Af en toe zakt mijn broek hier wel eens op de enkels, sorry voor de uitdrukking.
Jullie denken toch niet dat het met een paar keer realistisch oefenen is opgelost ....wel?
Hoeveel mensen hier op het forum hebben wel eens het oefenbeleidsplan van hun korps onder ogen gehad?
Dames en heren, alvorens tot uitvoering over te gaan, of het invullen van de oefenavonden dient er door jullie leiding eerst eens een goed fundament gelegd te worden.
Wie van ons heeft bij zijn korps een 100% implementatie van de oefenbank meegemaakt. Nou ik nog nooit. Meestal als ik er over begin bij andere korpsen zie ik alleen maar rode oortjes. Neem van mij aan, ook wij redden het niet!
Gr Jaap
Jaap, doe de broek dan wel uit, anders struikel je wellicht
Ik suggereer echt niet dat we er zijn met een aantal keren reallistisch oefenen, ik bestrijd dat juist, we zijn er dan nog lang niet, maar het zou een fijn begin zijn.
Als je goed/veilig en arbo-verantwoord wilt oefenen, dan moet iedere ploeg een gedegen oefenleider hebben, + een veiligheidsfunctionaris, aanwezig bij iedere oefening,k zou alleen al niet weten waar dat geld vandaan moest komen.....
dat oefen gebeuren is nog maar het topje van de ijsberg. het vriest daarboven wel heel erg
alles wordt wel weer naar "Jan de brandweerman" afgeschoven, de burger krijgt dit via de media te horen, en onthoudt alleen: Branweermensen zijn geen vaklui. Terwijl wij ook maar ons best doen, en diezelfde burgers proberen te helpen, nu denken ze dat we fietsmakers zijn
Weer een beerput opensmijten, dit hadden ze bij mijn mening alleen mogen doen als er ook een daadwerkelijk plan van aanpak bijgeleverd werd.