Als ik 1 ding heb geleerd dan is het dat je bij deze baas heel snel volwassen wordt.
Maar dat zegt nog steeds niets over het 'uitvalpercentage'..
Mijn ideale diender? Gewoon simpel:
* Ik werk graag met types die al vader cq moeder zijn; Die mensen zijn (geestelijk) volwassener en hebben 1 hele hoge prio; 's Avonds weer naar huis om de kleine te knuffelen en dat allemaal met de gedachte: 'Werk is maar bijzaak/een hobby waar je geld voor krijgt' en dat is de enige goede insteek. Relativeren, helpt ook als je een (onbekend) persoon dood ziet gaan..
* Dienders die prive al 2 (v)echtscheidingen hebben meegemaakt, 3 familieleden hebben begraven, en minimaal 4 haren op hun ... hebben, zijn geestelijk weerbaarder/harder geworden en dat scheelt heel veel ellende. Correcter: Geeft een kleinere kans op (geestelijke) ellende. Jongetjes en meisjes van 18 hebben geen vakantiebaantje als assistent van de patholoog-anatoom. Sommige feiten spreken voor zich. Alleen bij de politie liggen deze jeugdigen midden op straat wel een doodbloedend slachtoffer van een aanrijding te reanimeren, waar de hele familie ook nog eens huilend omheen staat.. Bizar!
Levenservaring (in het algemeen) maakt mensen evenwichtiger, dat geeft 'eelt op je ziel' en dan raak je niet zo gauw meer van slag. En alleen daarom al zou de minimumleeftijd bij de politie van mij 27 jaar mogen zijn.. Maar ja, die mensen kosten meer geld en dat willen we niet..
Oftewel, in reactie op jouw bericht; het is leuk dat je bij de politie snel volwassen wordt, maar het is (voor het bedrijf en voor de agent zelf), veel beter als je al volwassen aan de baan begint..