Mijn ideale diender? Gewoon simpel:
* Ik werk graag met types die al vader cq moeder zijn;
Dat ben ik (nog) niet.
Die mensen zijn (geestelijk) volwassener en hebben 1 hele hoge prio; 's Avonds weer naar huis om de kleine te knuffelen en dat allemaal met de gedachte: 'Werk is maar bijzaak/een hobby waar je geld voor krijgt'
Mijn prio is ook om 's avonds weer heelhuids thuis te komen. Op dit moment nog bij moeders en vaders. Af en toe knuffel ik nog weleens met ze.
Ik zie het werk niet helemaal als bijzaak, want zonder werk had ik geen geld, kon ik niet eten, geen zorgverzekering betalen en m'n auto niet afbetalen. Derhalve is familie/gezin (alle privézaken dus) ook belangrijk dus laat ik het in het midden of het bij- of hoofdzaak is.
* Dienders die prive al 2 (v)echtscheidingen hebben meegemaakt, 3 familieleden hebben begraven, en minimaal 4 haren op hun ... hebben, zijn geestelijk weerbaarder/harder geworden en dat scheelt heel veel ellende. Correcter: Geeft een kleinere kans op (geestelijke) ellende.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was, ik heb meerdere familieleden begraven. Het aantal haren op mijn edele delen laat ik vooralsnog achterwege.
Jongetjes en meisjes van 18 hebben geen vakantiebaantje als assistent van de patholoog-anatoom.
Inderdaad, net als elkander ben ik ook in de supermarkt begonnen, daarna badmeester. Nu ben ik benieuwd, wat voor vakantiebaantje jij dan had?
Alleen bij de politie liggen deze jeugdigen midden op straat wel een doodbloedend slachtoffer van een aanrijding te reanimeren, waar de hele familie ook nog eens huilend omheen staat.. Bizar!
Je weet dat dit komen gaat. Tijdens de selectie wordt dit ook besproken, althans in mijn geval. Je komt er pas 'echt' achter op straat. Tot nu toe 'wat' zaken meegemaakt, 1 slagaderlijke bloeding, 2 reanimaties waarvan 1 kind. Ook dit ging met heftige emoties gepaard, o.a. van de ouders. Tot nu toe kan ik er goed mee om gaan.
Levenservaring (in het algemeen) maakt mensen evenwichtiger, dat geeft 'eelt op je ziel' en dan raak je niet zo gauw meer van slag. En alleen daarom al zou de minimumleeftijd bij de politie van mij 27 jaar mogen zijn.. Maar ja, die mensen kosten meer geld en dat willen we niet..
Ik ben 20 jaar. Ondanks dat je niet graag met mij zou werken (aangezien ik niet aan al jouw criteria voldoe) kan ik me tot nu toe goed staande houden. Ik weet het, ik ben een groentje, een broekie, een ''1 strepertje'', maar ik vind niet dat je iedereen, die niet aan jouw criteria voldoet en van mijn leeftijd is, in een hokje moet stoppen. Het speldenprikje aan ''ervaringen'' dat ik tot nu toe heb opgedaan in het prachtige vak, is natuurlijk nog niets in vergelijking met collega's met jarenlang dienstverband, maar als je er vanaf dag 1 goed mee om kan gaan en over kan praten, dan denk ik dat een ''jonger iemand'' wél geschikt is voor dit vak.
Overigens heb ik voorbeelden aangedragen uit mijn eigen leven, zie dit allerminst als arrogantie. Ik sta met beide benen op de grond!