Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 46751 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 24 januari 2011, 00:08:34
Vergeet niet dat het merendeel van de snelwegen(vooral buiten de randstad) niet is voorzien van matrixborden. Dus die kun je niet overal gebruiken. De weg inspecteur van RWS  is er over het algemeen heel snel. Maar ik heb geen idee of alle meldkamers in den landen altijd RWS inlichten bij een incident op de snelweg.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2011, 00:13:11
Ik kom hier regelmatig langs maar ik twijfel ook of er wel matrixborden hangen.
In het filmpje is dit ook niet duidelijk te zien. Op het volgende viaduct zie ik wel iets zwarts onder de normale wegbewijzering.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2011, 00:23:46
Nee dat zwarte is geen matrixbord. Er is hier zo te zien geen matrix. Wat me net pas op valt kijk een naar de agent in het zwart die een stopteken geeft. Rechter hand omhoog. linkerhand volgens mij in zijn zak, en kijken naar de brandweerman ipv naar het verkeer wat je een stopteken geeft. Les een bij een stopteken kijken naar de bestuurder, of hij niet toevallig met zijn tom tom of mobiel bezig is. Jammer zo jammer dat die in het zwart op de snelweg staat...

Bij mij zit mijn gele veste standaard in mijn K.U.T.(korte uitruk tas) die ik altijd bij me heb.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2011, 00:26:51
Nee dat zwarte is geen matrixbord. Er is hier zo te zien geen matrix. Wat me net pas op valt kijk een naar de agent in het zwart die een stopteken geeft. Rechter hand omhoog. linkerhand volgens mij in zijn zak, en kijken naar de brandweerman ipv naar het verkeer wat je een stopteken geeft. Les een bij een stopteken kijken naar de bestuurder, of hij niet toevallig met zijn tom tom of mobiel bezig is. Jammer zo jammer dat die in het zwart op de snelweg staat...

Bij mij zit mijn gele veste standaard in mijn K.U.T.(korte uitruk tas) die ik altijd bij me heb.

En de collega die zo verstandig is om zijn gele jas aan te trekken verstopt zich ver in de veilige berm achter de TS. :-\

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #34 Gepost op: 24 januari 2011, 00:31:14
Ja, ik hoop dan ook dat dit filmpje helpt om de politie Friesland en de brandweer (Heerenveen?) erop te wijzen dat er een aantal zaken besproken moeten worden inzake IM (Incident Management).

Dit verdiend in ieder geval niet de schoonheidsprijs.
En let wel, we weten niet wat er onder het viaduct gebeurd hé. Misschien stond daar ook nog wat aan voertuigen van hulpdiensten. (politie/ RWS)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #35 Gepost op: 24 januari 2011, 00:32:28
Ik hoop dat de betrokken dienders dit filmpje of hier inclusief de berichten of via youtube zien en er lessen uittrekken om het de volgende keer beter te doen.
Voor zover nu bekend zijn er gelukkig geen slachtoffers gevallen en daar mogen we blij mee zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

mike

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 24 januari 2011, 00:35:29
Ik hoop dat de betrokken dienders dit filmpje of hier inclusief de berichten of via youtube zien en er lessen uittrekken om het de volgende keer beter te doen.
Voor zover nu bekend zijn er gelukkig geen slachtoffers gevallen en daar mogen we blij mee zijn.

Maar dat is vaak zo. Het gaat vaak goed, maar het gaat ook vaak niet goed. Ook met hulpverleners zeker op de snelweg. Zo ken ik een collega die een been moet missen door een automobilist die op het buffer voertuig knalde.... Snelwegen zijn gevaarlijk, en de vluchtstrook van een snelweg is de meest gevaarlijke plek in Nederland zeg ik wel eens.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #37 Gepost op: 24 januari 2011, 00:42:12
Wat ik me nu afvraag.

Zijn er interne (intranet) forums bij politie/brandweer/ambulance waar je dit soort dingen ook aan kunt kaarten en er een goede discussie en leerpunten aan kunt verbinden? Ik kan me voorstellen dat door derden toch vaak van dit soort dingen voorbij komen waar de diciplines ook nuttige informatie uit kunnen halen.
En let wel, we zitten er hier op het forum niet om alles af te kraken of af te z.....
Het betreffen vaak filmpjes uit de praktijk die dingen aan het licht kunnen brengen.
B.v. dat er ook dingen mis kunnen gaan.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 24 januari 2011, 11:40:38
http://www.incidentmanagement.nl//index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Om het geheugen weer op te frissen voor degene die denken dat ze alles weten. 98uiye

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 24 januari 2011, 11:46:02
http://www.incidentmanagement.nl//index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Om het geheugen weer op te frissen voor degene die denken dat ze alles weten. 98uiye

Dan is dit een betere optie, met een kennistest erbij (E-learning), compleet met filmpjes van de instructie DVD.  O0

http://www.eigenveiligheideerst.nl/