Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 83693 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #170 Gepost op: 2 mei 2013, 20:15:20
Een agent mag niemand ter plaatse aanstellen. De gemeente moet een aanstellingsbesluit opmaken, dit staat los van de politie.

Je zit simpelweg in een lastig parket. Niks meer doen dan je redelijkerwijs kunt, en voor alle overige zaken "gewoon" de wegbeheerder/politie bellen. Zij moeten hun eigen probleem oplossen.  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #171 Gepost op: 2 mei 2013, 23:08:32
Een agent mag niemand ter plaatse aanstellen. De gemeente moet een aanstellingsbesluit opmaken, dit staat los van de politie.

Je zit simpelweg in een lastig parket. Niks meer doen dan je redelijkerwijs kunt, en voor alle overige zaken "gewoon" de wegbeheerder/politie bellen. Zij moeten hun eigen probleem oplossen.  0098

Dat gaan we ook zeker doen, alleen zo jammer, omdat we het in de oude situatie altijd zo mooi voor elkaar hadden met een riante hoeveelheid E-VKR's.

Heb her en der al wel geruchten horen dat deze nieuwe methode met E-learning in den Lande niet overal goed bevalt. Maar zoals gezegd, we gaan roeien met de riemen die we hebben, hopen op geen grote calamiteiten en mooi feest maken voor onze 10.000 bezoekers   098uo
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #172 Gepost op: 3 mei 2013, 10:42:25
De e-learning applicatie is een mooi bedacht idee. Het beantwoordt wel degelijk aan het doel waarvoor het ontwikkeld is, namelijk minder administratieve lasten voor de verschillende partijen (zowel organisator als gemeente als politie). Jammer is alleen dat de uitrol diep dramatisch is met nog veel haken en ogen.

Zo was ik bij een bijeenkomst op de Politieacademie waar ook diverse verkeersregelaarsverenigingen en -stichtingen waren (vooral motorbegeleiders). Zij volgden in de oude situatie eenmalig een instructie voor alle leden van de club, kregen een pasje bij de "thuisgemeente" en mochten in het hele land de straat op, gekoppeld aan de evenementenvergunningen. In de nieuwe situatie worden er opeens codes verstrekt per evenement en loopt de hele goedlopende trein in het honderd.

Het is niet onoverkomelijk en het is zeker oplosbaar, maar wat hier wegvalt is een stukje menselijk contact. Even een overlegje met de ambtenaar van de gemeente of de agent van politie, het wordt nu allemaal afgedaan onder verwijzing naar de e-learning. Alsof de computer alles kan oplossen. En dat werkt dus niet in de praktijk.

En nog buiten de organisatorische kant: ik heb de e-learning doorlopen, en er zitten een aantal vragen en stellingen in die de grootst mogelijke onzin zijn.  ::)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #173 Gepost op: 3 mei 2013, 11:51:34
En nog buiten de organisatorische kant: ik heb de e-learning doorlopen, en er zitten een aantal vragen en stellingen in die de grootst mogelijke onzin zijn.  ::)
Was je wel geslaagd ??? ik hoor ook van mensen dat ze zakken, mensen die al jaren met de hoogste punten voor het normale examen slagen.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #174 Gepost op: 3 mei 2013, 11:58:25
Nou ja, op een gegeven ogenblik had ik door welke vragen er werden gesteld en welk antwoord er werd verwacht. Dan geef je dus bewust een wettelijk of praktisch fout antwoord welke dan door de applicatie als juist wordt genoemd.

Nog los van de informatie die in de "instructie" wordt verstrekt. Zo mag een verkeersregelaar kennelijk geen gele wintermuts dragen....  ??? ???  Waarschijnlijk heeft het te maken met het horen aankomen van het verkeer enzovoort, maar kennelijk is het totaal onbelangrijk dat je met koud weer ook een muts op zou willen doen.  :-\
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #175 Gepost op: 3 mei 2013, 14:37:39
Waarschijnlijk heeft het te maken met het horen aankomen van het verkeer enzovoort, maar kennelijk is het totaal onbelangrijk dat je met koud weer ook een muts op zou willen doen.  :-\
098uo 098uo :D

Is deze applicatie opgezet in samenspraak met diverse vkr-bureau's of zo??
In de praktijk zijn er diverse bureau's die lopen te zeuren als hun personeel rondloopt met handschoentjes, mutsjes of sjaaltjes die niet in bedrijfskleur zijn......... in omstandigheden met gevoelstemperatuur van -15 C
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #176 Gepost op: 3 mei 2013, 15:23:23
Volgens E-learning moet je ook je VR jas uit-trekken als jij je verplaats op de motor. Op fiets/ auto of ander vervoermiddel hoeft het niet!! En je mag je botsmuts ook niet ophouden die moet je eerst afzetten als je met de motor bent. Vraag me af waar dat staat in de wet? ( http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_03-05-2013 ) ik kan het daar niet in vinden net zoals dat verplaatsen met VR-jas aan. Zal wel verzinsel zijn van een bureaucraat.
 8)
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #177 Gepost op: 3 mei 2013, 16:59:26
Joost, zo zijn er nog een meer feitelijke onjuistheden die compleet geen juridische (of praktische) onderbouwing hebben. Mijn vermoeden is dat de e-learning bedoeld is om via de applicatie een bepaalde "voorlichting" te geven en zodoende een bepaald gedrag "te bewerkstelligen". Jammer dat men daar de plank ernstig mee misslaat.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #178 Gepost op: 3 mei 2013, 19:45:05
Volgens E-learning moet je ook je VR jas uit-trekken als jij je verplaats op de motor.

a) Dit hoeft niet omdat het er letterlijk niet staat?
b) Of moet het omdat men vanuit/af een voertuig geen verkeer mag regelen en je bent verkeersregelaar op het moment dat je VR hesje aan hebt?

A staat inderdaad nergens geschreven, B wel. Een gevolg daaruit is dat sommigen de regel dus uitleggen alsof je het niet mag dragen tijdens verplaatsing. Echter is er weer geen rekening gehouden met die groepen die dit weer wel mogen. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #179 Gepost op: 3 mei 2013, 19:58:25
Hai HIT,
kun je die laatste regel B nader verklaren
, B wel.  Echter is er weer geen rekening gehouden met die groepen die dit weer wel mogen. O0
want wie mogen dit volgens jou dan wel?
Als wij voor een evenement bezig zijn gaan wij echt niet onze VR-jas uit trekken/ Botsmuts weer opzetten (die hadden we nog op) voordat we op de motor stappen, want dan is het evenement al kilometers verderop (als je een wielerronde begeleid)
Zijn we klaar met het evenement dan gaat de jas uit, wij zitten dan niet met VR-jas op de motor.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!