wat is de meerwaarde ervan om een zwaar gewond slachtoffer te hebben?Je gaat een hoop extra ellende op de hals halen wat eigenlijk niet nodig is,het gaat erom dat een BHVer de situatie onder controle kan houden en eerste hulp kan verlenen totdat er proffesionele hulp is
Je hebt gelijk, ik ga me steeds een hoop ellende op de hals halen. Wil je weten wat de meerwaarde is ?
Vandaag gingen de piepers af. Al snel was duidelijk dat het om een reanimatie ging. En dan wordt in sneltreinvaart de hulpverlening opgebouwd.
BLS, AED, ambulance en ziekenhuis. Wat in oefeningen niet helemaal lukt, lukt nu wel. Gezamenlijk hebben ehv's, bedrijfsbrandweermensen, bdrijfsmaatschappelijkwerk, medische dienst, personeelszaken en bedrijfsbeveiliging alles uit de kast gehaald om het slachtoffer de meest optimale kansen te bieden. Helaas heeft het niet mogen baten.
Verslagenheid, verdriet, ongeloof en alle andere emoties komen los. Daartussen staan hulpverleners die tegelijkertijd ook hulpvrager zijn. Ook zij zijn een collega kwijt en hebben hun emoties.
Later op de dag zijn de hulpverleners weer bij elkaar gekomen. Daar is ruimte om alkaar het verhaal te vertellen en samen zo een totaal beeld te kunnen vormen wat er die morgen gebeurd is.
Ik ben geweldig trots op zo'n ploeg hulpverleners en ik neem daarom die hoop ellende graag op mijn hals als ik ze met mijn oefeningen zo goed mogelijk kan voorbereiden op dit soort situaties.