Geldkoeriers laten muntgeld op straat vallen Nieuweweg - Breda 19-01-2011

Auteur Topic: Geldkoeriers laten muntgeld op straat vallen Nieuweweg - Breda 19-01-2011  (gelezen 5370 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Het geld ligt op straat

donderdag 20 januari 2011 | 07:56 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 20 januari 2011 | 07:57

BREDA - Volgens een bekend gezegde moet geld rollen.
Twee medewerkers van een geldtransport denken daar vermoedelijk heel anders over. Voor de parkeergarage op de Nieuweweg in Breda lieten ze gisteren rond 11.15 uur een geldcassette vallen. De straat lag vervolgens bezaaid met munten. De mannen hebben het fortuin snel weer bij elkaar gegraaid.

Foto: Bram van Poppel

Openstaande wagen, 2 personen bezig met oprapen. Persoon staat er bij te kijken?

Hoe kan zo'n cassette 'openvallen' als het op de grond valt? Zou het toch tegen bestand moeten zijn voor diefstal etc?

sylvester1986

• Gast
[   ] geschikt
[ x ] ongeschikt   :P

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Wat mij opvalt is dat er op de foto('s) helemaal geen politie te zien is ... volgens mij zijn daar procedure's voor ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Wat mij opvalt is dat er op de foto('s) helemaal geen politie te zien is ... volgens mij zijn daar procedure's voor ....

Net wat mij opvalt, ben een keer langs een geldwagen op de vluchstrook gereden met klapband, stonden een politiewagen en paar motoren bij als bewaking, in afwachting van ofwel een andere geldwagen, danwel reparatie band.

Hier zou je ook verwachten dat er politie bij komt als extra bescherming.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Net wat mij opvalt, ben een keer langs een geldwagen op de vluchstrook gereden met klapband, stonden een politiewagen en paar motoren bij als bewaking, in afwachting van ofwel een andere geldwagen, danwel reparatie band.

Hier zou je ook verwachten dat er politie bij komt als extra bescherming.

Misschien is de foto net nadat de casette was gevallen genomen en was de politie nog aanrijdend... Niet meteen je verwachting uitspreken dat...; het ontbreekt je gewoon aan informatie om er een oordeel over te kunnen vormen.

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Die foto had ik inderdaad gezien. Ook geen politie zichtbaar én een geldwagen met open deuren (en personeel op straat).
Blijkbaar hebben ze niet in iedere regio afspraken en procedure's .....

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
gaat hier om muntgeld hier hoeft geen bewaking bij als het goed is staat dit ook op het voertuig muntgeld vervoer
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
gaat hier om muntgeld hier hoeft geen bewaking bij als het goed is staat dit ook op het voertuig muntgeld vervoer

Wat is je bron als ik vragen mag ... De term ''als het goed is'' doet mij vermoeden dat je maar iets in het rond smijt ...

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
oke ehh ja.....

Ze gingen beide op hun kop staan om de dubbeltjes te poepen, echter hebben gelunched bij een minder zorgvuldige Chinees. Resultaat een koperfontein!!

OT:
Is dit niet gewoon een spoedje voor de regiopol (desnoods evt ME'rs met HK?) Het ziet er zo in ieder geval knullig uit.
Just my 2 cents. (ehh fout woordgrapje)
Freude am Fahren