Of wat te denken van logistieke voertuigen bij een grote brand... De voertuigen die voor de broodjes en AA-drink zorgen, aanvulling ademlucht etcetera. Normaliter hebben zij geen vrijstellingen nodig. Hooguit de ademlucht, mocht er spoed bij zijn.
Wat voorbeelden uit mijn P2000-logfiles :
0101403 20:28:34 01-09-04 OPENEN DEUR »ROGGEKAMP 111»588 PRIO 3
1004150 23:52:26 05-09-04 vreemde geur prio 3 RAADHUISSTRAAT ELSL
1003508 14:32:46 01-10-04 prio 3 nacontrole omsa2 WATERSLEY 1 SITT
1005258 14:42:54 01-10-04 prio 3 persoon in lift 0846 CORTENBACHSTRAAT 1 LAND
1003404 01:21:06 03-10-04 buitenbrand prio 3 RIJKSWEG ZUID 340 GELE
1003660 14:51:42 01-08-04 Tak van boom HARMONIESTRAAT 56 HOENSBROEK prio 3 0847
0101209 05:07:31 06-08-04 A-WAGEN NAAR PIETER VERZOCHT PRIO 3
1005112 13:29:32 13-08-04 Water in kelder HEIGANK 12 LANDGraaf prio 3 gg4
En zo zijn er nog veel meer, maar ik kan ze moelijk allemaal gaan plaatsen
Uiteraard zullen er wel gevallen tussen zitten die men graag ter discussie wil stellen. Ik moet er uiteraard bij zeggen dat dit de alarmeringen waren en dat wil niet zeggen dat ze ook met dezelfde prio zijn uitgerukt. Een persoon in de lift loopt geen direkt gevaar. Volgens mij moet je allang blij zijn dat de brandweer je komt bevrijden... Als er paniek is, dan is het een ander verhaal. Die buitenbrand, misschien was dat wel ergens in de middle of nowhere, in een weiland ofzo. Of het blussen van een kampvuur op verzoek van de politie... Allemaal geen direkt gevaar en dus geen direkte noodzaak om je vast te klampen aan vrijstellingen die je voorheen ook niet had...
Groeten, Peter.