Incidenten met kitesurfers / kitesurf-verbod

Auteur Topic: Incidenten met kitesurfers / kitesurf-verbod  (gelezen 45799 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul K

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2008, 14:50:39
Citaat
Het gaat er niet om of het mag maar of de politie genoeg menskracht en tijd kan vrijmaken en alleen zal optreden bij excessen.
Punt is dan nog dat men bijzonder snel is en zich dikwijls in ondiep water bevindt waar men niets met een boot kan uitrichten. Zodat het een gecombineerde land/water actie zal moeten zijn.
Daarnaast zijn de boetes helaas dermate laag dat het risico voor de kwaadwillende aanvaardbaar is.

Het gaat me niet om de politie mankracht, maar op de manier die je met deze kennis een gesprek aan kan gaan met een kite surfer. Met deze kennis in het achterhoofd kan je een kite surfer die problemen maakt en een gevaar voor de overige recreanten vormt, vragen om er mee te stoppen, wilt hij dit absoluut niet dan kan je hem vertellen dat hij bezig is op een locatie dat volgens de regels niet mag en dat we de politie kunnen waarschuwen. Puur om de veiligheid van de overige redcreanten en vaarweggebruikers te waarborgen. Als je zo een melding maakt bij de regio of bij de dienst water van het KLPD zullen ze ongetwijfeld de moeite doen om langs te komen.

De boete is ook niet echt laag hoor; Feitcode: W 160 b, Sanctie: 130 euro

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #41 Gepost op: 12 maart 2008, 15:42:54
Paul, lees even die link op dat duitse forum door die ik eerder aanhaal en ik zal even kijken of ik die link m.b.t. de arrestatie van de kitesurfer aan de brouwersdam afgelopen zomer kan vinden.
Verder heb ik ook al een boze vader gehad die dreigde om met stenen op kitesurfers te gaan gooien.

Kees  8)

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 12 maart 2008, 15:48:47
Het gaat me niet om de politie mankracht, maar op de manier die je met deze kennis een gesprek aan kan gaan met een kite surfer. Met deze kennis in het achterhoofd kan je een kite surfer die problemen maakt en een gevaar voor de overige recreanten vormt, vragen om er mee te stoppen, wilt hij dit absoluut niet dan kan je hem vertellen dat hij bezig is op een locatie dat volgens de regels niet mag en dat we de politie kunnen waarschuwen. Puur om de veiligheid van de overige redcreanten en vaarweggebruikers te waarborgen. Als je zo een melding maakt bij de regio of bij de dienst water van het KLPD zullen ze ongetwijfeld de moeite doen om langs te komen.

De boete is ook niet echt laag hoor; Feitcode: W 160 b, Sanctie: 130 euro

Paul,
Helaas nemen ze bij zowel de regio als KLPD geen moeite hier hoor. :(

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #43 Gepost op: 12 maart 2008, 15:59:52
Paul,
Helaas nemen ze bij zowel de regio als KLPD geen moeite hier hoor. :(

Ik kan me nog een P-zoveel herinneren die een aantal jaren geleden op volle kracht kwam aanstomen om een speedboot uit het zwemgebied te verjagen, die keer op keer niet wilde luisteren.

Met kitesurfers heb ik zelden problemen.... die hebben nauwelijks intersse in het strand. Vanaf de zeedijk kun je beter kitesurfen.

Groeten,
Mark

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 12 maart 2008, 18:13:47
Het punt is dat je met al die verschillende kiters moeilijk kunt bewijzen dat X zich niks van de regels aantrekt. Het is niet zo moeilijk om op afstand een politie vaar-/voertuig te herkennen en je dan keurig aan de regeltjes te houden.
Het lijkt mij wel wat om overtreders met een paintballgun te markeren met verschillende kleurtjes. Derde keer is algemeen verbod.  ;)

Kees  8)

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 12 maart 2008, 18:49:31
Het punt is dat je met al die verschillende kiters moeilijk kunt bewijzen dat X zich niks van de regels aantrekt. Het is niet zo moeilijk om op afstand een politie vaar-/voertuig te herkennen en je dan keurig aan de regeltjes te houden.
Het lijkt mij wel wat om overtreders met een paintballgun te markeren met verschillende kleurtjes. Derde keer is algemeen verbod.  ;)

Kees  8)

nee,
dan schieten we met scherp ;D ;D :D ;D ;D

ED95

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 13 maart 2008, 15:37:51
Ik kan me nog een P-zoveel herinneren die een aantal jaren geleden op volle kracht kwam aanstomen om een speedboot uit het zwemgebied te verjagen, die keer op keer niet wilde luisteren.

Groeten,
Mark

Afgelopen seizoen was de KLPD ook al voor iets dergelijks in actie gekomen Mark, alleen was je toen tussendoor op vakantie. ;)

Voor wat betreft kitesurfers, heb tot nu toe niet veel meegemaakt dat ze voor overlast en gevaarlijke situaties zorgen. Maar dat kan natuurlijk per strand verschillen.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 13 maart 2008, 17:10:16
gedoogbeleid snapt geen enkele buitenlander, het mag niet maar we doen het lekker toch en niemand die er verder iets aan doet  ::)  :P
Gelukkig nog geen voorstemmers.

Kees  8)

Cyrus

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 13 maart 2008, 20:39:20
Dat is vragen om voorstemmers... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die kiters deze poll ontdekken. In het verleden duiken zij dan massaal op zo'n poll af en staat in no-time de teller anders...

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #49 Gepost op: 13 maart 2008, 20:44:46
Gedogen kent allerlei vormen, die waarbij het niet mag en er alleen bij excessen wordt opgetreden zie je de laatste tijd steeds meer, armoedig want als het niet mag dan mag het wat mij betreft ook echt niet.

En aan het strand kan je nu eenmaal niet handhaven zoals in een woonwijk. En eigenlijk maar goed ook want dat is toch ook een beetje de charme van het strand.

De oplossing is volgens mij net als op de weg dat je de overige gebruikers niet in gevaar mag brengen.
Staat dat niet al ergens?

"De boete is ook niet echt laag hoor; Feitcode: W 160 b, Sanctie: 130 euro" Welk feit is dit eigenlijk precies?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!