van de dag eruit gehaald kunnen worden door de BOTter...
Nu heb ik 'vroeger' niet meegemaakt, maar wat ik inderdaad veel hoor van ervaren collega's is dat het vandaag de dag goed geregeld is qua opvang, veel beter dan vroeger.
Bij ons op de meldkamer is er een vaste lijst met gebeurtenissen bij welke gelijk ook het BOT in kennis wordt gesteld. Het kan dan inderdaad zijn dat er gelijk een melding achteraan komt, maar wanneer de desbetreffende agent(e) dat wil kan er zelfs een lid van het BOT nog naar de plaats van het voorval komen.
Daarnaast kan je altijd nog zelf bellen naar het BOT mocht je er behoefte aan hebben. Zij hebben ook de lijntjes naar de professionele hulpverlening, want dat wilde ze erg benadrukken: het zijn géén hulpverleners, enkel collega's.
Ik heb het BOT niet als een taboe ervaren op het bureau.