Afgaand op het eerste filmpje in dit topic denk ik toch dat het politievoertuig niet helemaal volgens IM staat. Hij is namelijk buffervoertuig en de kegels moeten dan tussen het buffervoertuig en het incident geplaatst worden. De tussenruimte tussen buffervoertuig en incident is gelijk aan de ter plaatse geldende maximum snelheid. Verder moet in dit geval het politievoertuig alleen rijstrook 2 blokkeren en niet ook de vluchtstrook, zodat de brandweer via deze vluchtstrook kan aanrijden.
De beide agenten staan op die locatie sowieso verkeerd omdat ze vóór hun buffervoertuig staan. En eigenlijk moet het brandweervoertuig niet tussen het buffervoertuig en het incident parkeren want dat is de zo belangrijke bufferzone, die echt nodig is. Als een voertuig met een gangetje van 100 km/h op het buffervoertuig klapt wil je niet weten waar beide voertuigen dan tot stilstand komen.
Kijk ik snap ook wel dat het brandweervoertuig dan onderwinds komt te staan, maar dan moet de bufferzone vergroot worden of simpelweg al het verkeer stil gezet worden. Dat lijkt mij toch al verstandig gezien de vele rook die over de weg trekt.