Jullie mening over nieuwe SIGMA autobordjes!

Auteur Topic: Jullie mening over nieuwe SIGMA autobordjes!  (gelezen 14476 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 14 september 2004, 15:29:35
Ik vind de eerste het beste omdat de star of life gewoon het duidelijkst aangeeft dat het om medische bijstand gaat. En dat het dan SIGMA betreft is inderdaad alleen voor de insiders maar van belang. ;)

Heb je weleens aan een agent (insider) gevraagd wat sigma betekent?  :-X
Je mag blij zijn als hij weet dat een star of life bij een ambulance hoort.  :)
Met alle respect voor onze "blauwe collega's", maar zo werkt het gewoon in de praktijk. Dat is ze ook niet kwalijk te nemen.
Sterker nog zouden al het ambulancepersoneel (helemaal insiders) het weten?  ???
M.a.w. de herkenbaarheid en duidelijkheid voor insiders en omstanders (weggebruikers) kan niet hoog genoeg zijn.

RAdeR


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 14 september 2004, 16:42:30
Heb je weleens aan een agent (insider) gevraagd wat sigma betekent?  :-X
Je mag blij zijn als hij weet dat een star of life bij een ambulance hoort.  :)
Met alle respect voor onze "blauwe collega's", maar zo werkt het gewoon in de praktijk. Dat is ze ook niet kwalijk te nemen.
Sterker nog zouden al het ambulancepersoneel (helemaal insiders) het weten?  ???
M.a.w. de herkenbaarheid en duidelijkheid voor insiders en omstanders (weggebruikers) kan niet hoog genoeg zijn.

RAdeR

Als je het zo negatief stelt, dan denk ik dat welk bordje dan ook niet 'overkomt'.
Want of het bordje dan geel, blauw of roze is, of het groot of klein is, of de afkorting SIGMA gebruikt wordt of de gehele tenaamstelling met uitleg, afkomst en wat je nog meer wilt toevoegen... dat heeft dan absoluut geen toegevoegde waarde.
Ik denk dat we onze collega's niet hoeven te beschuldigen van onwetendheid. Als er al onwetendheid bestaat over het SIGMA, dan wordt het wellicht tijd dat daar iets aan gedaan wordt. Maar dat is dan een andere topic.
Het gaat hier mijns inziens om herkenbaarheid. En dan vind ik het brandweerlogo voor brandweer, politielogo voor politie en star of life voor ambulance de meest duidelijke!


Robert H

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2004, 17:23:01
Nou, ik was zelf ook achter de tekentafel gekropen en het één en ander toegezonden.

maar dit ziet er ook niet verkeerd uit. ;D

de eerste spreekt me aan, de tweede vind ik een verminking van twee logo's met alle respect voor degene die er wel gebruik van maken, en het derde zal toch idd een probleem kunnen worden.

Nee, ik denk dat de eerste het beste uit de bus komt, maar pieter, is de star of life nou blauw van kleur die je daar hebt staan als voorbeeld?? 8)


Robert H

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2004, 17:26:40
maar toch nog even naar dat tweede logo, kun je deze niet over elkaar heen laten lopen, zodat je een compleet kruis hebt met de kleur rood en het esculaap + star of life in blauw??? 8)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #14 Gepost op: 14 september 2004, 17:31:04
de 2e die vind ik het mooist...

(komt wel erg bekend voor!!)
maar dat terzijde...

ik vind als sigma dat je de star of live niet mag gebruiken...
wij zijn tenslotte niet van de ambu dienst...

alleen het rode kruis loge??nee...
(klinkt stom en opschepperig...maar niet zo bedoelt)

wij kunnen meer...

een combinatie van de bijde tekens...ja!!!

je bent zowel een rode kruis lid...en je assisteedt de ambu diensten...(ambu-team...)

daarom vind ik de combinatie van de bijde logo`s het beste...

en mensen zeg nou zelf....iedereen weet dondersgoed wat het betekend...(de bijde logo`s...)

als ik bordje 2 kan bestellen....doe ik dat gelijk!!!


Robert H

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 september 2004, 17:43:11
ja gerrie, hoe langer je er naar kijkt, hoe mooier het logo wordt, dat toegegeven maar mag je een dergelijk logo zodanig veranderen??? ???


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #16 Gepost op: 14 september 2004, 17:44:22
ik vind als sigma dat je de star of live niet mag gebruiken...

De banner onderaan je bericht doet ons anders geloven  8)
Bovendien is de star of life geen beschermd beeldmerk, de hele wereld gebruikt het google maar eens bij de afbeeldingen, bovendien snapt iedereen de star of life.

Jouw combinatielogo gebruikt ook de kenmerken van beide oorspronkelijke logo's, waarbij  nog opgemerkt dient te worden dat meer en meer sigmaleden niet van het Rode kruis afkomstig zijn.

Zou het niet veel handiger zijn om gewoon 1 logo de hele GNK-C te nemen, het gaat tenslotte om de herkenbaarheid als hulpverlener, van welke discipline je dan precies bent is voor de lezer van het bordje niet zo belangrijk.
Voor wie is het bordje eigenlijk bedoeld ? De Politie voor hetgeval je fout parkeerd ?

Kortom het combinatie bordje van RAdeR vind ik eigenlijk het mooist.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Robert H

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2004, 17:47:58
Citaat
De derde is het mooist, maar waarom komt dat nieuwe logo niet op het bordje, het esculaap met schuin daar doorheen SIGMA?
Het bordje van RAdeR is zo groot!


daar is ook weer wat van te zeggen, dat ene logo met schuin daar doorheen "sigma". 8)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #18 Gepost op: 14 september 2004, 17:56:25
ja gerrie, hoe langer je er naar kijkt, hoe mooier het logo wordt, dat toegegeven maar mag je een dergelijk logo zodanig veranderen??? ???

ik heb nergens gelezen dat het verboden is een combinatie te maken van 2 logo`s...

Citaat
De banner onderaan je bericht doet ons anders geloven  

de site gaat zowel over de sigma als de ambu team...
vandaar dat ik er voor gekozen hebt om de SOL er bij te doen...


maar waarom gebruiken wij niet het GHOR logo....wij zijn van het GHOR...of niet...

oke....dat logo zegt we weinig bij mensen...maar toch...

Citaat
waarbij  nog opgemerkt dient te worden dat meer en meer sigmaleden niet van het Rode kruis afkomstig zijn.

als je bij de EHBO zit....moet je ook ingeschreven staan bij het rode kruis....
als je bij het sigma wilt zitten...

je moet ter alle tijden een indentificatie nummer hebben bij het NRK...op het oog met verzekering...dus zit je toch nog bij het NRK....dan wel landelijk...en niet bij een afdeling..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2004, 18:07:39
Ik ken genoeg mensen die bij het Sigma zitten en niet bij het Rode Kruis zitten..

Dus het rodekruis logo erbij lijkt me onzinnig..