GRIP 1 Zeer grote Brand Industrie Schumacher Plating Vliegenierstraat - Uden 09-01-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote Brand Industrie Schumacher Plating Vliegenierstraat - Uden 09-01-2011  (gelezen 8528 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
p2kflex
21:05:50 09-01-11-ALPHA-graag contact met MKA BN
1121505MKA Veiligheidsregio Brabant-Noord (?)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Grote brand bij Schumacher in Uden
UDEN - Bij het bedrijf Schumacher Plating aan de Vliegenierstraat in Uden woedt een grote uitslaande brand. Het Udense familiebedrijf werd jaren geleden, toen ze nog aan de Nijverheidsstraat zaten, ook al getroffen door brand.
(...)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=2740.msg61045#msg61045  ;)

MacFrans

• Forum gebruiker
p2kflex
21:14:59 09-01-11-ALPHA-nog graag even contact MKA BN
1120401MKA Brabant-Noord (GAGS Brabant - Gezondheidskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen)

MacFrans

• Forum gebruiker
update van het bericht

zondag, 9 jan 2011 - 20:31
Grote brand bij Schumacher in Uden
UDEN - Bij het bedrijf Schumacher Plating aan de Vliegenierstraat in Uden heeft zondagavond een grote uitslaande brand gewoed. Het Udense familiebedrijf werd jaren geleden, toen ze nog aan de Nijverheidsstraat zaten, ook al getroffen door brand.

Brand-schumacher
Brand bij Schumacher Plating

Behalve de Udense brandweer waren ook de brandweerkorpsen uit Oss, Veghel, Boekel en Zeeland ingeschakeld. Volgens R. Schumacher, een van de eigenaren, is het vuur ontstaan in de productopslag. Daar zijn ook chemische middelen aanwezig. Daarom werd het publiek door de politie op afstand gehouden. Tot nu toe lijkt alles er op te wijzen dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen. De eerste melding kwam rond 19.45 uur. De brandweer heeft het vuur inmiddels onder controle. Het pand is nog maar drie jaar oud. (foto: Tom Louter)

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/115877/grote-brand-bij-schumacher-in-uden

MacFrans

• Forum gebruiker
zondag, 9 jan 2011 - 21:52
Zoutzuur vermengd met bluswater
UDEN - Metingen wijzen er tot nu toe op dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen bij de brand bij Schumacher Plating aan de Vliegenierstraat in Uden. Wel zijn er drie vaten van 60 liter zoutzuur vrijgekomen en met het bluswater vermengd. Daarom is er toch sprake van verontreiniging en zijn het Waterschap en de gemeente aanwezig om te kijken wat er moet gebeuren.

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/115886/zoutzuur-vermengd-met-bluswater

Ik ben geen scheikundige, maar wat is het effect hiervan?

Firefighter Peter

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • Firefighter Peter
zondag, 9 jan 2011 - 21:52
Zoutzuur vermengd met bluswater
UDEN - Metingen wijzen er tot nu toe op dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen bij de brand bij Schumacher Plating aan de Vliegenierstraat in Uden. Wel zijn er drie vaten van 60 liter zoutzuur vrijgekomen en met het bluswater vermengd. Daarom is er toch sprake van verontreiniging en zijn het Waterschap en de gemeente aanwezig om te kijken wat er moet gebeuren.

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/115886/zoutzuur-vermengd-met-bluswater

Ik ben geen scheikundige, maar wat is het effect hiervan?

hangt af of het verdund zoutzuur is of niet verdund. Als het voldoende opgemengt wordt met water, kan het zo het riool in.
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Ik kan het zo snel niet vinden maar er is een officieel traject.

ook financieel...
http://www.defensie.nl/_system/handlers/generaldownloadHandler.ashx?filename=/media/Getekende%20versie%20convenant%20Financiering%20Nationale%20Inzet%20Krijgsmacht%20(FNIK)_tcm46-168282.PDF

Dank je. :) Ik was al een tijdje op zoek naar de financiële kant van assistentie van diverse instanties en had nog niks gevonden over Defensie. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Jeroen2

• Nieuwe gebruiker
  • *
Niet om het een of het ander.
Maar van die 60 liter zoutzuur daar geloof ik dus echt niks van dat zal echt wel meer zijn.
ook zal het me niet verbazen dat er ook Zwavelzuur tussen zit
Ik heb ooit er via een uitzendbureau vakantie werk gehad en die bakken waar ze wire plating in doen bevaten dus honderde liters zwavelzuur en natronloog en zijn grotendeels gemaakt van kunstof.

Ik weet niet of het in de tijd verbeterd is maar op de nijverheidstraat waar ze eerst zaten was het een linke boel
want bij het eletrolytisch proces wat gebruikt wordt komt brandbaar waterstofgas vrij
maar dat kon volgens de leiding geen kwaad

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Niet om het een of het ander.
Maar van die 60 liter zoutzuur daar geloof ik dus echt niks van dat zal echt wel meer zijn.
ook zal het me niet verbazen dat er ook Zwavelzuur tussen zit
Ik heb ooit er via een uitzendbureau vakantie werk gehad en die bakken waar ze wire plating in doen bevaten dus honderde liters zwavelzuur en natronloog en zijn grotendeels gemaakt van kunstof.

Ik weet niet of het in de tijd verbeterd is maar op de nijverheidstraat waar ze eerst zaten was het een linke boel
want bij het eletrolytisch proces wat gebruikt wordt komt brandbaar waterstofgas vrij
maar dat kon volgens de leiding geen kwaad

:-X :-X

free3

• Forum gebruiker
Uh, GRIP is niet direkt gerelateerd aan de grootte van een incident. De grootste brand hoeft nog geen GRIP mee te krijgen terwijl er zelfs sprake van GRIP kan zijn zonder dat er een incident gaande is.

uhh hier horen wel degelijk regionale afspraken aan vast. hier in noord-holland0noord is het automatisch bij zeer grote brand grip 1
daarnaast kan elk incident natuurlijk opgeschaald worden in grip zonder dat de grote van belang is

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar