Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 83682 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #190 Gepost op: 5 mei 2013, 23:10:57
Ja en tekens geven vanaf de motor NEE dat mag zeker niet maar hinderlijk in de weg staan mag wel.


Artikel 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Als de motor wordt neergezet en de VKR stapt af is de motor alleen maar een afzetmiddel. En dat mag dan weer wel.

Tevens, als jij je hand uitsteekt op een motor kan dat door het overige verkeer worden opgevat als aanwijzing wanneer jij met VKR kleding aan rijdt. Vandaar de lering dat het een nono is  met VKR kleding aan op de motor te zitten, overigens geldt het niet alleen voor de motor maar eigenlijk voor alles met wielen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #191 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:47:15
Vraagje, mijn oude verkeersregelaars pas heb ik bij mijn oude werkgever in moeten leveren, nu wil mijn nieuwe werkgever een pas aanvragen, maar dit schijnt nu niet te kunnen, hoe kan dit?


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #192 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:53:08
Citaat van: Sylvester link=msg=1195783 date=1377611235
Vraagje, mijn oude verkeersregelaars pas heb ik bij mijn oude werkgever in moeten leveren, nu wil mijn nieuwe werkgever een pas aanvragen, maar dit schijnt nu niet te kunnen, hoe kan dit?
Geen idee hoe het kan maar misschien heb je aan deze website wat. Hier kun je lezen wat je moet doen als je je pas wil verlengen, of als hij kwijt is.Dan is er vast ook wel te vinden wat er moet gebeuren om hem om te zetten. http://www.aanstellingspas.nl/


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #193 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:12:16
Citaat van: Sylvester link=msg=1195783 date=1377611235
Vraagje, mijn oude verkeersregelaars pas heb ik bij mijn oude werkgever in moeten leveren, nu wil mijn nieuwe werkgever een pas aanvragen, maar dit schijnt nu niet te kunnen, hoe kan dit?
Daar staat op de homepage het volgende:
Citaat
Omzetten van een aanstellingspas

Bent u van werkgever veranderd? Dan moet u uw aanstellingspas omzetten naar uw nieuwe werkgever. Uw nieuwe werkgever dient hiervoor een bericht te sturen naar helpdesk@aanstellingspas.nl voorzien van de volgende bijlagen:

    een kopie van de voor- en achterzijde van uw huidige pas
    een verklaring van de werkgever waaruit blijkt, dat deze u zal inzetten voor werkzaamheden in meerdere niet aangrenzende gemeenten en niet uitsluitend in één provincie
    een verklaring van u als werknemer, waaruit blijkt dat u akkoord bent met de omzetting  van de aanstellingspas
    in geval van meerdere werkgevers dient u te verklaren akkoord te gaan met het bijplaatsen van de extra werkgever op uw aanstellingspas
    

NOTE: Werkgevers die nog niet zijn geregistreerd op www.aanstellingspas.nl dienen dat alvorens de omzetting te doen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #194 Gepost op: 27 augustus 2013, 18:57:29
Daar heb ik niks aan, want ik heb mijn oude pas moeten inleveren.
Citaat van: Sylvester link=msg=1195783 date=1377611235
Vraagje, mijn oude verkeersregelaars pas heb ik bij mijn oude werkgever in moeten leveren, nu wil mijn nieuwe werkgever een pas aanvragen, maar dit schijnt nu niet te kunnen, hoe kan dit?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #195 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:08:31
Misschien kun je alsnog een kopie krijgen van je oude werkgever, anders ben ik bang dat het opnieuw examen doen wordt
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #196 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:11:48
Als het goed is kun je aantonen dat je ooit bent geslaagd voor het examen, dat samen met het kunnen aantonen dat je hebt gewerkt als vkr is ook genoeg.
Zo heb ik het ook kunnen doen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #197 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:13:21
Citaat van: Sylvester link=msg=1195850 date=1377622649
Daar heb ik niks aan, want ik heb mijn oude pas moeten inleveren.

Gratis tip van mij voor een volgende keer gelijk de voorkant van je VKR-pas kopieren en dan achterkant eronder leggen en in 1 keer inscannen en bewaren op je harde schijf zodat je altijd een back-up hebt.  ;)

Ik weet wel dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn bij VCNL die de pas verstrekt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #198 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:34:39
Citaat van: HIT link=msg=1195854 date=1377623508
Als het goed is kun je aantonen dat je ooit bent geslaagd voor het examen, dat samen met het kunnen aantonen dat je hebt gewerkt als vkr is ook genoeg.
Zo heb ik het ook kunnen doen.
Ik heb een certificaat en mijn oude werkgever kan mijn inzetten als VKR bevestigen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #199 Gepost op: 28 augustus 2013, 11:18:29
Naar alle waarschijnlijkheid kan ik fluiten naar een nieuwe VKR pas, omdat mijn huidige werkgever geen pas kan laten aanmaken. Nu hopen dat mijn oude werkgever mijn oude pas of kopie heeft, anders is het pech hebben.