GRIP 2 TIS 4.4 Spoorlijn Arnhem Zevenaar Emmerich - Zevenaar 11-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 4.4 Spoorlijn Arnhem Zevenaar Emmerich - Zevenaar 11-01-2011  (gelezen 11236 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2011, 14:09:50
snap niet dat men die bagage niet gewoon laat liggen
En wat doe je er dan mee als je het laat liggen?

Het kost nu wat extra werk, maar het spaart je veel meer werk achteraf.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2011, 14:15:17
de live stream, iemand een linkje aangezien in alleen maar geluid hoor

http://www.omroepgelderland.nl/web/show/id=73962/langid=43


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2011, 14:15:35
Aah een vernuftige uitvinding te zien op de stream.... Een bagagekarretje waar ze de koffers inzetten en die op het spoor voortgeduwd wordt.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2011, 14:34:22
Gelukkig rijd de ICE daar bijna altijd met aangepaste snelheid in verband met de spoordrukte....... Als hij wel op snelheid had gereden......... :-X

ik vind dit een vreemde reactie, een trein die op door reis is naar duitsland die langzaam rijdt vanwege de spoordrukte....naar mijn weten heb je daar seinen  en ATB systeem voor, als ie namelijk op volle snelheid rijdt grijpt het systeem in. Nu is alleen de vraag wie van de 2 door rood heeft gereden. Ik denk persoonlijk de ICE aangezien de goederentrein al op een afbuigend spoor richting de betuwe route heeft gereden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2011, 14:39:44
ik vind dit een vreemde reactie, een trein die op door reis is naar duitsland die langzaam rijdt vanwege de spoordrukte....naar mijn weten heb je daar seinen voor. Nu is alleen de vraag wie van de 2 door rood heeft gereden. Ik denk persoonlijk de ICE aangezien de goederentrein al op een afbuigend spoor richting de betuwe route heeft gereden.

Dat bedoel ik ook. Het stuk spoor van Arnhem richting Emmerich is een van de drukste trajecten van Nederland. De ICE rijd moet vaak achter de stoptrein aan rijden en rijd derhalve dus met een lage snelheid. (Ja dat wordt inderdaad geregeld met seinen) Op het stuk waar de aanrijding is gebeurd wordt ook regelmatig gerangeerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #35 Gepost op: 11 januari 2011, 15:15:17
Puur ter informatie:

NS heeft 4 ICE treinen
3 Hebben een NS HISpeed logo (4651,52,54)
1 heeft er een standaard NS logo (4653)

Treinstel wat bij ongeval betrokkken is: 4654
klik hier voor een foto

ik zie trouwens nergens een kortsluitlans liggen en bovenleiding is die geaard ?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2011, 15:30:45
ik vind dit een vreemde reactie, een trein die op door reis is naar duitsland die langzaam rijdt vanwege de spoordrukte....naar mijn weten heb je daar seinen  en ATB systeem voor, als ie namelijk op volle snelheid rijdt grijpt het systeem in. Nu is alleen de vraag wie van de 2 door rood heeft gereden. Ik denk persoonlijk de ICE aangezien de goederentrein al op een afbuigend spoor richting de betuwe route heeft gereden.

Lijkt mij een beetje te vroeg om te gaan speculeren over het wel of niet door een rood sein rijden, als dat al de oorzaak is. Wij weten allemaal niet wat het getoonde seinbeeld was en of er nog verdere aanwijzingen waren voor de betreffende sporen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2011, 15:38:11
Lijkt mij een beetje te vroeg om te gaan speculeren over het wel of niet door een rood sein rijden, als dat al de oorzaak is. Wij weten allemaal niet wat het getoonde seinbeeld was en of er nog verdere aanwijzingen waren voor de betreffende sporen.

zou wat minder spaties gebruiken en ik concludeer... O0


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2011, 15:44:40
Ben net terug van 't ongeval. Wat ik begreep van brandweerman tp stonden de goederenwagons niet ver genoeg doorgereden. Ze stonden dus stil. Machinist van de ICE heeft het aan zien komen en is begonnen met remmen maar kon niet tijdig stoppen.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2011, 15:50:31
Ben net terug van 't ongeval. Wat ik begreep van brandweerman tp stonden de goederenwagons niet ver genoeg doorgereden. Ze stonden dus stil. Machinist van de ICE heeft het aan zien komen en is begonnen met remmen maar kon niet tijdig stoppen.

als de goederentrein stil stond, dan heeft de spoor een bezetmelding....hoe kan die ice dan doorrijden ?